Gå til innhold

Er så redd exen skal få barn med nye dama

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Først vil jeg si at jeg vet jeg ikke har rett til å føle sånn, men følelser er ikke alltid rasjonelle. 

Det tok lang tid før min ex mann var klar for å få barn, og når vi begynte prøvingen viste det seg at jeg ikke kan bære frem egne barn. Mye tårer og tunge stunder, før vi satt i gang adopsjonsprosessen og etter år med venting hentet vi vårt første barn. Dette barnet hadde traumer og diagnoser vi ikke var opplyst om og vi hadde en svært tøff start på foreldrelivet. Jeg trodde vi var forberedt, men det var vi ikke. Vi gikk ganske raskt i gang med neste adopsjonsprosess før vi ville bli for gamle og for at alderen mellom barna ikke skulle bli for stor. Noen år senere hentet vi vårt neste barn. Hun var veldig liten og bar preg av å ha blitt tatt vare på og det var en mye lettere prosess.

Forholdet vårt led nok veldig igjennom hele prøveprossessen og mannen var egentlig innstilt på å leve uten barn. Han har senere «innrømmet» at han gikk med på adopsjonen for min skyld, siden han visste hvor viktig det var for meg, og om han hadde gått når han egentlig ville ut av det ville jeg sansyneligvis aldri fått barn... jeg ønsket aldri bruddet og har slitt siden

Vi har 60/40 samvær på papiret men realiteten er nok mer 50/50, samtidig som jeg alltid føler på at vi fikk barna for min skyld.. han har nå fått ny dame, barnløs og 10 år yngre. Jeg er livredd for at de skal få egne biologiske barn, og at mine barn blir annenrangs barn... helt sikkert irrasjonelt. Han er en god far, men jeg klarer ikke å slippe følelsen. Andre som har vært i samme situasjon??

Anonymkode: adc04...8c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de blir annenrangs er han en drittsekk og da skal du være glad du blir kvitt han. Bare at du er redd for det og mener han er i stand til det sier vel sitt.

Drit i han og kos deg med barna dine. Finn deg en ny mann og nyt livet.

Psjj du trenger ikke han du. Fikk deg barn du og har sikkert masse å by på i en ny kjærlighetsrelasjon. ❤️

Anonymkode: f05bd...5f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så han vurderte brudd, men gikk likevel med på barn for din skyld? Her håper jeg virkelig at han har omskrevet historien i etterkant!

Jeg synes ikke at følelsene dine er så irrasjonelle, når du forteller forhistorien. 

Kan kanskje ikke sammenlignes. Men jeg var gift i ti år og fikk to planlagte barn med min eksmann. Da han gikk mente han at han egentlig aldri hadde hatt lyst til å gifte seg, og at han ikke hadde ønsket seg et forpliktende familieliv. Hadde kanskje vært greit å være åpen om det fra start da...

Anonymkode: 8c2d5...75c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt den bitre og vonde frykten og følelsen. Tror alle som har vært i et kjærlighetsforhold med barn inni bilde kjenner på en frykt for at eksen skal starte på nytt med nye barn. Slik at barna dere har på en måte ‘faller i verdi’. Grusom måte å beskrive det på, men fant ikke en bedre.

Nå vet jeg ikke hvor gammel han er, men er han under 50 år og er seriøs med hun nye, så er det jo svært stor sannsynlighet for at de får barn sammen. De aller fleste damer vil ha barn med partneren sin etterhvert og helst før er for sent. Og han her har jo vist at han er villig til å gi etter om ønske om barn for kjæresten sin. 

Så jeg ville nok kanskje heller bare innstilt meg på at han startet et nytt liv med hun nye og at de fikk barn😣😌

Så får du prøve å se for deg hvordan du skal håndterer eller løse det. Og blir det slutt eller de ikke får barn likevel innen rimelig tid, har du lov å bli glad;)

Tenk hvor mange barnefamilier som skiller seg og starter på nytt med ‘mine og dine barn. Det er jo egentlig utrolig vanlig, selv om det er vondt i starten. Men de fleste overlever og takler sorgen og/eller bitterheten til slutt.

Anonymkode: 18759...887

• Liker 3
Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis de blir annenrangs er han en drittsekk og da skal du være glad du blir kvitt han. Bare at du er redd for det og mener han er i stand til det sier vel sitt.

Drit i han og kos deg med barna dine. Finn deg en ny mann og nyt livet.

Psjj du trenger ikke han du. Fikk deg barn du og har sikkert masse å by på i en ny kjærlighetsrelasjon. ❤️

Anonymkode: f05bd...5f0

For noe tullete oppgulp. 

Du har ingen grunn til å skrive slikt om eksmannen basert på HI. 

AnonymBruker
Skrevet

Nja, tror jeg hadde følt på det samme som deg. Det er helt normalt. Forstår frustrasjonen. 

Hadde det vært meg hadde jeg prøvd å klekke ut et par lure planer for å forsøke å skille dem, før det er for sent og de får baby..

Anonymkode: a3e11...160

AnonymBruker
Skrevet

Så du mener den stakkars dama som eksen din nå har falt for, ikke har rett til å lage barn med han- kun fordi du ikke kan få barn. Sorry, men du må bare komme over den urasjonell frykten. Du vil nekte barna dine gleden av en liten søster eller bror? 

Er det mulig å være så egosentrisk!?

Anonymkode: 0ae10...775

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du mener den stakkars dama som eksen din nå har falt for, ikke har rett til å lage barn med han- kun fordi du ikke kan få barn. Sorry, men du må bare komme over den urasjonell frykten. Du vil nekte barna dine gleden av en liten søster eller bror? 

Det er ikke helt på viddene, det hun frykter. Kjenner en som ble «presset på» 2 adoptivbarn av hun han var gift med. De skilte seg, og samværet gikk fint. Så møtte han ei ny dame, de fikk etterhvert et eget barn. Adoptivbarna rant sakte, men sikkert ut i sanden. 

Anonymkode: 96a14...c56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Egosentrisk? Har du lest innlegget? Hovedsaken til at hun er engstelig er jo nettopp en bekymring på barnas vegne. At de ikke lenger får like stor prioritet i deres fars liv. 

Undres stadig over hvilke vrengebilder enkelte danner seg om sine omgivelser.

Anonymkode: 8f13a...9df

• Liker 3
Skrevet

Misunnelse er en sterk drivkraft, så at dette er en aktuell følelse, er ikke så rart.

Men du skjønner veldig godt selv, at dette er utenfor din kontroll og er et scenario du lager deg i hodet. 

Den eneste som dette går ut over, all den tid tanker påvirker følelser og følelser påvirker handlinger, er deg selv. 

Du knebler din utstråling og tilgjengelighet dersom du fortsetter å fabulere. Om det er vanskelig å gi slipp, så kan en god psykolog hjelpe deg på vei :klem:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Så unødvendig! 

Anonymkode: 8d8f4...a9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt! Men tror faktisk de fleste som går fra hverandre som har barn sammen føler på dette. Biologiske eller ikke. 

Anonymkode: 8d8f4...a9f

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo barna hans! Det er jo ikke sånn at de noen gang vil være annenrangs fordi de er adoptert og ikke biologiske. Når det er sagt er det nok lett å føle seg annenrangs når pappa/mamma får ny familie, men det har jo ikke noe med biologi å gjøre! Du skriver han har dem omtrent 50/50. Han er glad i dem. Han kommer ikke til hive de under bussen hvis han får flere barn. 

Anonymkode: 3d5c3...369

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...