Silva Pluvialis Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 (endret) Nedstengning etter nedstengning. Tiltak på tiltak. Det tar jo faen meg aldri slutt. Jeg er drittlei av at ting er stengt ned. Jeg er drittlei av å lese om viruset. Jeg er drittlei av å høre om situasjonen. Jeg er drittlei av å bare tenke på korona. Jeg går ofte med munnbind, det er ikke mye folk jeg omgås, jeg spriter meg i butikker, vasker hender, tar ikke på varer jeg ikke skal ha og reiser ikke til utlandet. Men, når skal dette ta slutt? Hvis viruset har kommet for å bli så må vi jo på et tidspunkt gjenåpne samfunnet og la det stå til? Vi kan ikke holde på med tiltak i flere tiår. Da kommer samfunnet til å gå under. På et tidspunkt må vi sette strek. Er det planlagt at vi skal det etter vaksinen, eller hva? Hvis viruset ikke går bort, blir tiltak den nye normalen? Vil samfunnet aldri bli normalt igjen? Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 31
Meadow Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Enig, jeg er også drittlei. Og dette møkkaviruset muterer annenhver dag, så da hjelper vel ikke vaksinene til slutt heller, også har vi det gående. Tipper det går bra en stund nå og så blir det ny smittebølge til høsten igjen, som i fjor. Da blir det på igjen med tiltak og nedstengninger, og vi må sikkert ha en ny runde med vaksine igjen før jul. 14
PokemonGone Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Helt enig men..., Det finnes mennesker som aldri har reist til utlandet hahaha. Jeg tror dette er et godt tidspunkt å reflektere over hvor avhengige livene våre har vært av de frihetene samfunnet gir oss. Jeg har en ikke-så--stor uteplass som jeg kan gå til hvis jeg vil ha frisk luft, jeg spiser grønnsakene jeg dyrker i hagen min. Vel, dine behov er ikke de samme som behovene du hadde før 2020. Jeg vil også anbefale at du slutter å se disse artiklene, clickbaits er ekstreme og gulaktige. Jeg tror at restriksjonene vil vare så lenge det er nødvendig for samfunnet å forberede seg på fremtidige pandemier. Slik at en kollektiv tilpasningsevne bygges. 6
CorvusCorax Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 https://www.nrk.no/vestland/fhi_-koronaepidemien-vil-mer-eller-mindre-forsvinne-fra-norge-sommeren-2021-1.15517675 2
Capt. Obvious Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Det vil sannsynligvis ikke gå over på en del år ennå. 1
norw Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 At folk liksom er så lei er hovedårsaken til at vi fortsatt er i en pandemi. Jeg er overbevist om at at dette kunne vært over i fjor om alle bidro med sitt. Men til tross for mye sabotasje vil vi nok få en normaltilstand på sensommeren, august eller noe. 10
Humle Brumle Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 Kødder du med meg eller? Vi kommer bare til å få en ny pandemi nå🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️ Se på dette!: https://www.bt.no/nyheter/utenriks/i/Blg9dQ/kinesisk-mann-smittet-av-ny-fugleinfluensa
Ukjent. Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Det er håndteringen som er problemet og ikke pandemien. Jeg er så lei av norske myndigheter at jeg blir fysisk uvel hver gang jeg åpner avisen. Erna faller som en Stein på målingene, underlig at hun ikke selv forstår hvorfor. Når kommunikasjonen spriker i alle retninger, ingen reelle bedringer gjøres og tiltakene ser ut som noe som er kastet sammen på et nachspiel fullstendig uten konsekvenstenkning.., da er det kanskje ikke så rart ingen vil ha disse folka til å styre lenger. Mars ifjor: vi må stenge for å øke beredskapen. Hva ble gjort? Det ble kjøpt inn noe smittevernsutstyr og kastet bort noen millioner på reodorfelgen pustemaskiner. Etter det har de gjort INGENTING med beredskapen. Likevel er det altså det de har skyldt på i 15 måneder. Uten å komme opp med en jævla ting for å øke den. Ifjor høst: når alle i risikogruppen er vaksinert kan vi åpne: når alle i risikogruppen nå er vaksinert - hva skjer? Like stengt. krysser du grensen må du i fengsel, ansatte må bruke munnbind hele arbeidsdagen, og restauranter må stenge tidlig. Idretts- Norge blir fullstendig ødelagt. La folket bli feite og inaktive - det er så bra for helsa! Og la for Guds skyld ikke folk gå på fotballkamp. 