Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg sliter med sterk pms og kan bli utrolig følsom når det pågår. Dette er samboer fullstendig klar over, for vi snakker åpent og ofte om dette for begges del. 
Han er en person som kødder mye om ting, og det er ikke alltid jeg synes alt er like morsomt. Som idag feks.. Jeg har hatt en kjempe dårlig dag og vært svært nedfor grunnet pms, så spør han meg om jeg ikke har en personlighets forstyrrelse. Jeg reagerer med å ta det personlig. Jeg ble ikke sint eller noe, jeg bare sa oppgitt: det der tror jeg du mener, for det har du spurt om før. Også var vi ferdig med det. Men når vi kom på trening så sier han at det var så utrolig kjipt for han at han ikke kunne kødde med meg om ting, og at jeg skulle være så utrolig nærtagende. 
Er det jeg som overreagerer her? Hvordan hadde dere reagert på en sånn kommentar under pms ? 

Anonymkode: 37391...c24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det jeg som overreagerer her?

Nope.

Han er på full fart mot å ødelegge forholdet fordi han ikke har peiling på kvinner. Har han ingen søster?

Og du er på full fart mot å la deg overkjøre. Har du ingen bror?

Du må lære deg å sette menn på plass. Kast fyren ut hver gang han prøver seg på frekkheter. 

Anonymkode: 41bf8...b45

AnonymBruker
Skrevet

Om du beskrev reaksjonen din riktig, så hørtes det ut som du var rolig og saklig. At du tar det personlig har du selvsagt rett til, og det er også forståelig når dette er noe han spøker jevnlig med.

Hvilken personlighetsforstyrrelse er det han sikter til, og er det noe spesiell grunn til det?

Kanskje det er HAN som har den personlighetsforstyrrelsen, og så vrir han det til at det er DU som har det. Og typisk for enkelte personlighetsforstyrrelser er at de mobber folk og etterpå anklager de for å overreagere!

Anonymkode: e3719...335

AnonymBruker
Skrevet

Okey, så frekk han er, jeg tror ikke han tror deg angående PMS. Jeg har PMDD som er en ekstrem form for PMS. Jeg måtte google alt opp, sende til samboer og lese høyt for han for å forstå at det jeg gikk gjennom var ikke galskap (eller man blir gal egentlig, whatever)

Send han linker med info om PMS

Anonymkode: b0382...35e

Gjest byråkrati
Skrevet

Tenker dere ikke er kombatiple . Hvilke type humor man har har mye å si i forhold. Noen kødder ganske brutalt med hverandre type "så tjukk du er" og syntes det er morsomt. Slike par vil nok slite i forhold der den andre ikke har samme humor. 

Jeg personlig liker ikke den type humor, men jeg forstår hvordan det er kjipt for noen å føle de må legge lokk på seg fordi partner tar det de sier personlig, istedetfor å "slå tilbake" med egen vits. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også tatt det personlig. Jeg ville sannsynligvis blitt lei meg også. 

Hvis det er den typen humor han har så vil det aldri endre seg. Jeg lever med en mann som tuller med de merkeligste greier. Må bare leve med det, heldigvis veier mye annet opp. 

Anonymkode: 88d80...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Han er bra dum som drar sånne spøker i en tid han vet at du er ekstra sårbar.

Anonymkode: f658f...e54

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Han er en veldig snill og fårståelsesfull type til vanlig, men uansett hvor fårståelsesfull han er så tror jeg han sliter veldig med at jeg blir anderledes når jeg har pms. I går rett før vi skulle legge oss så tok jeg dette opp igjen- sa jeg syntes det var dumt at han køddet om noe slikt når han er så fullstendig klar over hvor nærtagende jeg er i denne perioden. Endte opp med at han ble kjempe sur, smelte igjen døren og gikk å la seg. 
Jeg vet min pms går innpå han, og av og til vet jeg ikke om han egentlig takler det. Jeg er aldri ufin mot han eller kjæftete. Men jeg har ofte sammenbrudd og veldig nærtagende. Og han er en følsom fyr selv, og mitt humør går desverre utover han

-ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar alle sammen. Han er en veldig snill og fårståelsesfull type til vanlig, men uansett hvor fårståelsesfull han er så tror jeg han sliter veldig med at jeg blir anderledes når jeg har pms. I går rett før vi skulle legge oss så tok jeg dette opp igjen- sa jeg syntes det var dumt at han køddet om noe slikt når han er så fullstendig klar over hvor nærtagende jeg er i denne perioden. Endte opp med at han ble kjempe sur, smelte igjen døren og gikk å la seg. 
Jeg vet min pms går innpå han, og av og til vet jeg ikke om han egentlig takler det. Jeg er aldri ufin mot han eller kjæftete. Men jeg har ofte sammenbrudd og veldig nærtagende. Og han er en følsom fyr selv, og mitt humør går desverre utover han

-ts 

Men forstår han ikke at du har en MEDISINSK TILSTAND som du faktisk ikke kan noe for, men som du prøver å ikke la gå ut over han?

Anonymkode: f658f...e54

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars han!! Tenk at du ble lei deg for at han sa at du hadde en personlighetsforstyrrelse! Du må ta mer hensyn, TS! Du må lære deg å være en dørmatte så han kan tørke av dritten sin på uten at han skal måtte ta hensyn til følelsene dine og hormoner og greier.

Evt bare dumpe han.

Anonymkode: e3719...335

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...