Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forskere har konkludert med at Corona kan være spesielt skadelig for barn under ett år.

Min samboer har et veldig avslappet forhold til Corona og driter litt i det. Jeg mener vi burde følge smittevern reglene, spesielt fordi vi bor i Oslo området .

Nå har vi en nyfødt og han hinter om at både den ene og andre skal komme på besøk. Da vil jeg de skal teste seg, spesielt hvis de skal holde babyen. 

Han sier greit, men virker litt snurt. Liksom at det er ikke helt greit 

Hva hadde dere følt?  Gjør jeg rett? 

Anonymkode: 4143a...5c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er ganske sært å kreve at folk skal teste seg kun for å komme på besøk, hvis de ikke har symptomer. 

Jeg tenker å kreve at folk er friske og vasker hender før de kommer på besøk til nyfødte er helt normalt, det var helt vanlig før korona også :)

Hvis du er ekstra nervøs kan du feks be folk om å bruke munnbind, eller kun la de som har fått vaksine komme? 

Anonymkode: 1e1b7...88e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er sært å kreve test for at de skal komme på besøk. Holder å si at de må være friske, uten symptomer på noe og be de vaske hender godt når de kommer hjem til deg. 

Anonymkode: 459a1...662

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Forskere har konkludert med at Corona kan være spesielt skadelig for barn under ett år.

Min samboer har et veldig avslappet forhold til Corona og driter litt i det. Jeg mener vi burde følge smittevern reglene, spesielt fordi vi bor i Oslo området .

Nå har vi en nyfødt og han hinter om at både den ene og andre skal komme på besøk. Da vil jeg de skal teste seg, spesielt hvis de skal holde babyen. 

Han sier greit, men virker litt snurt. Liksom at det er ikke helt greit 

Hva hadde dere følt?  Gjør jeg rett? 

Tester du for RS om du får barn i normaltid ?

Anonymkode: 81afa...57b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kilde? Det har vært ekstremt lite alvorlig coronasykdom hos de minste. Jeg hadde vært MYE mer redd for RS og diverse andre "vanlige" forkjølelsesvirus som vært år gjør at spedbarn havner på pustestøtte og intensiv. Derfor krever jeg at alle skal være friske og ha god håndhygiene. 

Anonymkode: 6b5c4...c65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kilde? Det har vært ekstremt lite alvorlig coronasykdom hos de minste. Jeg hadde vært MYE mer redd for RS og diverse andre "vanlige" forkjølelsesvirus som vært år gjør at spedbarn havner på pustestøtte og intensiv. Derfor krever jeg at alle skal være friske og ha god håndhygiene. 

Anonymkode: 6b5c4...c65

Supre tilbakemeldinger fra dere. Det gjør at jeg kan slappe litt mer av. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg/vi har aldri vært redd for at baby skulle bli smittet av corona. Vi har hatt det i bakhodet da, og feks prøvd å unngå mest mulig å ta med baby på butikken. Vi har heller ikke besøkt/hilst på alle og enhver, men vi har latt kun de nærmeste/faste og være nær baby fra den ble født. Det er Besteforeldre, oldeforeldre, og tante på min side av familien, og onkel med hans barn på min mann side. 

Vi har kun hatt en regel. Ikke kom hvis du har symptomer/er syk. Nå 8 mnd etter baby ble født er de fleste av oss nå beskyttet også. (Enten dose 1 for mer enn 3 uker siden, eller fått 2 doser) Jeg er også beskyttet, så jeg tenker at flere familie medlemmer framover og venner av meg kan få møte baby. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke at jeg tviler, men har du kilde på dette så jeg kan lese meg opp?

Anonymkode: a0799...244

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...