50 personer får holde på en stadion med 16 innganger og 20 000 seter. Sitter det tusenvis i parken 300 meter unna sier du? Og et par hundre på puben utenfor? Du har bare ikke skjønt hvorfor idretten for all del ikke må føle seg noe bedre enn andre skjønner du.. 19
Example Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 norw skrev (4 timer siden): At folk liksom er så lei er hovedårsaken til at vi fortsatt er i en pandemi. Jeg er overbevist om at at dette kunne vært over i fjor om alle bidro med sitt. Men til tross for mye sabotasje vil vi nok få en normaltilstand på sensommeren, august eller noe. Det hjelper ikke å være overbevist om det. Så lenge Norge har en befolkning uten immunitet og pandemien herjer i våre naboland er det lite som tilsier at det hadde vært over da. Tiltak mot importsmitte er viktig, men det viser seg gang på gang at det ikke er mulig å sikre dette fullstendig. Den store feilen her er lockdown og falsk kommunikasjon. Befolkningen har blitt lurt til å tro at det hjelper, og at det snart er over. Det må myndighetene ha visst at det ikke gjør. Misforstå meg rett, det hjelper på kort sikt, men åpner man for mye kommer smitten tilbake. 4
Honey Dew Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 En fin måte for å hjelpe på at viruset skal ta slutt, er å vaksinere seg. Det er ikke farlig og det er kun 2 sprøytestikk. 8
Gjest Paramount Skrevet 2. juni 2021 #12 Skrevet 2. juni 2021 Pandemien har vært en gavepakke til byråkrater og kontrollfreaker. Og en åpenbaring for oss som ikke var klar over hvor utrolig mange vi har av disse mennesketypene i Norge.
IdaC Skrevet 2. juni 2021 #13 Skrevet 2. juni 2021 Honey Dew skrev (30 minutter siden): En fin måte for å hjelpe på at viruset skal ta slutt, er å vaksinere seg. Det er ikke farlig og det er kun 2 sprøytestikk. Og dette vet du fordi..? Du har sett i fremtiden? Og dermed vet at vaksiner ikke har noen bivirkninger som kommer om 1, 5 eller 10 år? Jeg er enig i at det er viktig å vasinere seg, men å uttale at det ikke er farlig og "bare" to stikk er å dra den for langt. 5
Destroyer Skrevet 2. juni 2021 #14 Skrevet 2. juni 2021 Er fint at tiltak som hygiene og lignende er kommet for å bli. Dere som er dårlig til slik ellers synes sikkert det er grusomt. 3
Honey Dew Skrevet 2. juni 2021 #15 Skrevet 2. juni 2021 IdaC skrev (3 minutter siden): Og dette vet du fordi..? Du har sett i fremtiden? Og dermed vet at vaksiner ikke har noen bivirkninger som kommer om 1, 5 eller 10 år? Jeg er enig i at det er viktig å vasinere seg, men å uttale at det ikke er farlig og "bare" to stikk er å dra den for langt. Alle medisiner har sterke bivirkninger. De fleste medisiner fører til død hvis du tar for mye. En kan ikke la være å ta dem allikevel. Jeg har tatt alle vaksinene som går an å ta og jeg har aldri hatt bivirkninger. Tror ikke jeg har dødd heller. Så vidt jeg vet. Dessverre har jeg null respekt for antivaxere og det er jeg ikke alene om. 7
Tuppeluri Skrevet 2. juni 2021 #16 Skrevet 2. juni 2021 Du og? Alle er vel lei nå, tiltak eller ei. Egentlig så burde vi tenke over hvor forbanna priviligert å heldig de fleste av oss i Norge er som faktisk bor i Norge under en pandemi. Vi har reint vann, vi har antibac, vi har hjelpeløsninger via NAV (Selv om de til tider er totalt ubrukelige også under pandemien...), vi har internett, telefoner, og de fleste har tak over hodet og mat i kjøleskapet. Tenk om vi hadde levd under spanskesyken? Når spanskesyken OG tuberkulosen kom for fullt. Jeg tenker at vi egentlig ikke har så mye å klage på, uansett hvor forbanna lei vi er. Vi er heldige. For å være pessimist, så trur jeg vi kommer til å leve sånn her i noen år til, spanskesyken varte trossalt i 2 år. 8
Sportydame Skrevet 2. juni 2021 #17 Skrevet 2. juni 2021 Ukjent. skrev (4 timer siden): Det er håndteringen som er problemet og ikke pandemien. Jeg er så lei av norske myndigheter at jeg blir fysisk uvel hver gang jeg åpner avisen. Erna faller som en Stein på målingene, underlig at hun ikke selv forstår hvorfor. Når kommunikasjonen spriker i alle retninger, ingen reelle bedringer gjøres og tiltakene ser ut som noe som er kastet sammen på et nachspiel fullstendig uten konsekvenstenkning.., da er det kanskje ikke så rart ingen vil ha disse folka til å styre lenger. Mars ifjor: vi må stenge for å øke beredskapen. Hva ble gjort? Det ble kjøpt inn noe smittevernsutstyr og kastet bort noen millioner på reodorfelgen pustemaskiner. Etter det har de gjort INGENTING med beredskapen. Likevel er det altså det de har skyldt på i 15 måneder. Uten å komme opp med en jævla ting for å øke den. Ifjor høst: når alle i risikogruppen er vaksinert kan vi åpne: når alle i risikogruppen nå er vaksinert - hva skjer? Like stengt. krysser du grensen må du i fengsel, ansatte må bruke munnbind hele arbeidsdagen, og restauranter må stenge tidlig. Idretts- Norge blir fullstendig ødelagt. La folket bli feite og inaktive - det er så bra for helsa! Og la for Guds skyld ikke folk gå på fotballkamp. 50 personer får holde på en stadion med 16 innganger og 20 000 seter. Sitter det tusenvis i parken 300 meter unna sier du? Og et par hundre på puben utenfor? Du har bare ikke skjønt hvorfor idretten for all del ikke må føle seg noe bedre enn andre skjønner du.. Words.... 🙂
Tuppeluri Skrevet 2. juni 2021 #18 Skrevet 2. juni 2021 IdaC skrev (17 minutter siden): Og dette vet du fordi..? Du har sett i fremtiden? Og dermed vet at vaksiner ikke har noen bivirkninger som kommer om 1, 5 eller 10 år? Jeg er enig i at det er viktig å vasinere seg, men å uttale at det ikke er farlig og "bare" to stikk er å dra den for langt. Men vet vi ettervirkningene av corona? Om 1.5 til 10 år? Nei det gjør vi ikke. Av to onder så velger jeg faktisk vaksina. 7
norw Skrevet 2. juni 2021 #19 Skrevet 2. juni 2021 Example skrev (3 timer siden): Det hjelper ikke å være overbevist om det. Så lenge Norge har en befolkning uten immunitet og pandemien herjer i våre naboland er det lite som tilsier at det hadde vært over da. Tiltak mot importsmitte er viktig, men det viser seg gang på gang at det ikke er mulig å sikre dette fullstendig. Den store feilen her er lockdown og falsk kommunikasjon. Befolkningen har blitt lurt til å tro at det hjelper, og at det snart er over. Det må myndighetene ha visst at det ikke gjør. Misforstå meg rett, det hjelper på kort sikt, men åpner man for mye kommer smitten tilbake. Jeg er uansett overbevist om at dette kunne vært over i fjor dersom vi i større grad stengte grensene, hadde velfungerende karanteneordninger for de som virkelig MÅTTE inn, hvis politikere/myndigheter innførte langt strengere tiltak/forbud/straffer og hvis befolkningen tenkte seg mer om. Altfor dårlig styring og altfor mye dumskap ute i befolkningen. Tviler på at vi lærer stort av denne pandemien. Blir nok omtrent som nå når vi får neste pandemi også. 2
Mezzosoprena Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 Er så enig med deg. I tillegg til at jeg selv tar ansvar og følger alle smittevernregler der jeg bor, lever jeg sammen med noen som har sykdoms/og dødsangst og dermed "pålegger" meg enda strengere oppførsel enn det som til enhver tid er anbefalt. Jeg gleder meg så veldig til dette er over, og jeg kan begynne med de tingene jeg savner i dag!
Anbefalte innlegg