AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Jeg er veldig forvirret. Leser av det er turn off med alenemødre, men bedre sjans med oss som fremdeles er unge «deltidsmødre» (god tid til flere barn) og 50/50 (god tid til å være sammen). Min erfaring er motsatt av hva jeg leser. For har opplevd at det er helt ok at jeg har et barn, men når jeg sier det er 50/50 blir det mer usikkerhet. Og når jeg sier det er bra samarbeid med barnefar som da vitner om modenhet og samvittighet for barnet over noe annet (er ikke fordi vi er så keen på hverandre, men fordi vi setter barnet over oss) opplever jeg ofte at jeg regelrett blir dumpet, når samme menn var interessert frem til de fikk vite dette. Er det ikke positivt da? For meg er det totalt dealbreaker om samarbeid med mor er dårlig. Ja, dater også menn med barn. Anonymkode: 887f4...2ad
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Synes dette høres rart ut. Jeg opplever at de fleste menn synes det er fint at man har godt samarbeid. Jeg har også 50%50 Anonymkode: 222ae...32d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Men opplever at mange er kritiske til mor og har dårlig samarbeid, og det synes jeg er litt vanskelig. Jeg vil heller date en mann som samarbeider bra med eksen, enn at det er krig og drama. Anonymkode: 222ae...32d 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Jeg har inntrykk av at menn ikke bryr seg om en kvinne har barna 100 eller 50%. Men at 50% er en bonus fordi da har man større frihet sammen. Anonymkode: 3d7ee...08c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Hadde og samme inntrykk som dere som har svart, men de blir veldig negative og stille etter jeg forteller om 50% og godt samarbeid. Ekssamboer/barnefar er en veldig pen mann så vet ikke om det har noe å si, men antar voksne menn er mer modne enn å bry seg om noe så overfladisk? Er jo uansett rent samarbeid og åpenbart ikke noe mer iom at vi etter årelang beslutning valgte å gå hver for oss Anonymkode: 887f4...2ad
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Men opplever at mange er kritiske til mor og har dårlig samarbeid, og det synes jeg er litt vanskelig. Jeg vil heller date en mann som samarbeider bra med eksen, enn at det er krig og drama. Anonymkode: 222ae...32d Samme her, så trodde menn tenkte sånn og Anonymkode: 887f4...2ad
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her, så trodde menn tenkte sånn og Anonymkode: 887f4...2ad Jeg tror modne oppegående menn tenker sånn de også. En dårlig relasjon mellom foreldrene, kan jo også si noe negativt om moren. Anonymkode: 77ba7...a19 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Jeg har vært sammen med 50/50 fedre i to omganger. Det var helt forferdelig. Hadde tatt en enkemann med fem barn 100 % av tiden any day i stedet. Det tidligere paret skulle møtes både nå og da, eksdama styrte livet vårt, feriene våre, oppdragelsen vår, økonomien vår (utover bidrag), bostedet vårt og fritiden vår. Jeg måtte se dama både nå og da, de hooket litt innimellom. Ikke min festligste tid, jeg hadde løpt. Godt samarbeid er hyggelig for det tidligere paret, ikke for nye partnere. For dem er det en form for sakte tortur som du skal smile og elske av hensyn til barnet. Men følelser er ikke fornuft. Anonymkode: 2e277...001 3
Blått Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 (endret) Jeg ville jo tro at det skulle ha vært motsatt... dvs at dere som har 50/50 opplever at ting fungerer bedre enn meg som må planlegge alt ned i den minste detalj (har ungen mye på grunn av avstand). Dere har god tid til å date, bra samarbeid og ingen krangler, fleksibilitet i hverdagen. Min erfaring er at det er ikke noe vanskelig å dra menn og at jeg har ungen så mye er det ingen som har reagert negativt på. Endret 2. juni 2021 av Blått
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er veldig forvirret. Leser av det er turn off med alenemødre, men bedre sjans med oss som fremdeles er unge «deltidsmødre» (god tid til flere barn) og 50/50 (god tid til å være sammen). Min erfaring er motsatt av hva jeg leser. For har opplevd at det er helt ok at jeg har et barn, men når jeg sier det er 50/50 blir det mer usikkerhet. Og når jeg sier det er bra samarbeid med barnefar som da vitner om modenhet og samvittighet for barnet over noe annet (er ikke fordi vi er så keen på hverandre, men fordi vi setter barnet over oss) opplever jeg ofte at jeg regelrett blir dumpet, når samme menn var interessert frem til de fikk vite dette. Er det ikke positivt da? For meg er det totalt dealbreaker om samarbeid med mor er dårlig. Ja, dater også menn med barn. Anonymkode: 887f4...2ad Dater kun modne menn jeg da. Mulig du har funnet deg noen raringer Anonymkode: fd14c...e0c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #11 Skrevet 2. juni 2021 11 minutter siden, Blått said: Jeg ville jo tro at det skulle ha vært motsatt... dvs at dere som har 50/50 opplever at ting fungerer bedre enn meg som må planlegge alt ned i den minste detalj (har ungen mye på grunn av avstand). Dere har god tid til å date, bra samarbeid og ingen krangler, fleksibilitet i hverdagen. Min erfaring er at det er ikke noe vanskelig å dra menn og at jeg har ungen så mye er det ingen som har reagert negativt på. Glad på dine vegne at det ikke gjør datingen vanskeligere ja, har jo god tid, fleksibilitet osv så skjønner ikke helt problemet Anonymkode: 887f4...2ad
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Skrevet 2. juni 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært sammen med 50/50 fedre i to omganger. Det var helt forferdelig. Hadde tatt en enkemann med fem barn 100 % av tiden any day i stedet. Det tidligere paret skulle møtes både nå og da, eksdama styrte livet vårt, feriene våre, oppdragelsen vår, økonomien vår (utover bidrag), bostedet vårt og fritiden vår. Jeg måtte se dama både nå og da, de hooket litt innimellom. Ikke min festligste tid, jeg hadde løpt. Godt samarbeid er hyggelig for det tidligere paret, ikke for nye partnere. For dem er det en form for sakte tortur som du skal smile og elske av hensyn til barnet. Men følelser er ikke fornuft. Anonymkode: 2e277...001 Det var da voldsomt, dette er jo projisering. Møter knapt eksen. Det skal ikke være hyggelig for oss, men for barnet vårt Anonymkode: 887f4...2ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå