Gå til innhold

For varm med dyne, for kald uten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir alt for varm uansett om jeg har en dyne som skal være veldig lett. Jeg har prøvd å sove med bare dyntrekk, men da er jeg kald når jeg våkner om morgenen.. Noen tips? hva gjør dere som er for varme?

Anonymkode: aff65...97a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger meg med et dynetrekk men har dynen ved siden av meg og regulerer selv dette om natten uten å våkne helt..

Anonymkode: 89fb2...1cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg putter et pledd inn i dynetrekket. Det er kaldere enn sommerdyne, men varmere enn trekket alene.

Anonymkode: 07c8d...761

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tynt ullpledd i dynetrekk. 

Anonymkode: a6b92...e7f

• Liker 3
Skrevet

Eller bare bruk flere dynetrekk eller laken over hverandre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg blir alt for varm uansett om jeg har en dyne som skal være veldig lett. Jeg har prøvd å sove med bare dyntrekk, men da er jeg kald når jeg våkner om morgenen.. Noen tips? hva gjør dere som er for varme?

Hvilken dyne og hvilket sengetrekk har du, da? En mikrofiberdyne har tilnærmet null pusteegenskaper og vil føles klam og tett der tynn dun gjør det helt ok. Et dynetrekk i bomull eller (enda verre!) polyester vil bli varmt og klamt lenge før sengetøy i lin, som jeg til nå ikke har opplevd som klamt. Så bytt materialene i sengetøyet ditt. 

Intil du har råd eller anledning til å bytte - gjør som man sier til småunger. Blir du varm? Stikk ut en fot.

Anonymkode: 1e61f...ec6

• Liker 5
Skrevet

Hm... Hva med et tynt ullteppe inne i dynetrekket?

Jeg sover med kun dynetrekk når det blir for varmt. Vurderer å kjøpe noen store laken jeg kan bruke som "dyne". 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en veldig tynn dyne som jeg bruker om sommeren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover uten dyne siden det blir alt for varmt.

Anonymkode: 80583...157

Skrevet

Drikker du nok vann? Vann regulerer kroppstemperaturen, blir selv ikke like varm om natten om jeg har drukket nok vann i løpet av dagen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken dyne og hvilket sengetrekk har du, da? En mikrofiberdyne har tilnærmet null pusteegenskaper og vil føles klam og tett der tynn dun gjør det helt ok. Et dynetrekk i bomull eller (enda verre!) polyester vil bli varmt og klamt lenge før sengetøy i lin, som jeg til nå ikke har opplevd som klamt. Så bytt materialene i sengetøyet ditt. 

Intil du har råd eller anledning til å bytte - gjør som man sier til småunger. Blir du varm? Stikk ut en fot.

Anonymkode: 1e61f...ec6

Er enig der. Er selv veldig varm av meg og bruker en veldig tynn dundyne på vinteren. Har enda ikke funnet en sommerdyne som fungerer, har du noen tips? Prøvde meg på den billigste og tynneste dyna til IKEA en gang og da våknet jeg i en klam svettepøl i senga. Den ble kasta neste dag. 

Anonymkode: 1a410...337

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helseteppe 👌🏽

Anonymkode: d4823...e01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helseteppe 👌🏽

Anonymkode: d4823...e01

Hvor får man kjøpt det?

Anonymkode: 806c3...97e

AnonymBruker
Skrevet

Tynt bomullslaken, så et tykt/tung filtteppe oppå. Bretter så lakenet over teppet øverst. Slike "dyner" man ofte får i sør-europa. 

Anonymkode: 6ad8e...cf2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg blir alt for varm uansett om jeg har en dyne som skal være veldig lett

Det trodde jeg også, helt til jeg fikk meg en sommerdundyne av topp kvalitet. Den holder meg varm når jeg trenger det, og virker nesten litt kjølende på varme netter.

Anonymkode: 4893d...99f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det trodde jeg også, helt til jeg fikk meg en sommerdundyne av topp kvalitet. Den holder meg varm når jeg trenger det, og virker nesten litt kjølende på varme netter.

Hvilken dyne er det?

Anonymkode: 6aa64...b52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nathea skrev (7 timer siden):

Jeg har en veldig tynn dyne som jeg bruker om sommeren.

hvilken dyne har dere?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Legger meg og barna i bare trekket 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...