Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg misforstått noe her? Pengene man får i feriepenger er jo penger man skal ha som dekker det at man ikke har av lønn ukene man har fri. Altså feriepenger. Men det virker som noen får ekstra penger siden de sier de skal kose seg? Når jeg får lønning nå neste gang med feriepenger blir det 32.000 utbetalt, da skal jeg ha fri i tre uker. Feriepengene går jo til å dekke utgifter for lønningen jeg ikke har i de tre ukene, jeg har jo overhodet ikke penger til overs for å kose meg. Skjønner ikke hva folk mener med at de gleder seg så til feriepenger kommer. 

Anonymkode: 1baf4...684

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høyere utbetaling og skattefri.

Bare å kose seg:-)

Anonymkode: 9b00b...e4f

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Feriepenger er ment for akkurat det. Ferie! Dette er opptjente penger som er holdt av til ferie. Du får jo junilønn i tillegg til disse pengene?

Anonymkode: 39800...3ba

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden jobber du, som ikke får ekstra utbetalt i juni? Hvordan er ordningene deres? De aller fleste får feriepenger + lønn, eventuelt feriepenger - lønnstrekk (men med lønn under ferie). Har aldri hørt om noen som ikke går i pluss på feriepenger.

Anonymkode: 825a1...a3c

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan i all verden jobber du, som ikke får ekstra utbetalt i juni? Hvordan er ordningene deres? De aller fleste får feriepenger + lønn, eventuelt feriepenger - lønnstrekk (men med lønn under ferie). Har aldri hørt om noen som ikke går i pluss på feriepenger.

Anonymkode: 825a1...a3c

Ikke på en normal arbeidsplass i hvert fall. 

Anonymkode: 39800...3ba

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Får rundt 60000 i feriepenger. Da er 5ukers ferie trekt fra. Normalt får jeg rundt 34000 i lønn 

Anonymkode: f4e4a...4bc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Feriepenger er normalt en større utbetaling enn en vanlig månedslønn. Ferieukene blir trukket fra ja, men så lenge en har jobbet hele året før er utbetalingen større. Feriepenger + månedslønn - ferieukene.

Anonymkode: 45ac0...9ee

• Liker 19
Skrevet

Er du veldig ung og i din første jobb?

Feriepengene tjente du opp gjennom hele fjoråret. Hvis du jobbet i hele fjor, skal du derfor merke at feriepengene er vesentlig mer enn en vanlig månedslønn.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du får vanlig lønn + feriepenger i juni. Så ingen lønn i juli, hvis du tar ferie hele. Feriepenger er mer enn vanlig månedslønn, så blir litt til kos. Jeg f.eks får noen titusen mer enn månedslønn.

Anonymkode: a4b49...c74

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo merkelig ut om du ikke får mer penger utbetalt når du får feriepenger enn en normal måned?Selv får jeg ca 70 000 i juni og ca 43 00 en normal måned

Anonymkode: 5bb16...c4b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har jeg misforstått noe her? Pengene man får i feriepenger er jo penger man skal ha som dekker det at man ikke har av lønn ukene man har fri. Altså feriepenger. Men det virker som noen får ekstra penger siden de sier de skal kose seg? Når jeg får lønning nå neste gang med feriepenger blir det 32.000 utbetalt, da skal jeg ha fri i tre uker. Feriepengene går jo til å dekke utgifter for lønningen jeg ikke har i de tre ukene, jeg har jo overhodet ikke penger til overs for å kose meg. Skjønner ikke hva folk mener med at de gleder seg så til feriepenger kommer. 

Jeg får feriepenger i tilegg til vanlig lønn. Får klart mindre lønn når jeg har ferieuker i den aktuelle måneden. I juni får jeg utbetalt ca 100.000,-

Anonymkode: 028c3...400

• Liker 1
Skrevet

Du får vanlig lønn + feriepenger i juni. Så ingen lønn i juli, hvis du tar ferie hele. Feriepenger er mer enn vanlig månedslønn, så blir litt til kos. Jeg f.eks får noen titusen mer enn månedslønn.

Hvor jobber du? De aller fleste får 11 mnd normallønn og 1 mnd feriepenger. Hvorfor har du ikke lønnsutbetaling i juli?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke alle har det slik. Vi får vanlig lønn om vi tar ferie i juli eller i september😊 Feriepengene får vi i juni 

Anonymkode: f4e4a...4bc

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Siden skattetrekket mitt normalt er ca. 13 000 får jeg jo en del ekstra når feriepengene utbetales. 

Anonymkode: d8da7...166

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utbetalt rett oppunder 30K en vanlig måned, får vel hvertfall 50K utbetalt i juni. 

Anonymkode: 40792...9a0

• Liker 3
Skrevet

Jeg håper du koser deg i ferien din❤️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Jeg får vanlig lønn + feriepenger i slutten av juni. Totalt utbetalt ca 45.000. Tar hele juli fri, og får vanlig lønn (ca 35.000) i slutten av juli. 

Anonymkode: 0157b...b58

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mine skattefrie kroner går til innbetaling av lån. Gjør ikke så mye siden en ikke kan reise allikevel.

Anonymkode: 70c2a...a71

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er forskjell på det. Min kjæreste f eks får samme lønn hele året, uavhengig av når han har ferie. Han får samme beløp hver mnd, evnt pluss overtid. Jeg får feriepengene i tillegg til vanlig lønn i juni, men om jeg har ferie 2 uker i september så får jeg bare betalt for 2 uker i septemver. Dvs halv lønn da.

Anonymkode: 028c3...400

AnonymBruker
Skrevet

Mine skattefrie kroner går til innbetaling av lån. Gjør ikke så mye siden en ikke kan reise allikevel.

Anonymkode: 70c2a...a71

Ingen spurte om hva du skulle bruke pengene på. Er du i feil tråd?

Anonymkode: 5a8fc...a3b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...