Gå til innhold

Jeg snakket om å gå pilegrimsleden, mannen ble helt satt ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt og lekte litt med tanken på å gå pilegrimsleden i sommer, jeg har en lang sommerferie, pga av en del avspaseringer til gode og ektemannen har også det pga bytte av jobb. Da jeg luftet det for han ble han helt satt ut, spurte om jeg var frisk? Fordi han kunne ikke tenke seg å ha ansvaret for 1 åringen alene i en måned, det var det ikke snakk om. Og dessuten var det kjempe egoistisk å bare vurdere det. Han kunne aldri tenke seg å være så lenge borte fra småen. Så spurte han meg om jeg var deprimert? Seriøst?! Hva er galt med å utfordre seg selv litt, dra på en pilgrimsferd alene? Jeg hadde hovedansvaret for småen fra nyfødt til 8 måneders alder, så tok mannen over permisjonen. Minsten greier seg vel med pappa noen uker? Så kan mannen ta noen uker alene når jeg er tilbake igjen? Hva er galt med det? Mannen min vil helst tilbringe 4 uker (!?)på hytta til svigermor, med svigermor som nærmeste nabo. Vi skal selvsagt ikke noen å delene. Men hvorfor kan ikke jeg som mamma legge ut på et eventyr alene? 

Anonymkode: c81ad...bb5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil dra fra 1åringen i 1 måned?? Oi! Det kunne verken jeg eller mannen klart å gjøre. 1 måned er lenge for et så lite barn. Nesten så jeg tror at du tuller her 

Anonymkode: 997ce...d44

• Liker 42
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg satt og lekte litt med tanken på å gå pilegrimsleden i sommer, jeg har en lang sommerferie, pga av en del avspaseringer til gode og ektemannen har også det pga bytte av jobb. Da jeg luftet det for han ble han helt satt ut, spurte om jeg var frisk? Fordi han kunne ikke tenke seg å ha ansvaret for 1 åringen alene i en måned, det var det ikke snakk om. Og dessuten var det kjempe egoistisk å bare vurdere det. Han kunne aldri tenke seg å være så lenge borte fra småen. Så spurte han meg om jeg var deprimert? Seriøst?! Hva er galt med å utfordre seg selv litt, dra på en pilgrimsferd alene? Jeg hadde hovedansvaret for småen fra nyfødt til 8 måneders alder, så tok mannen over permisjonen. Minsten greier seg vel med pappa noen uker? Så kan mannen ta noen uker alene når jeg er tilbake igjen? Hva er galt med det? Mannen min vil helst tilbringe 4 uker (!?)på hytta til svigermor, med svigermor som nærmeste nabo. Vi skal selvsagt ikke noen å delene. Men hvorfor kan ikke jeg som mamma legge ut på et eventyr alene? 

Fordi du er blitt mamma og barnets behov går foran dine egne? 1 mnd borte fra en 1 åring er altfor lenge. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Er dette tull? Jeg ville aldri reist fra ettåringen min i en måned. Det er jo vanskelig å si i hvilken grad det skader tilknytningen. Les deg i det minste opp på tilknytning for så små barn før du beslutter noe. Ettåringer er på langt nær så robuste som du later til å tro. Før barnet er fylt minst 2 år ville jeg ikke vært borte lenge. Og i tillegg ønsker du å reise til Spania, bo på vandrerhjem og måtte bo på karantenehotell når du kommer hjem. Jeg tipper dette er tull, det må det være.

Anonymkode: 7c7e7...ec7

• Liker 14
Skrevet

Jeg antar dette er en trolletråd, men skulle den være reel så er min mening at det ikke er greit å dra fra en 1 åring i en måned med mindre man må. Å måtte pga skole, jobb, sykdom ol er ille nok, men ferie og personlige fornøyelser er ikke grunn til å dra fra en 1 åring så lenge. 

Når det gjelder ferien deres sammen, må dere kommunisere og bli enige slik at begge får dekt sine behov.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Herregud du har en et ettåring!!!

Anonymkode: 4b143...96f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

enig med deg. 1 mnd er en dråpe i havet. 

tror det er utrolig viktig å tillate hverandre å gjennomføre noen ting i livet som kun er for ens egen del.

jeg var i perioder mye alene med 2 barn da samboer studerte i utlandet. Minste var ikke veldig mye eldre en deres. Gikk aldeles strålende.

vil nesten påstå at jeg hadde godt av det og vokste på å være alene med barna i perioder. Også en super anledning for far å knytte gode bånd med barnet deres 😊

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men dette høres bare helt blåst ut. 

Anonymkode: c84eb...819

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er et troll

Anonymkode: 4efef...0d4

• Liker 3
Skrevet

https://www.kk.no/livet/da-sonnen-var-baby-dro-sara-til-sjos-i-tre-maneder/73619066

Jeg liker så godt denne artikkelen fordi her er det en mor som velger annerledes, og alle lever godt med det. Hørtes helt nydelig ut å bruke tid på å gå pilegrimsleden! Men du kan nok forvente å få litt pes for det i tråden. I følge KG skal mor være klistret på barnet sitt til det er gammelt nok til å gå i barnehage - som toåring 😅

Jeg tror nok også det hadde stilt seg annerledes hvis det var mannen som ville gjøre det, og jeg syns isåfall det er veldig urettferdig om det er greit for pappaer - men ikke mammaer..

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo tullete og veldig egoistisk! Du har ansvar for et lite barn, da drar du ikke vekk i flere uker for å gå på tur! 

Anonymkode: 07406...efd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cumberbitch said:

https://www.kk.no/livet/da-sonnen-var-baby-dro-sara-til-sjos-i-tre-maneder/73619066

Jeg liker så godt denne artikkelen fordi her er det en mor som velger annerledes, og alle lever godt med det. Hørtes helt nydelig ut å bruke tid på å gå pilegrimsleden! Men du kan nok forvente å få litt pes for det i tråden. I følge KG skal mor være klistret på barnet sitt til det er gammelt nok til å gå i barnehage - som toåring 😅

Jeg tror nok også det hadde stilt seg annerledes hvis det var mannen som ville gjøre det, og jeg syns isåfall det er veldig urettferdig om det er greit for pappaer - men ikke mammaer..

Ja, oftest har barn i den alderen sterkest tilknytning til mor. Ikke alltid, men ofte. Det er forskjell på teori og praksis. Syns egentlig ikke det er greit for pappaer heller. Jeg hadde en far som gjorde mye for sin egen del. Vi har ingen god relasjon i dag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er dette tull? Jeg ville aldri reist fra ettåringen min i en måned. Det er jo vanskelig å si i hvilken grad det skader tilknytningen. Les deg i det minste opp på tilknytning for så små barn før du beslutter noe. Ettåringer er på langt nær så robuste som du later til å tro. Før barnet er fylt minst 2 år ville jeg ikke vært borte lenge. Og i tillegg ønsker du å reise til Spania, bo på vandrerhjem og måtte bo på karantenehotell når du kommer hjem. Jeg tipper dette er tull, det må det være.

Spania? 

Anonymkode: a90b1...dc7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva med de som er på sjøen annenhver måned da? Er dette skadelig? Ikke at jeg nødvendigvis støtter å gjøre det men det fordi jeg ikke har noe ønske om det og fordi jeg vil bruke ferien med barnet mitt men betyr det mye for ts burde ikke det å være borte fra barnet være eneste argument for å bli hjemme. 

Anonymkode: 061d6...ddd

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som noe jeg kunne gjort. Men jeg har ikke barn, og har ikke lyst på. 

Skrevet

Kan ikke du ta deg en kortere ferie for deg selv, da, mens mannen er på hytta med svigermor? Så får begge gjort noe de vil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Spania? Det er St. Olavsvegene til Nidaros (Trondheim). 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du vil dra fra 1åringen i 1 måned?? Oi! Det kunne verken jeg eller mannen klart å gjøre. 1 måned er lenge for et så lite barn. Nesten så jeg tror at du tuller her 

Anonymkode: 997ce...d44

To av brødrene mine seiler utenriks. Og de er borte fra familien i tre måneder i strekk. For å ikke snakke om min far som var borte i 6 måneder om gangen da jeg var liten. Han var også sjømann. Vil tro at én måned skal gå veldig bra. 

• Liker 5
Skrevet

Er jo også mange som jobber i Nordsjøen, og som er borte i 4 uker. Aldri hørt at det har vært et problem for barna. Er vanvittig mange som har reisejobber. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...