AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Jeg blir alt for varm uansett om jeg har en dyne som skal være veldig lett. Jeg har prøvd å sove med bare dyntrekk, men da er jeg kald når jeg våkner om morgenen.. Noen tips? hva gjør dere som er for varme? Anonymkode: aff65...97a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Jeg legger meg med et dynetrekk men har dynen ved siden av meg og regulerer selv dette om natten uten å våkne helt.. Anonymkode: 89fb2...1cd 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Jeg putter et pledd inn i dynetrekket. Det er kaldere enn sommerdyne, men varmere enn trekket alene. Anonymkode: 07c8d...761 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Tynt ullpledd i dynetrekk. Anonymkode: a6b92...e7f 3
Boodelooap Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Eller bare bruk flere dynetrekk eller laken over hverandre. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg blir alt for varm uansett om jeg har en dyne som skal være veldig lett. Jeg har prøvd å sove med bare dyntrekk, men da er jeg kald når jeg våkner om morgenen.. Noen tips? hva gjør dere som er for varme? Anonymkode: aff65...97a Hvilken dyne og hvilket sengetrekk har du, da? En mikrofiberdyne har tilnærmet null pusteegenskaper og vil føles klam og tett der tynn dun gjør det helt ok. Et dynetrekk i bomull eller (enda verre!) polyester vil bli varmt og klamt lenge før sengetøy i lin, som jeg til nå ikke har opplevd som klamt. Så bytt materialene i sengetøyet ditt. Intil du har råd eller anledning til å bytte - gjør som man sier til småunger. Blir du varm? Stikk ut en fot. Anonymkode: 1e61f...ec6 5
CorvusCorax Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Hm... Hva med et tynt ullteppe inne i dynetrekket? Jeg sover med kun dynetrekk når det blir for varmt. Vurderer å kjøpe noen store laken jeg kan bruke som "dyne". 1
Nathea Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 Jeg har en veldig tynn dyne som jeg bruker om sommeren. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Jeg sover uten dyne siden det blir alt for varmt. Anonymkode: 80583...157
Tadam Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 Drikker du nok vann? Vann regulerer kroppstemperaturen, blir selv ikke like varm om natten om jeg har drukket nok vann i løpet av dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken dyne og hvilket sengetrekk har du, da? En mikrofiberdyne har tilnærmet null pusteegenskaper og vil føles klam og tett der tynn dun gjør det helt ok. Et dynetrekk i bomull eller (enda verre!) polyester vil bli varmt og klamt lenge før sengetøy i lin, som jeg til nå ikke har opplevd som klamt. Så bytt materialene i sengetøyet ditt. Intil du har råd eller anledning til å bytte - gjør som man sier til småunger. Blir du varm? Stikk ut en fot. Anonymkode: 1e61f...ec6 Er enig der. Er selv veldig varm av meg og bruker en veldig tynn dundyne på vinteren. Har enda ikke funnet en sommerdyne som fungerer, har du noen tips? Prøvde meg på den billigste og tynneste dyna til IKEA en gang og da våknet jeg i en klam svettepøl i senga. Den ble kasta neste dag. Anonymkode: 1a410...337 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #13 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helseteppe 👌🏽 Anonymkode: d4823...e01 Hvor får man kjøpt det? Anonymkode: 806c3...97e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #14 Skrevet 2. juni 2021 Tynt bomullslaken, så et tykt/tung filtteppe oppå. Bretter så lakenet over teppet øverst. Slike "dyner" man ofte får i sør-europa. Anonymkode: 6ad8e...cf2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #15 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg blir alt for varm uansett om jeg har en dyne som skal være veldig lett. Anonymkode: aff65...97a Det trodde jeg også, helt til jeg fikk meg en sommerdundyne av topp kvalitet. Den holder meg varm når jeg trenger det, og virker nesten litt kjølende på varme netter. Anonymkode: 4893d...99f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #16 Skrevet 2. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det trodde jeg også, helt til jeg fikk meg en sommerdundyne av topp kvalitet. Den holder meg varm når jeg trenger det, og virker nesten litt kjølende på varme netter. Anonymkode: 4893d...99f Hvilken dyne er det? Anonymkode: 6aa64...b52
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #17 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det trodde jeg også, helt til jeg fikk meg en sommerdundyne av topp kvalitet. Den holder meg varm når jeg trenger det, og virker nesten litt kjølende på varme netter. Anonymkode: 4893d...99f Nathea skrev (7 timer siden): Jeg har en veldig tynn dyne som jeg bruker om sommeren. hvilken dyne har dere? Anonymkode: aff65...97a
Jordbæra Skrevet 2. juni 2021 #18 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg blir alt for varm uansett om jeg har en dyne som skal være veldig lett. Jeg har prøvd å sove med bare dyntrekk, men da er jeg kald når jeg våkner om morgenen.. Noen tips? hva gjør dere som er for varme? Anonymkode: aff65...97a Legger meg og barna i bare trekket 😊
tirben Skrevet 2. juni 2021 #19 Skrevet 2. juni 2021 Har denne. Helt perfekt! https://hoie.no/produkt/3985/hoie-iris-sval-dyne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå