AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Poden har nylig fylt to år, og vi snakker om å prøve på nr.2 snart. Første fødsel endte i haste ks, så jeg har i den anledning noen spørsmål til dere som har gått gravide og født etter ks. 1. Gjør det vondt i arret når magen vokser? 2. Hva var grunnen til ditt ks og ble neste fødsel ks eller vaginal? Jeg ønsker i utgangspunktet ikke ks igjen, men er redd det skal oppstå komplikasjoner igjen. 3. Var det vanskelig å bli gravid etter ks? Anonymkode: f21e9...570
Sirinna Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 1. Nei 2. Hastesnitt pga komplikasjoner under fødsel, neste endte også dessverre i hastesnitt av samme grunn 3 Nei
Misanthropis Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Ingen uvanlige smerter i magen ved neste graviditet. ingen problemer med å bli gravid igjen etter ks. tre vaginale fødsler etter ks, men tok planlagt snitt grunnet svangerskaps forgiftning.
jaromei Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Jeg ble gravid 13 mnd etter første barnet, hadde ingen smerter i arret. Med første ble det keisersnitt grunnet seteleie, og høy bmi. Altså planlagt for min del. De tok ikke sjansen på vaginal fødsel, da risikoen for hastekeisersnitt var høy, og de ville heller gjøre det under rolige omstendigheter pga vekta mi. Har ikke født baby nr. 2 ennå, men har fått beskjed om at om forholdene ligger til rette for det, så skal det gå fint å føde vaginalt denne gangen. Ble gravid i prøveperiode 2, så nei, det gikk helt fint.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 1. Er i uke 16 nå. Har synlig mage, men har ikke kjent noen smerter hittil. 2. Første fødsel ble planlagt ks grunnet tverrleie og en 12 cm stor muskelknute som sitter dypt i bekkenet, som de mener kunne bli en fødselshindring. I ettertid mente de knuten ikke er fødselshindring. Men jeg ønsker likevel å søke om planlagt ks denne gangen og. 3. Nei, ble gravid i andre prøveperiode. Anonymkode: 4a7c6...f7e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 1. Gjør det vondt i arret når magen vokser? Nei 2. Hva var grunnen til ditt ks og ble neste fødsel ks eller vaginal? Katastrofesnitt. Planlagt snitt som endte i narkose. Planlagt snitt med spinal. 3. Var det vanskelig å bli gravid etter ks? Blitt gravid på prevensjon alle 6 gangene jeg har blitt gravid, 3 av de etter snitt. 1 sa etter snitt nr 2. Men om det har noen sammenheng med KS tviler jeg på. Jeg tenker at det skjedde vel fordi det ikke var ment for å bli noe. Anonymkode: 8d9e3...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå