Gå til innhold

Opplever dere det som irriterende å jobbe sammen med kolleger med sterke personligheter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De som hele tiden er kritiske, skal mene noe om alt og som er « mini sjefer/ mini politi» på arbeidsplassen? Jeg opplever dette som slitsomt og irriterende. Liker ikke at folk tar alt for mye plass. Det er for all del fint at man deler egne meninger, er kritisk og tydelig, men det kan gå for langt til tider. En mildere personlighet er gull verdt. 

Anonymkode: f91aa...d3a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som hele tiden er kritiske, skal mene noe om alt og som er « mini sjefer/ mini politi» på arbeidsplassen? 

De er ikke sterke personligheter, de er tyranner og sosiale mehe. 

Min aller beste kollega, som jeg vil si har en sterk personlighet, er tydelig, bestemt når det er nødvendig, raus, rettferdig, inkluderende, dyktig og sosialt svært intelligent. 

Anonymkode: 17ff3...fb0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du snakker om to forskjellige ting.
De som er kritiske og direkte, sier fra om ting, dem elsker jeg! Men sånne som snakker høyt, ler høyt, avbryter folk,  nooooooooo

Anonymkode: 25bf8...25a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De er ikke sterke personligheter, de er tyranner og sosiale mehe. 

Min aller beste kollega, som jeg vil si har en sterk personlighet, er tydelig, bestemt når det er nødvendig, raus, rettferdig, inkluderende, dyktig og sosialt svært intelligent. 

Ja, enig. Tydelig, bestemt, rettferdig. Flotte folk! 

Anonymkode: 25bf8...25a

• Liker 1
Skrevet

Å ha sterk personlighet er jo ikke ensbetydende med å være et hespetre😁 Men jeg foretrekker likevel en mild og "myk" personlighet.  Både når det gjelder kollegaer, venner eller kjæreste:) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Å ha sterk personlighet er jo ikke ensbetydende med å være et hespetre😁 

Riktig, og et hespetre vil uansett aldri havne i kategorien "sterk personlighet", han kommer aldri lenger enn nettopp "hespetre".

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man vet hvor man har dem, tåler jeg alt av personligheter. Lar aldri det andre sier eller gjør gå noe særlig inn på meg, og generelt liker jeg folk som har en stemme og mening, og synes milde personligheter er litt intetsigende. 

Den eneste personligheten jeg ikke takler å jobbe med, er de som er blide og medgjørlige utad, men benytter enhver sjanse i skjul for å hive andre under bussen, og fremme seg selv. 

Anonymkode: ae549...68a

AnonymBruker
Skrevet

For min del kommet det an på hva en legger i sterk personlighet. For jeg kan elske en sterk personlighet som stråler og har mye humor, er eksentrisk osv. Men en slik person som du beskriver, kan jeg forstå ikke er så positivt ja. Og jeg merker hvis det er noen på jobben som er veldig negativ til alle, og oppleves sur og irritert ofte, så er det så klart veldig ubehagelig. Har opplevd det noen ganger selv, og da merker jeg at jeg blir veldig passiv😅 Redd for å gjøre feil. 

Anonymkode: a30a2...243

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som hele tiden er kritiske, skal mene noe om alt og som er « mini sjefer/ mini politi» på arbeidsplassen? Jeg opplever dette som slitsomt og irriterende. Liker ikke at folk tar alt for mye plass. Det er for all del fint at man deler egne meninger, er kritisk og tydelig, men det kan gå for langt til tider. En mildere personlighet er gull verdt. 

Jeg er nok en slik person av og til selv. Eller ikke "sterk personlighet," eller tar mye plass, men jeg har innsett at jeg er vel mye kritisk. Etter å ha jobbet på samme sted ser jeg at mine meninger er gjengs oppfatning, men de andre har bare begynt å jatte med. Jeg søker aktivt jobb fordi ingen ting blir gjort og folk har gitt opp. Så jeg er nok bare et uromoment, i tillegg til at jeg går rundt og er frustrert. 

Jeg tenker at det er lov til å si ifra til de kritiske røster at "du får engasjere deg i foreningen og være med på å rette opp i det du mener er feil". Ansvarliggjøre personen. Eller tipse om at det finnes flere arbeidssteder hvis han/hun ikke er fornøyd. Det er ikke alltid man er klar over at man er en som surner arbeidsmiljøet. Si det med et smil, for det er selvsagt ikke en hyggelig beskjed å få. Men man trenger en wake-up-call av og til.

Ja, jeg ble sur først, 😄 men jeg skjønte at jeg må gjøre noe med det, ikke bare klage. Og jeg er veldig obs på å holde mer kjeft nå. Det er jo ikke konstruktivt av meg å holde på sånn. 

Anonymkode: a1dea...246

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bare det er underholdende. Liker litt drama på arbeidsplassen.

Anonymkode: eceed...af2

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre. Det er ikke sterke personligheter, det er ofte usikre tullinger med behov for å markere seg som leker minipoliti, og som nå diskutere på alt en gjør. 

Vi har mange sterke personligheter på min arbeidsplass, men de som har holdt på slik du beskriver i hi, har som regel ryki ut igjen. 

Anonymkode: 9bc0c...bf5

Skrevet

Kommer an på definisjonen sterk personlighet. Er det en umoden person som er steinhard med andre folk og samtidig unnskylder seg selv, så får jeg vedkommende i vrangstrupen relativt tvert. Er det bare en morsom sprudlende personlighet så bryr jeg meg ingenting om det. Slike må da gjerne ta litt plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...