Gå til innhold

Arkana! Jeg skal lage middag!

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hvis noen andre også har noen forslag så er de hjertelig velkomne, men dette er liksom blitt Arkana sitt forum :ler:

Meg og typen skal lage oss en god middag i kveld, namnam, og han kjøpte en sånn søt liten svinefilet-dings!

Hva kan jeg gjøre med den? Tror vi vil lage den i ovnen. Skal vi surre noe drit rundt den, sånn spekeskinkegreier? Og saus da, og grønnsaker, hva gjør vi med dem? :ler:

Vi vil prøve noe nytt, nemlig... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn svinedings? :ler:

Ja, altså, du kan steke den som den er eller f.eks. surre parmaskinke rundt. Uansett så bruner du raskt i panne og så ettersteker du i ovn ved 180 grader i ca 15 minutter. Da blir den saftig og god.

Grønnsaker, hmmm, ovnsbakte grønnsaker er jo kjempegod. F.eks. aubergine, squash, sopp, hele hvitløksfedd, løk, paprika, fennikel, gulrot o.l. Bland med krydder/urter og olivenolje og stek i ovnen ca 30-40 minutter (begynne med grønnsakene, og så legger du svinedingsen på toppen de siste 15 minuttene). Og du kan ha poteter oppi her også.

Saus? Tja, jeg synes faktisk krydder-/urte-/hvitløkssmør er kjempegodt til svinefilet. Men ellers kan du lage en kjempegod saus ved å steke hakket løk, hvitløk og sopp i smør. Ha i tørket rosmarin (eller det du vil) og litt hvetemel. Spe med fløte og la koke litt. Smak til med soyasaus, salt og pepper.

Skrevet

Dette er Ninakanin slik som jeg kjenner henne ja! :ler:

Svinefilet-dings som en kanskje kan surre noe drit rundt!

:lol:

Gjest Tristessa
Skrevet

:grine2: Jeg tenkte akkurat det samme, Sniglå! :ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hvaaaaaa... :sjenert:

:ler: Jammen det eeeeeeeeer jo deeeeeeet!!!

Men takk, supert, nå kan jeg kjøpe alt driten til dingsen min!!!!!! :hoppe:

Skrevet

Nå?

Ble svinedritedingsen god?

:grine2:

Skrevet
Nå?

Ble svinedritedingsen god?

:grine2:

Det lurer jeg også på. ;)

Gjest Ninakanin
Skrevet

Det er den beste driten jeg har spist!!!!!!!!!!!! :hoppe:

:ler:

Meg og typen gikk bananas på butikken, kjøpte masse gode grønnsaker. Haha, da vi skulle kjøpe fenikkel måtte typen bortpå og lukte, hadde visst aldri smakt det før.

"Æsj! Den lukter jo snegle!!"

"Haha, vet du hva SNEGLER lukter?!" sa jeg.

"Ja, har du aldri luktet på dem?" sa han helt alvorlig, før vi begynnte å le kjempehøyt

:ler:

Vi kjøpte sånn parmaskinke til SEKSHUNDREKRONER kiloet (studenter dårlig råd?! Hva?! Næææææææh!! ), tokden rundt dingsen, stekte den litt, la den oppå de der grønnsaksgreiene i ovnen, og tadaaaaaaaaaaaa namnam!!

Og sausen ble PERFEKT, men det var en hard kamp for å få gjøre det på min måte. Måtte stikke typen med kniven for å få ham til å holde seg unna :ler:

Så takk for hjelpen, var namnamnam!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...