Gå til innhold

For tung for vippestol, hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en baby på 6mnd som veier 9kg, og maksvekt i babybjörn vippestolen er 9kg.. Den kan jo ikke brukes som "vanlig" stol før barnet klarer å gå inn og ut av den selv, og det er det en stund til.
Hva bruker dere i denne mellomperioden?
Er veldig avhengig av å ha et sted å sette barnet fra meg når jeg f.eks skal ta en dusj. 
Tips?

Anonymkode: a7525...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å legge babyen i babygym på badegulvet. Ikke helt "contained" men foreløpig spennende nok til at hn ikke ruller avgårde. 

Anonymkode: cd0e2...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at maks-vekta var 9 jeg, så her brukes den fortsatt mens jeg står i dusjen. Baby er 8 mnd og veier 10 kg😅

Anonymkode: 2defb...a0a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Visste ikke at maks-vekta var 9 jeg, så her brukes den fortsatt mens jeg står i dusjen. Baby er 8 mnd og veier 10 kg😅

Anonymkode: 2defb...a0a

De har nok lagt inn en sikkerhetsmargin på den anbefalingen.

Anonymkode: cd0e2...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke baby ligge på gulvet med noen leker?

Anonymkode: 64c91...57e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippestolen kan ta 9kg på laveste hakk/liggende. Om du justerer ryggen til sittende er maksvekt 13kg. 

"Fra nyfødt (3,5 kg) til 2 år (13 kg).

- Når produktet bruke som vippestol maksvekt 9 kg (høyeste stilling opp til 9 kg, mellomstilling opp til 9 kg og laveste stilling opp til 7 kg.)

- Når produktet brukes som barnestol er maksvekt 13 kg. (høyeste stilling opp til 13 kg, mellomstilling opp til 10 kg og laveste stilling opp til 7 kg.)" 

https://www.babycare.no/babybjorn-bliss-vippestol-cotton-antracitgra

Anonymkode: d9a62...f67

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten lekegrind med hjul? ta med baby inn i dusjen? Tripptrappstol med matbrett hvor baby kan få noe å leke med/tygge på mens du dusjer? Vente med å dusje til pappa kommer hjem? 🤗

Anonymkode: 5258c...5e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vippestolen kan ta 9kg på laveste hakk/liggende. Om du justerer ryggen til sittende er maksvekt 13kg. 

- Når produktet bruke som vippestol maksvekt 9 kg (høyeste stilling opp til 9 kg, mellomstilling opp til 9 kg og laveste stilling opp til 7 kg.)

- Når produktet brukes som barnestol er maksvekt 13 kg. (høyeste stilling opp til 13 kg, mellomstilling opp til 10 kg og laveste stilling opp til 7 kg.)" 

Ikke relevant men - hvem putter en 2åring i vippestol? 😂🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har en baby på 6mnd som veier 9kg, og maksvekt i babybjörn vippestolen er 9kg.. Den kan jo ikke brukes som "vanlig" stol før barnet klarer å gå inn og ut av den selv, og det er det en stund til.
Hva bruker dere i denne mellomperioden?
Er veldig avhengig av å ha et sted å sette barnet fra meg når jeg f.eks skal ta en dusj. 
Tips?

Aldri brukt vippestol, det er ikke bra for ryggen.

Legg babyen på et håndkle på badegulvet, eller ta den med i dusjen da vel? 

Anonymkode: 8954f...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barnestol er å snu trekket, slik at selene blir borte og vippefunksjonen ikke lenger brukes. Men en baby som ikke er stor nok til å gå inn og ut av stolen selv, skal heller ikke sitte i den på den måten 😅

https://youtu.be/6izunBxzDnc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Åpnet du linken og leste om produktet?

Anonymkode: ea312...4dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan heller ikke bare legge baby på badegulvet, for han ruller avgårde 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barnestol er å snu trekket, slik at selene blir borte og vippefunksjonen ikke lenger brukes. Men en baby som ikke er stor nok til å gå inn og ut av stolen selv, skal heller ikke sitte i den på den måten 😅

https://youtu.be/6izunBxzDnc

Det sa de ihvertfall til meg der jeg kjøpte den.. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte badebaljen, la noen håndklær i bunnen så det ble mykt, lababy oppi, ga baby noe å leke med, så rask dusj. Ville ikke baby skulle romstere rundt, spise på dokosten osv.

Anonymkode: 00000...75b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gikk helt bananas da jeg la ham på gulvet, han hata å ligge. Ville opp og se. Og på 6 måneder så krabbet han.

Og det er litt begrensa hvordan man får vaska seg og håret når man må stå og holde baby. Så forstår behovet for vippestol. Jeg tror også jeg brukte min litt lenger enn anbefalt. 

Anonymkode: 7dae8...ae5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hehe, hadde jeg kunnet hadde jeg gjort det🙋🏼‍♀️ Ikke sjans at han aksepterer det, så da blir det å sette han i tripptrappen i mens jeg dusjer.

Anonymkode: cf86c...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok med min i dusjen :) hvis du har stor nok dusj; legg stellematta i dusjen, ta med et par leker og la baby få kose seg mens du dusjer. 
Evt dusjer du når baby sover. 

Anonymkode: ab2d0...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tok med min i dusjen :) hvis du har stor nok dusj; legg stellematta i dusjen, ta med et par leker og la baby få kose seg mens du dusjer. 
Evt dusjer du når baby sover. 

Anonymkode: ab2d0...77e

Vår unge nektet sove inne :P 

Men du kan jo bruke den opptil høyere vekt enn det - du må bare stille inn? 

Vi brukte den lengre enn anbefalt. På slutten uten sikkerhetsbeltet altså. 

Anonymkode: 06498...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du virkelig dusje mens baby er våken da? Ta med babycallen på badet i stedet når baby sover, det fungerer helt fint 😊

Ellers er jeg enig i at det er bra for baby å trene på ryggleie og slikt - og rett og slett utforske og krype rundt. Bare å flytte dobørsten og lignende opp i høyden - det er forøvrig desto viktigere jo mer de flytte på seg og spiser på ting 😅🤪

Anonymkode: f6464...e4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot baby kravle rundt på badet nakent mens jeg dusja. En dusj tar ikke så lang tid. 

Anonymkode: cc172...288

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...