AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Hvor lenge varer den? Treåringen her i huset har de siste ukene begynt å bli mer rampete. Det har alltid vært full fart på han og han tester jo ut hva han får lov til. Men det som har endret seg de siste månedene er at han bare ler eller smiler lurt om vi sier at det han gjør er ikke greit for så å gjøre det samme på nytt. Utrolig proboserende. Og slitsomt. Og om vi får dårlig tid når vi f.eks skal til barnehagen så løper han unna og ler når vi vil at han skal ta på sko og jakke. Og ler selvfølgelig enda mer når vi til slutt blir tvunget til å hente han pga tidspress. Tips eller råd? Hvor lenge står denne oppførselen på? Anonymkode: 65659...acd
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 Har en som er på samme viset, men han er snart 4😜 Morgenstress, da lurer vi med bestikkelser🙈 om han får klær på seg og forter seg i bilen, skal han få knaskegulrøtter, en kopp med druer, litt saft osv🙈 virker hver gang😆 om det er "riktig" er usikkert, men stemninga blir god😂 Ellers kan de fleste situasjoner snakkes han ut av. Spør om noe, av stor interesse, så får man oppmerksomheta😊 Avledning😅 Anonymkode: 434ea...f39
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Vi forklarer det to ganger at vi må rekke noe, at man må ha på sko og at jeg som mamma ønsker at de skal høre etter fordi at får vi heller en koselig morgen der jeg slipper å mase og bli streng. Hører de ikke etter på tredje beskjeden blir de bært ut i bilen uten sko og jakke. Tar en ny prat i bilen og som regel tar de på seg sko og jakke før vi går inn i barnehagen eller ditt vi skal. Andre ganger har jeg begge under armene fordi de nekter 😅 En gang gikk den minste fra bilen til barnehagen uten sko fordi han rett og slett nektet. Jeg orket ikke sure miner og han blei en erfaring rikere. Det har han ikke gjort igjen 🙂 Anonymkode: 9bdec...c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå