Gå til innhold

Hva tenker kg om morgendagen, blir det streik og blir den langvarig? Skole og barnehage.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier. 

Selv hadde jeg ikke helt troen på streik men det kan jo se ut som om jeg tar feil.

Anonymkode: 7d5eb...833

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Det er allerede en pågående streik. 

Anonymkode: cfb4f...2c8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er allerede streik og den trappes opp i morgen. 

Anonymkode: 597b7...209

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva mener du? Det er allerede en pågående streik. 

Anonymkode: cfb4f...2c8

Ja men den har ikke vi merket noe til. Fra i morgen så mister skolebarn skoletilbudet og ganske mange barnehagebarn mister oppbevaringsplassen.

Slik streiken har vært nå har vært som den eviglange vekterstreiken som ingen merket noe til før den var ferdig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Som tittelen sier. 

Selv hadde jeg ikke helt troen på streik men det kan jo se ut som om jeg tar feil.

Streiken blir utvidet. Håper unio ikke gir seg denne gangen. 

Anonymkode: 7de80...0a2

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for all del la det gå utover barna nok en gang. Som om ikke det siste årets nedstengninger har vært ille nok. Og ja, jeg forstår hvorfor man streiker osv men er så lei av at det skal gå utover de små.

Anonymkode: 9ae94...786

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Streiken blir utvidet. Håper unio ikke gir seg denne gangen. 

Anonymkode: 7de80...0a2

Hvorfor skulle de ikke gi seg? Hva gjør at de fortjener mer enn de som tok til takke med tilbudet. Kjenner jeg mister mer og mer respekt, spesielt for lærerne. 

Anonymkode: 4a6ae...599

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Som tittelen sier. 

Våre tre barn (som går i 1., 4. og 9.) har allerede vært uten skoletilbud siden torsdag, så den er i gang selv om ikke du har lagt merke til den altså. 

Anonymkode: f67dd...e01

• Liker 7
Skrevet

Jeg leste at streiken trappes opp og at en del barnehager og skoler blir stengt. Det må være tidenes timing-bom noensinne. Det siste disse foreldrene (og barn) trenger nå er stengte barnehager og skoler og deja vu fra april i fjor. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja men den har ikke vi merket noe til. Fra i morgen så mister skolebarn skoletilbudet og ganske mange barnehagebarn mister oppbevaringsplassen.

Slik streiken har vært nå har vært som den eviglange vekterstreiken som ingen merket noe til før den var ferdig.

Her har datteren sin skole vært i streik siden den startet, den blir trappet opp i morgen. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener?

Anonymkode: b138c...682

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her har datteren sin skole vært i streik siden den startet, den blir trappet opp i morgen. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener?

Du skjønte ikke at vi ikke har merket noe til streiken i vår by før nå i morgen? Da skjønner jeg ikke helt hva du mener.

Her har det ikke vært streik i skolen og barnehage som har gått utover barna. I morgen så stenger nesten uten unntak.

Det vi si at ungene kommer til å vase rundt på lekeplasser og andre samlingssteder, det er jo flott i en pandemi. Barn fra forskjellige bydeler, skoler og trinn.

Fantastisk prioritering av lærerne som gråter over de sårbare barna som ikke er like sårbare under streik tydeligvis... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Streiken viser jo bare lærernes sanne ansikt. De gir jo en lang faen i elevene, som allerede har lidd nok det siste året, så lenge de får karret til seg noen tusenlapper ekstra. 

Hørte lederen for Unio si at lærerne hadde ofret mye det siste året. Ofret?! Hvor mange lærere har mistet jobben? Hvor mange lærere har vært nødt til å selge huset fordi livsverket deres ble lagt i ruiner? Man kan bli provosert av mindre. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Streik går alltid utover noen som er uskyldig. Litt av poenget med streik er jo å vise betydningen yrkesgruppen som streiker har i samfunnet. Når det var busstreik i vinter måtte vi kjøre ungene til og fra skolen selv. For vår del var det et skikkelig puslespill med levering og henting, da avstanden mellom våre jobber og skolen er på hele seks mil. Det var bare flaks at vi fikk ungen på skolen alle dagene. Skikkelig irriterende når streiken gikk utover oss, selv om jeg støttet streiken.

Jeg støtter denne streiken også. Enkelte kommentarer her vitner om liten forståelse for arbeidet ansatte innenfor oppvekst gjør. Antar at mange ikke har satt seg inn i hvorfor det streikes, ei heller hverdagen for disse yrkesgruppene, spesielt under pandemien. Et tips kan være å faktisk lese seg litt opp før man uttaler seg. Man kan gjerne være uenig i streiken, men da bør man i det minste ha noen saklige argumenter å komme med, og ikke bare spy ut stygge påstander om hele yrkesgrupper. 

Anonymkode: 220f3...0b2

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Streiken viser jo bare lærernes sanne ansikt. De gir jo en lang faen i elevene, som allerede har lidd nok det siste året, så lenge de får karret til seg noen tusenlapper ekstra. 

Hørte lederen for Unio si at lærerne hadde ofret mye det siste året. Ofret?! Hvor mange lærere har mistet jobben? Hvor mange lærere har vært nødt til å selge huset fordi livsverket deres ble lagt i ruiner? Man kan bli provosert av mindre. 

Det var en lærer som døde etter å ha blitt smittet med korona, teller det? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var en lærer som døde etter å ha blitt smittet med korona, teller det? 

Bare jeg vet om to stykker som tok livet av seg fordi livsverket deres rakna. Så nei, egentlig ikke. Synd, selvfølgelig, men lærerne har ikke ofra en dritt ift. veldig, veldig, veldig mange andre yrkesgrupper. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bare jeg vet om to stykker som tok livet av seg fordi livsverket deres rakna. Så nei, egentlig ikke. Synd, selvfølgelig, men lærerne har ikke ofra en dritt ift. veldig, veldig, veldig mange andre yrkesgrupper. 

For en tullete holdning. At du visstnok kjenner to som har tatt livet sitt endrer ikke på at lærere har hatt et krevende år. Hvor man har vært eksponert for smitte, uten mulighet til å beskytte noe særlig. Lærere har vært «fritatt» det meste av smittevernsregler, som avstand og gruppestørrelser. Mange har vært redde, og mange er slitne etter et år med hyppige endringer. 

Nå er det en gang slik at å være lærer er et yrke, ikke et kall. Og når arbeidsgiver mener at oppgaven man utfører er så viktig at man må stå i både smitte og alt annet pandemiskolen medfører, så skulle det bare mangle at det også ga uttelling i lønn. Spesielt når man samtidig har hatt negativ lønnsutvikling over lang tid, ble regelrett lurt i fjorårets oppgjør og millioner av timer i skolen gjennomføres av ufaglærte. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du skjønte ikke at vi ikke har merket noe til streiken i vår by før nå i morgen? Da skjønner jeg ikke helt hva du mener.

Her har det ikke vært streik i skolen og barnehage som har gått utover barna. I morgen så stenger nesten uten unntak.

Det vi si at ungene kommer til å vase rundt på lekeplasser og andre samlingssteder, det er jo flott i en pandemi. Barn fra forskjellige bydeler, skoler og trinn.

Fantastisk prioritering av lærerne som gråter over de sårbare barna som ikke er like sårbare under streik tydeligvis... 

Jeg syns bare det var et fantastisk navlebeskuende innlegg. Du ga totalt beng helt til det kan ramme deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, for all del la det gå utover barna nok en gang. Som om ikke det siste årets nedstengninger har vært ille nok. Og ja, jeg forstår hvorfor man streiker osv men er så lei av at det skal gå utover de små.

Anonymkode: 9ae94...786

Er det ikke bra for barna å ha ansatte som blir i yrket, og ikke forsvinner? Er det ikke bra for barna med faglig kompetanse? Er det ikke bra for barna at vi ikke har mangel på lærere og barnehagelærere om noen år?

Anonymkode: 23ac9...b43

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

At noen av de få yrkesgruppene som ikke har gått igjennom permitteringer eller konkurs det siste året, som lærere og sykepleiere, skal streike er jo temmelig umusikalsk. 

Anonymkode: ba30d...620

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette må jo være noe av det mest ignorante jeg har lest på lenge på KG, og det sier ikke lite. Streik rammer selv om den ikke rammer deg. Den rammer ikke bare skole og bhgbarn og deres foreldre, dem rammer også mennesker som er avhengig av helsehjelp. Kanskje på tide å åpne gluggene for verden utenfor din lille hverdag?

Anonymkode: b69f9...3f9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...