AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Jeg håper å etterhvert kunne kjøpe min første leilighet, men har ikke mulighet til det akkurat nå. Det er et par borettslag jeg lenge har tenkt jeg hadde villet bo i, og jeg har begynt å tenke litt på å gå på visning der hvis det dukker opp noe bare for å få se hvordan leilighetene er. Så kan jeg eventuelt slå fra meg tanken og se etter andre steder dersom det skulle være noe ved dem som ikke er så ideelt likevel. Men jeg føler jeg ikke burde gå på visning når jeg uansett ikke har tenkt å ny på den. Er det dumt å gå på visning når man vet på forhånd at man ikke har tenkt å kjøpe uansett? Anonymkode: 30d85...343 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Nei, det er veldig lurt å gå på visninger, selv om man ikke skal kjøpe akkurat da. Det hjelper til med å danne et bilde av hva man ønsker seg, hvor prisene ligger osv. I tillegg er det en god erfaring å vite hva du må se etter når du går på visning, eventuelle skader, hvilke kriterier som er viktig for deg osv.. 🙂 Jeg trodde jeg ville bo i et rekkehus, men da jeg kom dit kjente jeg med en gang at det orket jeg ikke. Endte med en tomannsbolig isteden. 🙂 nyttig erfaring. Anonymkode: c367f...aed 14
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Nei, det er lurt Man forplikter seg ikke til noe ved å gå på visning, og man kan like gjerne gå på visning for å finne ut hva man ikke vil kjøpe. Man må fysisk gå på visninger for å få et skikkelig inntrykk. Anonymkode: 600ca...032 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Ville kanskje nølt litt nå som det kun er avtalte visninger, masse jobb, smittevern, etc. Om du kan, vent til det blir normale åpne hus. Anonymkode: 8f625...d9c 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville kanskje nølt litt nå som det kun er avtalte visninger, masse jobb, smittevern, etc. Om du kan, vent til det blir normale åpne hus. Anonymkode: 8f625...d9c Neida, du trenger ikke å vente, ts! Å holde visninger er meglers jobb, så det er bare å melde seg på om du har lyst til å se en leilighet! Anonymkode: 81c14...eba 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Neida, du trenger ikke å vente, ts! Å holde visninger er meglers jobb, så det er bare å melde seg på om du har lyst til å se en leilighet! Anonymkode: 81c14...eba Ja, men du koster selgeren penger når megleren må holde 4 timers visninger fordi det kommer masse nysgjerrige naboer. Det er ganske kjipt gjort. vent til det ikke er påmeldingsvosninger, det er nok ikke så lenge til. Anonymkode: 42f0d...aa6 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Veldig lurt å gå på visninger! Du tenker også klarere nå, når du ikke er så gira på å få bolig. Før pandemien gikk vi innimellom på visninger på rekkehus like vårt, for å få ideer til planløsning osv. Men jeg har kun gått på aktuelle visninger nå under pandemien. Anonymkode: f3c2e...948
newman01 Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men du koster selgeren penger når megleren må holde 4 timers visninger fordi det kommer masse nysgjerrige naboer. Det er ganske kjipt gjort. Meglertjenester koster nærmere 100'000kr, så litt valuta for pengene bør selger få 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 newman01 skrev (Akkurat nå): Meglertjenester koster nærmere 100'000kr, så litt valuta for pengene bør selger få Selger betaler per time megler står på visning. Hvis det kommer masse folk som bare vil se, så er det selger som betaler. Anonymkode: 42f0d...aa6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 Jeg hadde ikke nølt med å gå på visning, særlig hvis det er et borettslag eller område du vil bo i. Anonymkode: 5adef...899 1
Splittbinders Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 Helt klart lurt å gå på visninger i god tid før du faktisk er HELT klar for å kjøpe. Spesielt hvis det er konkrete områder/borettslag du er interessert i. Det er jo litt "ekstra" nå, men ville ikke nølt med å melde meg på noen visninger her og der. Det høres jo ikke ut som du har tenkt å renne ned HVER ENESTE visning i hele byen i månedsvis fremover (noe som forøvrig heller ikke er ulovlig, men som noen kanskje syns er litt unødvendig nå i pandemien). 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Selger betaler per time megler står på visning. Hvis det kommer masse folk som bare vil se, så er det selger som betaler. Anonymkode: 42f0d...aa6 Det stemmer ikke.. som i at det er ikke sånn «alle» gjør det. Vi fikk 5-6 ulike tilbud når vi skulle selge, og ingen av de hadde timebetaling på visning Anonymkode: 874c1...5db 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #13 Skrevet 2. juni 2021 Jeg synes det er helt i orden jeg Anonymkode: be24d...e5c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #14 Skrevet 2. juni 2021 Gå på visning ts! Bare bra for selger at andre kjøpere får ferten av at «mange har vært på visning» 😉 Anonymkode: 874c1...5db 1
newman01 Skrevet 2. juni 2021 #15 Skrevet 2. juni 2021 Kan være lurt å lære seg å lese prospekt, takstrapport, tilstandsrapport og selgers egenerklæring og jakte på de diffuse feilene og manglene som er beskrevet når man er på visning. Det krever en del erfaring å faktisk finne slike feil og evaluere om det er en feil man kan leve med eller om det blir grisedyrt å fikse. Det er mye rare feil og mangler som beskrives på en lite bekymringsverdig måte.
ekkoet Skrevet 2. juni 2021 #16 Skrevet 2. juni 2021 Det er lurt ofr din egen del - skaffe deg et bilde av hva du vil ah og hvor mye det koster og hvor ofte slike boliger kommer på markedet. Det er kjipt/dumt å kjøpe den første (og kanskje ikke beste) den dagen du har råd. Og jeg tror det er veldig mange som har gått på en visning bare for å kikke, men som har endt opp med i budrunde og kanskje kjøpt, så jeg tror verken selger eller megler er kategorisk negative til å få inn flere på visning. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #17 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det stemmer ikke.. som i at det er ikke sånn «alle» gjør det. Vi fikk 5-6 ulike tilbud når vi skulle selge, og ingen av de hadde timebetaling på visning Anonymkode: 874c1...5db Det er jo fordi visning er én time under normale omstendigheter, derfor legges det inn som en engangssum. Men når én visning blir 4 timer, så er det klart at de jobber ikke gratis. Anonymkode: 42f0d...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #18 Skrevet 2. juni 2021 Det er kun positivt med mange på visning, megler blir bare glad for at det kommer mange.👌 Vi kjøpte og solgte nå under corona og betalte fast pris, ikke noe ekstra for at visningene varte lenger. Anonymkode: 600ca...032 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #19 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg håper å etterhvert kunne kjøpe min første leilighet, men har ikke mulighet til det akkurat nå. Det er et par borettslag jeg lenge har tenkt jeg hadde villet bo i, og jeg har begynt å tenke litt på å gå på visning der hvis det dukker opp noe bare for å få se hvordan leilighetene er. Så kan jeg eventuelt slå fra meg tanken og se etter andre steder dersom det skulle være noe ved dem som ikke er så ideelt likevel. Men jeg føler jeg ikke burde gå på visning når jeg uansett ikke har tenkt å ny på den. Er det dumt å gå på visning når man vet på forhånd at man ikke har tenkt å kjøpe uansett? Anonymkode: 30d85...343 Haha, hvis det hadde vært slik at folk generelt er såpass lite dramatiske, så hadde vi vel ikke trengt offentlige skattelister. Man må regne med at hvis det er noe å være nysgjerrig på, så er det alltid noen som er nysgjerrig på det. Selv om alt du prøver å skjule er en vorte i ansiktet. Anonymkode: bf466...efc 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 Skader ikke. Vi begynte å gå på visninger fordi vi ville se litt på markedet, og var nysgjerrige på et par områder. Viste seg å være lurt, plutselig kjøpte vi litt før planlagt, og da hadde vi rukket å se litt ulikt så vi visste at det vi bydde på var et kupp og et kvalitetshus Du lærer en del av å se på arbeidet gjort i huset, om det er gjort skikkelig eller halvveis. Jeg syns man bør gå om det er en spesiell type leilighet man lurer på, eller et område. Megler lurer på om du er seriøs, men husk at de har ingen rett til å vite om du skal kjøpe eller hva budsjettet ditt er. Det kan du si er privat Anonymkode: adc04...aef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå