Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg bli en bedre person? Jeg ønsker å være en person som folk liker. 

Jeg har ingen venner fordi ingen vil være venn med meg.

Derfor vil jeg forandre meg til en bedre person. Men hvordan gjør jeg dette? Jeg er bare usikker på meg selv og jeg vil få en bedre personlighet enn den jeg har. Jeg vil være en annen person.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål. Jeg lurer på det samme.

Jeg er alltid høflig og skikkelig mot andre, men jeg får aldri nære relasjoner. Er jeg for kjedelig? Jeg er i alle fall ikke slem mot noen, så kan ikke se hvordan noen kan mislike meg. Men god nok for å være en venn eller partner, det er jeg aldri.

Skrevet
Othea skrev (14 minutter siden):

Hvordan kan jeg bli en bedre person? Jeg ønsker å være en person som folk liker. 

Derfor vil jeg forandre meg til en bedre person. Men hvordan gjør jeg dette? Jeg er bare usikker på meg selv og jeg vil få en bedre personlighet enn den jeg har. Jeg vil være en annen person.

Sikker på at folk liker deg allerede. Neste gang du møter noen du kjenner så spør om de vil ta en kaffe sammen med deg. Vips så har du fått deg en ny venn 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Bli aktiv i en fin menighet.

Anonymkode: d9b99...7d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bli aktiv i en fin menighet.

Anonymkode: d9b99...7d1

🤣

Anonymkode: 2caad...ca0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær positiv og vennlig. Vis at du ønsker kontakt. Ta initiativ. 

Anonymkode: 0e558...80d

AnonymBruker
Skrevet
Othea skrev (På 1.6.2021 den 21.27):

Sliter med det samme. 

Anonymkode: f4390...f91

Skrevet

Har en nabo. Virker veldig hyggelig. Usikker på om hun har venner, men tror det. Men tror ikke ofte hun har besøk. Skal invitere henne på vin en kveld. Men er så mye prosjekt og styr og jeg kjenner henne ikke så godt. Har også mange venner så jeg trenger ikke. Men så inkluderer jeg gjerne nye da. 

Men hadde hun tatt initiativ og invitert så hadde jeg blitt så glad. Er noe med det å ta første steget. 

Hvordan er det med det TS. Har du prøvd? Det er vondt å bli avvist da, men du kan jo prøve. 

Ellers er en god arena for å bli kjent med andre i hobby grupper, kurs etc. Da treffer du noen du har noe til felles med. 

AnonymBruker
Skrevet
Othea skrev (På 1.6.2021 den 21.27):

Kanskje det hjelper å jobbe litt med selvtilliten og selvbildet? De fleste blir lettere kjent med de som er komfortable i seg selv, så kanskje usikkerheten din er blitt en barriere ☺️

Anonymkode: dcf25...fd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags tilbakemeldinger har du fått oppgjennom årene? Er det noen komplimenter som har gått igjen? Noen kommentarer du har fått flere ganger? 
Prøv å bruke det du har i deg som folk setter pris på, og fokusér på å få frem de fine sidene dine. Ikke tenk altfor mye på de litt kjipe sidene dine. Alle har kjipe sider ved seg! Du må bare jobbe litt med selvfølelsen din sånn at du våger å ta plass, så får du deg venner etterhvert. ☀️

Anonymkode: 6d9b3...672

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke mulig å komme med noen råd uten å vite hva som er problemet. 

Det blir som å be om råd til å få maten til å smake bedre. Vi trenger å vite hva som er feil. Smaker det for salt? Er det kjedelig smak? Er det konsistensen? Alle disse tingene har forskjellige løsninger. 

Anonymkode: a2ea0...682

AnonymBruker
Skrevet

En person som er "likandes" og  har lett for å få seg venner er ofte: 

Trygg på seg selv. De utfordrer seg selv fremfor å konkurrere og sammenligne seg med andre. 

Har selvironi. 

Er søkende etter både mennesker og kunnskap 

Har plass til alle uansett religion, hudfarge, legning

Snakker godt, men også god evne til å lytte og få folk til å åpne seg om stort og smått. 

Flink til å omstille seg og synes alt er gøy

Jeg kjenner en fyr som innehar de fleste av disse kvalifikasjonene og han har en magisk evne til å tiltrekke seg folk som fluer på fluepapir. Viktigst av alt er vel egentlig energien du har rundt deg. Er du veldig spent/nervøs/negativ f.eks så merker omgivelsene dine det og trekker seg unna. 

Du kan jo prøve å øve deg litt på å bli bedre på kanskje ett eller to av de punktene jeg nevnte over så er du er stykke på vei. 

Anonymkode: 2c00e...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...