Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Idag er jeg syk, og klarer såvidt å gå. Jeg har en baby på snart tre mnd. Klarer babyer seg med en litt roligere dag innimellom? 

Jeg orker ikke være turguide mellom rommene, bæresjal osv alt som innebærer bæring over lengre tid. Pleier ofte å ta med ham ut i hagen osv.. Idag blir det ikke slik. 

Prat, kos, mye ligging (og selvsagt skift og stell), er det jeg orker. 

Hva gjør folk når de er syke? 

Anonymkode: 1074b...292

AnonymBruker
Skrevet

Babyen din har det fint med en rolig dag. Men si ifra i god tid til noen om du merker at du ikke klarer ivareta barnet. 

Anonymkode: edffc...2ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei 

Idag er jeg syk, og klarer såvidt å gå. Jeg har en baby på snart tre mnd. Klarer babyer seg med en litt roligere dag innimellom? 

Jeg orker ikke være turguide mellom rommene, bæresjal osv alt som innebærer bæring over lengre tid. Pleier ofte å ta med ham ut i hagen osv.. Idag blir det ikke slik. 

Prat, kos, mye ligging (og selvsagt skift og stell), er det jeg orker. 

Hva gjør folk når de er syke? 

Det skal gå fint. Mye kos og oppmerksomhet pluss det vanlige stelle og mating er ikke noe krise. Kan hende baby setter pris på en rolig dag uten all verdens inntrykk. Er jo fint å kunne studdere mamma eller sine egne tær i fred og ro noen ganger 😊

Anonymkode: 5499c...9b5

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint! Baby trenger ikke masse action 😊 legg en madrass på gulvet og ligg der sammen med baby og pludre. Legg dere i sengen sammen. Gjør det du orker. Ikke føl på at baby må ha masse underholdning og action. Han trenger bare deg!

Mange er heller ikke klar over at pappaen kan ta syk barnepasser dag hvis mor er veldig dårlig. Nå høres det ut som du er i stand til å passe han selv om du er syk, men greit å ha i bakhode hvis du blir så dårlig at du ikke fungerer skikkelig! :)

God bedring!

Anonymkode: f3974...79d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En baby trenger ikke masse underholdning hele tiden :) går helt fint med sånne dager. Det er viktigere at du får slappet av og blitt frisk enn at baby får ut i hagen. 

Anonymkode: 57606...1b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss pleier pappaen å ta syk-barnepasser-dag og er hjemme fra jobb om jeg er for syk til å passe baby :)

Men om det bare blir en dag på sofaen en dag er det også helt ok :)

Anonymkode: 3bcb3...41f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen ❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har vært syk har min baby merket det og vist hensyn, faktisk. Høres veldig rart ut, men han trenger til vanlig veldig mye stimuli og nærhet, men var roligere og kunne leke mer selvstendig de dagene jeg var dårlig. Vanligvis ble det gråting etter kort tid ved lek alene, men ikke da jeg var syk. 

Anonymkode: 43738...5eb

AnonymBruker
Skrevet

Ring en venninne.

Jeg har stilt opp og bært eller trillet flere ganger. Ikke bare ved sykdom, men også ved søvnmangel. 

Anonymkode: ce8c9...b5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De gangene jeg har vært syk har min baby merket det og vist hensyn, faktisk. Høres veldig rart ut, men han trenger til vanlig veldig mye stimuli og nærhet, men var roligere og kunne leke mer selvstendig de dagene jeg var dårlig. Vanligvis ble det gråting etter kort tid ved lek alene, men ikke da jeg var syk. 

Anonymkode: 43738...5eb

Du sier noe, har merket det selv ❤️ husker med eldste, og første gang jeg var syk og alene og skulle legge henne for kvelden, da var hun ca 18 mnd, og vanligvis tar alt tid, men denne gangen la hun seg inntil meg og sovnet raskt 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Det har ordnet seg. Mannen tok fri❤️ jeg har også fått sjokolade. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...