Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er andregangs og denne graviditeten er helt annerledes enn forrige.  Med forrige var det ekstremt med aktivitet og hun kom ut med kolikk og har holdt oss aktive hele tiden siden. Og i denne graviditeten så er baby kjempe rolig. Så rolig at jeg har blitt bekymret å fått det sjekket opp på sykehus med ekstra kontroller.  I tillegg har baby sovet på alle ultralydene.  Og forrige graviditet tok baby nærmest salto i magen. Er det sammenheng med hvordan baby er på innsiden og utsiden? Erfaringer?

Anonymkode: 8a0eb...b2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, min første var nok ganske normalt aktiv i magen, og sov godt på natta men var mye våken på dagen. Denne babyen var VELDIG aktiv i magen, virket som den "aldri" sov, kom ut og ble utrolig glad i å sove, dag og natt..

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare bidra med én erfaring, her var baby meget rolig både på innsiden og utsiden.

Anonymkode: 7e85a...606

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min var veldig aktiv til alle døgnets tider i magen, og ut kom en veldig aktiv baby (tidlig ute motorisk bl.a) som slet med søvnen og var våken til alle døgnets tider. Det var altså veldig gjenkjennbart fra hvordan hun var inni magen. 

Anonymkode: 598dd...2fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en vandrende meme om babyer som sover hver gang det er kontroll😂

Anonymkode: b7e48...70d

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min er bare 3 uker, men ja han er rolig ute og han var veldig rolig inne i magen ☺️

Anonymkode: 13e33...1a6

AnonymBruker
Skrevet

Den babyen som var roligst i magen skrek hele sitt første leveår. Og måtte gå på sovemedisiner for å klare å  sove på tross av smerter de første to leveåra. 

Den travleste i magen var en rolig, konstant smilende blidfis da han kom ut. 

Så niks. Ingen sammenheng på mine fire barn. 

Anonymkode: e3b5a...e34

AnonymBruker
Skrevet

Det har ingen sammenheng 

Anonymkode: 56b07...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Har også bare en erfaring foreløpig. Var helt normal aktiv i magen. Men hadde eksakte klokkeslett. Kl 7-11-17-21-01. Det var akkurat disse tidspunktene han ville amme det første leveåret, omtrent kun da han var våken også de første månedene. Ellers har det blitt en aktiv gutt, høyt og lavt, men med mye behov for søvn. 

Anonymkode: 56728...86c

AnonymBruker
Skrevet

Min første gutt var en bedagelig type i magen. Aldri en kickbokser, men det var mye knuffing og turning da. Vel, ut kom et barn med kolikk. Og han var aldri rolig av seg. Alltid aktiv og energisk, nysgjerrig og sprellete😅så her passet ikke opplevelse fra svangerskap til utenfor i det hele tatt 😅

Anonymkode: 1fb57...efe

AnonymBruker
Skrevet

Hun som var mest rolig i magen viste seg å være alt annet enn rolig da hun kom ut. Tror kanskje mest det er tilfeldig 🤔

Anonymkode: c3321...53d

AnonymBruker
Skrevet

Min var fullstendig Texas på innsiden og like gæren på utsida i alle fall 😅

Anonymkode: d238c...c37

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere sammenligner kolikk som om det er relevant.

Anonymkode: 79805...f40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før min del har mønsteret de babyen hatt i magen stemt ganske godt med mønsteret de har hatt på utsiden de første ukene etter de har blitt født. 

Baby 1: Urolig på ettermiddag, kveld og uttover natten. Urolig på samme tid ute. 

Baby 2: Veldig rolig stor sett hele døgnet. Sovebaby på utsiden. 

Baby 3: rolig på kveld og natt, men aktiv og våken på dagtid. Samme mønster på utsiden. 

Anonymkode: 13989...921

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker min graviditet som utrolig fin, selvsagt. Han sov hele natten når han lå i magen, og hadde en del aktivitet på dagen, men ikke mer enn hva som er vanlig vil jeg tro. Husker jeg tenkte at han sikkert kom til å bli sånn som aldri sov, og bare løp rundt.. men han er nå ett år, og sover fortsatt hele natten, og er en bedagelig type av seg som sjeldent klager og alltid er blid og fornøyd. Kan sitte i «timer» å sortere ting opp i bokser, leke med duppeditter..

Anonymkode: 2e905...a3d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes første baby var veldig aktiv i magen, men da hadde jeg jo ikke noe å sammenligne med. Nr. to var enda mer aktiv, og jeg lurte på når hun egentlig sov (og om hun kom til å sove etter fødselen). Det var sterkere bevegelser, og kjentes som det var bevegelse nesten hele tiden. 

Nr. to har vært en roligere type enn nr. en. Hun sov mye som baby, og er ei rolig og litt forsiktig jente på 1,5 nå. Det eneste gjenkjennbare fra svangerskapet er at nr. to hadde mye av våkentiden sin om natten de første ukene, og da hun var i magen fikk jeg ikke sove pga. full fest der inne på nattestid. Nr.1 sitter aldri i ro, og barnehagen kommenterte nettopp at hun er mer aktiv enn gjennomsnittet. 

Nr. to var en del større og lengre enn nr. en. Jeg trodde egentlig det skulle føre til mindre bevegelse fordi det var trangere i livmoren, men det er mulig at jeg heller kjente mer av bevegelsene. 

Anonymkode: 17ffa...373

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min var fullstendig Texas på innsiden og like gæren på utsida i alle fall 😅

Anonymkode: d238c...c37

Haha, min og 😄

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det har noe å si. Vil heller tro aktivitet på innsida handler mer om hvor mye plass de har. 

Begge mine var rolige fostre, men aktive babyer (og barn).

Anonymkode: cac1b...304

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et veldig rolig foster og fikk en veldig rolig baby ☺️

Anonymkode: d9196...202

AnonymBruker
Skrevet

Min forje var heeelt bajass i magen, det var liv fra morgen til kveld 🥳 Og han er heeeeelt bajass nå også, 5 år gammel .. Når han ble født så kunne du se på han at han betydde trøbbel 😂💙 

Han siste gutten min var veldig rolig i magen, måtte ofte dytte på magen eller drikke noe kaldt osv for å vekke han. Jeg tror seriøst at 10 av kiloene jeg gikk opp er fordi jeg «lokket han» med smågodt innimellom for å våkne 🤓 Da ble det gjerne litt action der inne. 
Nå har han foreløpig bare 7 uker, men av alle tre barna mine så er han den roligste av dem, en veldig behagelig type :) Han er veldig våken da, men rolig, bare titter rundt seg og observerer verden liksom. Broren var stikk motsatt, han stakk nesten av fra stellebordet allerede på sykehuset 🥳 

Anonymkode: 09d9a...7bb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...