Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er 5 uker, og jeg fullammer. Vurderer å begynne med pumping slik at jeg får gjort noen ærend av og til. Det er snakk om å være borte fra baby mellom 1 - 2 timer.

Dere som pumpet, når begynte dere med det? Helsesøster fraråder flaske (kun kopp) for å unngå å bli sugeforvirret. Hva er dere erfaring her? 

Anonymkode: 10c54...05a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammer ikke, så ikke skyt meg om jeg sier feil. 

Men når ammingen er godt etablert, er det vel bare å gi flaske? 

Anonymkode: c7089...649

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte å pumpe og gi morsmelk på flaske fra baby var 2 uker. Både helsesykepleier, jordmor og fastlegen sa tommel opp til det. Vi fikk soppinfeksjon, så det var fint å avlaste brystvortene litt og baby hadde ingen problem med sugetak. Veldig praktisk å kunne gå ut noen timer og ikke minst at pappaen fikk mate og være pappa :)

Vi koppmate også kun de to første ukene :)

Anonymkode: afcae...70a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Baby er 5 uker, og jeg fullammer. Vurderer å begynne med pumping slik at jeg får gjort noen ærend av og til. Det er snakk om å være borte fra baby mellom 1 - 2 timer.

Dere som pumpet, når begynte dere med det? Helsesøster fraråder flaske (kun kopp) for å unngå å bli sugeforvirret. Hva er dere erfaring her? 

Anonymkode: 10c54...05a

Samboer pumpet fra starten med nr 2.

pumpet og null amming etter 6 mnd med nr 1, men kjapt over på mme. skulle sluttet med ammeforsøkene lenge før, men turte ikke pga ammepresset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg begynte rundt 1 mnd. Hadde kolikkbaby som ville spise konstant, så jeg var avhengig av at far avlastet litt. Min baby ble ikke sugeforvirret. Viktig å ikke kjøpe flasker med for stor åpning i tuten da. De skal være merket med alder. 

Anonymkode: 3d6fb...283

AnonymBruker
Skrevet

Min bruker smokk, mam smukk. Så jeg bruker mam flaske med mamsmokk og sakte flaskemating, altså at babyen ligger høyt med hode og du holder flasken vannrett slik at ungen må aktivt suge melken ut og kan ta pauser uten å få munnen full av melk. Jeg har kun gitt flaske 2 ganger, men med mme. Dette fordi ryggen min er helt kaputt til tider. Og jeg vil gjerne se at han tar flaske og mme slik at han kan få det noen ganger når det blir nødvendig. 

Har ingen problem med å både amme og ta flaske. Min er 6 uker. 

Forrige ville kun ha pupp, hverken mme eller pumpet mm var godt nok. Ønsker derfor at denne kan det slik at jeg kan avlastes litt, eller at det ikke er krise at jeg er ute av huset av og til. 

Anonymkode: e7526...410

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...