AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Del Skrevet 1. juni 2021 Hei. Håper noen kan gi meg noen råd. Mannen min og jeg skal starte å prøve på nr 2 i august. Skal gi litt bakgrunnsinfo før jeg skriver om hva som bekymrer meg. Jeg har alltid hatt uregelmessig mens. I januar-mars 2019 hadde ikke mens. Jeg fikk mensen i april og ble gravid i mai. Altså ingen mens i mai heller, så derfor ble det veldig surr med termindato osv. Men sånn har det alltid vært, det er ingen regel på når jeg får mensen. Etter at jeg fikk tilbake mens etter fødsel, var den stabil. Helt frem til mars. Hadde ubeskyttet den dagen vi trodde det var eggløsning, som altså var 31 mars. Etter dette har jeg ikke fått mensen. Jeg vet at jeg ikke er gravid da alle tester har vært negative, men likevel kommer ikke mensen. Nå ønsker jeg jo at den skal komme slik at vi vet at jeg har eggløsning når vi starter prøvingen i august. Hva burde jeg gjøre? Bør jeg dra til en gynekolog? Eller bør jeg bare la det være og vente. Anonymkode: 85c88...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. juni 2021 #2 Del Skrevet 3. juni 2021 Når du ønsker å starte prøvingen på nr.2 og har så ustabil mens så bør du oppsøke gynekolog ja. Jeg angrer veldig på at jeg ikke gjorde det tidligere da jeg var på samme sted som deg. Jeg regner med at du ikke går på noe sort for hormonprevensjon nå? Det er i alle fall første bud å kutte ut det. Vet man at man skal prøve, så bør man kutte det ut så tidlig som mulig. Men ja, uten prevensjon og så sjelden/ustabil mens så er det noe hormonkluss. Du bør ta med syklushistorikken din til en gynekolog, og få en enkel førstegangsutredning (UL av eggstokk). Etter det vil gynekologen komme med anbefaling. Et sannsynlig utfall er at du får provera/primolut for å starte mens, og letrozol for eggstimulering. Alltids en mulighet til å vente med gynekolog og se hva som skjer. Kanskje kroppen stabiliserer seg... så valget avhenger nok på hvor travelt du føler du har det, hvor snart du ønsker å bli gravid osv. Kan bli noen lange og frustrerende måneder om ønsket er sterkt og syklusen er krøllete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå