AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Jeg skal campe og legger da ut på en 4 dagers sykkeltur. Så jeg må få i meg mat som gir meg mye energi. Hva kan jeg lage og putte i meg på denne turen? Anonymkode: ad834...5e2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Makrell i tomat, egg (ferdigkokt), leverpostei og polarbrød/rugbrød Pizzasnurrer/matmuffins (sikkert best dag 1 og 2) Noe på termos til dag 1. Feks lapskaus. Soyamelk/rismelk/mandelmelk (holder seg ute, men sikkert best i skyggen) og havregryn/musli Spekepølse, bananer, nøtteblanding, sjokolade, lefse, kjeks Saft med sukker for litt energi når du sykler Anonymkode: 2fa1f...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Du må ha mulighet til å fylle vann underveis. Kommer du til å handle underveis, eller må du ha med all maten hele veien? Hvis du skal ha med all maten ville jeg gått for tørrmat og kokeapparat. Posesuppe og potetmos er grei primusmat. Havregrøt er godt til frokost og holder lenge uten at du blir sigen. Ta med en god smørklatt i tett boks til grøten, samt nøtter og rosiner. Banan gir god næring underveis. Pizzasnurrer til lunsj de første dagene er et supert forslag. Ellers vil polarbrød holde seg bedre enn vanlig brød, men ikke noe det ned i sekken. Dersom det er varmt trenger du ekstra salt. Spekemat er derfor fint, og vil også holde seg godt. Hvis drikkevannet underveis er av varierende kvalitet kan det være lurt å ha med saft eller energidrikk-pulver, så ikke smaken gjør deg dehydrert. Den ekstra energien kan dessuten være nyttig. Husk snacks. Litt nøtter, rosiner eller sjokolade kan være det som får deg opp den siste motbakken. Ta med nok, du kan trenge mer enn du tror. Lykke til! Anonymkode: ccb0f...84f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Jeg bruker å lage næringsbarer med nøttesmør,nøtter,havregryn og tørka frukt.Full av næring i lite volum som jeg kan spise on the go. Ellers har med ingredienser til disse https://www.nrk.no/mat/rundstykker-pa-bal-1.14580578 og tartex og nøttesmør til pålegg Havregryn Tørka soyagranualat og Toro mexicansk gryte. Frø og kjerner Tørket frukt og nøtter Oliven i vakumposepose Anonymkode: fb7e0...cf3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Massevis av gode tips ovenfor, synes jeg. For egen del tenker jeg alltid på at jeg må få i meg nok fiber når jeg skal på campingtur i mange dager. Dersom jeg ikke passer på det, blir jeg ofte plagsomt treg i avføringen. Det er litt utfordrende å måtte bruke lang tid når slikt må gjøres "bak en busk". Anonymkode: 717d6...763
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Et tips til. Man får kjøpt brusetabletter på apoteket med salter/mineraler. Det kan jo være en ide å putte i vannflasken så du får i deg det du trenger mens du svetter. Nå vet jeg ikke holdbarhet, men du kan jo kanskje lage ferdige porsjoner på glass med kjøleskapsgrøt? Det metter. Så kan du ta oppå litt banan, tørket frukt, nøtter. Hvis du er redd for å få i deg for få kalorier ifht det du forbrenner, så kan du ha med en liten flaske med rapsolje. Ha i en skje i grøt, havregrøt, yoghurt, supper eller hva du enn spiser. Anonymkode: 2fa1f...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå