Gå til innhold

Forventet pris på gifteringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Min kjære samboer fridde til meg på lørdag, og jeg sa selvsagt ja. Har egentlig aldri tenkt på bryllup før, så dette er ukjent territorie for han og meg. 

Vi tenker å slå sammen forlovelsesringer og giftering - hvor mye burde vi forvente å legge ut for dette? Jeg er en mann på 195cm og over 100kg, så jeg har svære fingre som ikke passer inn i ringstørrelser som er normale, og må nok få smidd en ring til meg. 

Noen som har erfaringer med gullsmeder i Bergensområdet? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ha en litt tykkere bredde enn henne så blir det fort litt dyrere :) og det bør du nok om du har større hender.

For klassiske gullringer ligger prisen på alt fra 3000-12000 pr ring, kommer an på størrelse og om den skal ha noe ekstra. Med store fingre tipper jeg du må opp i 7-8000 til deg, men vanskelig å si. Trenger ikke koste så mye mer å få spesiallaget, men gullet i seg selv koster. 

Anonymkode: 92e91...755

Skrevet

Tipper du må ut med rundt 10k for din ring. 

Stakkars lommeboka di om hun skal ha diamant også.

Det er ikke for sent å ombestemme seg. Lat som du trodde frieriet hennes var en spøk. Jeg er selv fridd til av mange kvinner. Det er alltid en kostnadsfelle uten like, og har takket nei hver gang.

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte våre hos den lokale gullsmeden på 50%. Min mann er stor, så de la ut han sin ring litt (Sendte den bare inn og fikk tilbake en uke etter). Tror vi samlet betalte rundt 10 000. 

Anonymkode: b1340...84c

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Vi har ganske tynne ringer (tror 2,5mm dame og 3,5 mm mann, men kan hende jeg husker feil), og gullprisene er høye nå. Vi handlet på salg og fikk 50% på den billigste ringen. Tror vi betalte ca 10000 for begge, men det var ikke hos en veldig billig gullsmed, vi kunne sikkert gjort et bedre kjøp i en kjedebutikk. På brede mannshender er det fint med litt bredde på ringen, så ville budsjettert noe høyere enn oss. Dersom noen av dere har gamle gullsmykker liggende som ikke blir brukt, kan dere bruke de og enten bytte inn og få prisavslag eller la det inngå i ringen som smeltes til. Det tror jeg alle gullsmeder tar mot, og siden gullet er mye dyrere enn arbeidet vil det lønne seg.

Anonymkode: 4892c...bdb

Skrevet
Kenzeo skrev (På 2.6.2021 den 8.19):

Hei! 

Min kjære samboer fridde til meg på lørdag, og jeg sa selvsagt ja. Har egentlig aldri tenkt på bryllup før, så dette er ukjent territorie for han og meg. 

Vi tenker å slå sammen forlovelsesringer og giftering - hvor mye burde vi forvente å legge ut for dette? Jeg er en mann på 195cm og over 100kg, så jeg har svære fingre som ikke passer inn i ringstørrelser som er normale, og må nok få smidd en ring til meg. 

Noen som har erfaringer med gullsmeder i Bergensområdet? 

Gratulerer så mye! 

De fleste gifteringer bestilles opp i riktig størrelse, og etter flere år i gullsmedforretning så har jeg ikke vært borti noen som ikke passer inn i størrelsene. Så bare å reis til nærmeste gullsmed, ta en titt på ringer og be om å få sjekket ringstørrelse. Pris på ring er som de andre forteller alt ifra 3k og oppover per ring. Det kommer helt an på hvem tykkelse og åssen type ring/gull man vil ha.

Masse lykke til i valget av ringer, er så mye fint å velge i! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver dere «henne» når TS skriver «så detteer ukjent territorie for han og meg.»? Det står HAN. Og TS sier selv at han er mann. Så det betyr at det er to menn utifra hva som står skrevet i HI

Anonymkode: b7117...ffd

• Liker 4
Skrevet (endret)

Har akkurat bestilt gifteringer selv.  Eget design, og skal støpes i sølv.   Betaler $300 + frakt/toll/moms for begge ringene.    Skal nevnes at sølv er betydelig rimeligere enn gull

Forøvrig kan jeg anbefale hilde rongevær i Bergensområdet om du vil ha noe litt mer unikt.

Endret av Jadda123
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pris på ring burde  være minst 50k. Helst over 100k. Håper du ikke gifter deg med en fattig mann 😻

Anonymkode: eb28e...8e9

AnonymBruker
Skrevet

Undersøk litt på nett og med bekjente etc angående når det pleier å være salg på dette. Tror det skjer jevnlig, et par ganger i året? Ser for meg at en av disse gangene må være på sommeren. Jeg ville vurdert å sett det an til da. 

Min bedre halvdel hadde ikke kjøpt inn ring før frieriet, og vi har vært gift i mange år nå. :) 

Anonymkode: 474a1...af7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 2.25):

Hvorfor skriver dere «henne» når TS skriver «så detteer ukjent territorie for han og meg.»? Det står HAN. Og TS sier selv at han er mann. Så det betyr at det er to menn utifra hva som står skrevet i HI

Anonymkode: b7117...ffd

Lurte jeg også på😆

Anonymkode: ca607...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...