Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som går på lavkarbo /ketose under graviditeten? "Helt vanlig" i USA, men her i Norge anbefaler de vel å ikke være i ketose ihvertfall.. 

Har vært i ketose et par uker nå og aldri vært i så god form som nå.. men nå har jeg fått positiv graviditestest og funderer på hvilke carb-gram man bør ligge på.. 

(les hva slags kosthold lavkarbo er før du angriper..) 

Anonymkode: 555f4...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal nok gå helt fint så lenge du får i deg nok næring , og det er ikke essensiell næring i karbohydrater . Anbefaler deg å følge Erick Berg på YT, han er helt fantastisk på dette området. Søk på siden hans , så finner du sikkert mye god informasjon som kan hjelpe deg med de tingene du lurer på,  og mer   :)

• Liker 2
Skrevet

Sålenge du passer på at du får i deg det du trenger av næringsstoffer :) jeg gikk på en streng vlcd diett når jeg ble gravid nå. Den måtte jeg selvfølgelig slutte på, da å leve på 5-600 kcal ikke er bra for et foster. Byttet over til lavkarbo istede.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var også i ketose da jeg nylig ble gravid her nå i mai. Men føler ikke for å være det som gravid. Går fint an å spise lavkarbo uten å være i ketose. Alt under 100 gram karbohydrater regnes som lavkarbo :Nikke: Lurt å fortsatt holde seg unna sukker og de raske karbohydratene, men nå tar jeg meg et knekkebrød eller en frukt uten dårlig samvittighet også.

AnonymBruker
Skrevet

Har svangerskapsdiabetes og spiser ganske lavkarbo. Har gjort det hele veien (fikk diagnosen tidlig). Anbefalingen er 175 g karbo pr dag, og å ikke gå i ketose. Jeg ligger lott under det målet. Men sjekker med keto-stix at jeg ikke går i ketose. Men nå nærmer det seg termin og jeg nektrer å ha jobbet så hardt i 30 uker, bare for å måtte ta insulin de få siste som er igjen. 

Anonymkode: 9e6f2...22f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har svangerskapsdiabetes og spiser ganske lavkarbo. Har gjort det hele veien (fikk diagnosen tidlig). Anbefalingen er 175 g karbo pr dag, og å ikke gå i ketose. Jeg ligger lott under det målet. Men sjekker med keto-stix at jeg ikke går i ketose. Men nå nærmer det seg termin og jeg nektrer å ha jobbet så hardt i 30 uker, bare for å måtte ta insulin de få siste som er igjen. 

Anonymkode: 9e6f2...22f

Hvis du kun ligger litt under 175g karb, spiser du ikke ganske lavkarbo.. 

Anonymkode: 0455e...55b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du kun ligger litt under 175g karb, spiser du ikke ganske lavkarbo.. 

Anonymkode: 0455e...55b

En gjennomsnittlig nordmann spiser 300g karb pr. dag, så jeg vil påstå at brukeren her har riktig om hun skriver "ganske lavkarbo" på 175g. Men sånn helt riktig betegnelse blir lavkarbo fra 100g og under ja.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint spise lavkarbo, men det er ikke anbefalt at kroppen går i ketose. Det er fordi det forbrennes fett som omgjøres til energi og at det frigis en del stoffer som ikke er gunstig å gå over til baby.

Anonymkode: d0637...ed1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...