Gå til innhold

Oppbevaring bananer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor/hvordan oppbevarer du best bananer? Tror det er for høy varme i huset for tiden. Bananene blir fort modne og brune. 

Anonymkode: a222e...575

Skrevet

På vanligvis kjølig matbod i kjelleren. Men er varmt der også nå.

Bananer modnes fortere når de ligger sammen med annen frukt som modnes, så du kan prøve å ha dem for seg selv og pakke inn stilken i plast. Det forhindrer etylengassen fra å påvirke bananene til å modnes for fort.

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg så et tips for en stund siden, men har ikke prøvd.  Man skulle pakke stilken på bananene inn i alufolie og la dem ligge på kjøkkenbenken.  Vet ikke hvordan det virket, men de viste en bunt som var pakket inn slik og en bunt uten, og man kunne se forskjell.

Gjest Føsleguri
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (2 timer siden):

Jeg så et tips for en stund siden, men har ikke prøvd.  Man skulle pakke stilken på bananene inn i alufolie og la dem ligge på kjøkkenbenken.  Vet ikke hvordan det virket, men de viste en bunt som var pakket inn slik og en bunt uten, og man kunne se forskjell.

Det må jeg teste med bananene jeg kjøpte i går.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Føsleguri skrev (11 minutter siden):

Det må jeg teste med bananene jeg kjøpte i går.

Så gøy, legg ut resultatet senere da 😀 kan du teste med begge deler, altså med og uten folie og følge med på begge?

AnonymBruker
Skrevet
applestories skrev (16 timer siden):

På vanligvis kjølig matbod i kjelleren. Men er varmt der også nå.

Bananer modnes fortere når de ligger sammen med annen frukt som modnes, så du kan prøve å ha dem for seg selv og pakke inn stilken i plast. Det forhindrer etylengassen fra å påvirke bananene til å modnes for fort.

Det må jeg og prøve! Takker! 👍😂

Anonymkode: a222e...575

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (På 2.6.2021 den 15.41):

Dette har jeg sett en video om👍 Har ikke prøvd det selv.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Othea skrev (8 minutter siden):

Dette har jeg sett en video om👍 Har ikke prøvd det selv.

Vi så nok den samme videoen. Jeg skal prøve det neste gang jeg kjøper bananer.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...