Gå til innhold

Mest effektivt for å fjerne muggsopp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger litt råd mot muggsopp. Jeg har hatt en haug med klær (regntøy, vesker, ullgensere, jakker og alt mulig) stående i boden over vinteren uten at de har vært forseglet, og nå lukter det mugg av alt. Hvordan kan jeg mest effektivt fjerne mugglukta og eventuelt muggen? Tror ikke det nytter å gni bort på hvert enkelt plagg.

Anonymkode: 03a28...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trenger litt råd mot muggsopp. Jeg har hatt en haug med klær (regntøy, vesker, ullgensere, jakker og alt mulig) stående i boden over vinteren uten at de har vært forseglet, og nå lukter det mugg av alt. Hvordan kan jeg mest effektivt fjerne mugglukta og eventuelt muggen? Tror ikke det nytter å gni bort på hvert enkelt plagg.

Kjøpte denne sprayen og den funket veldig bra på noen uteputer jeg hadde.. selges på rusta og normal hos oss. 

660CDA4E-7551-4586-AEE1-6A81AE0D6E58.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes en maskin man kan putte klær inni. De snurrer rundt med vann. Må putte et spesielt pulver i en skuff før man trykker på startknappen.

Den tar bort mugg.

Anonymkode: 7b5cb...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SansaS skrev (2 minutter siden):

Kjøpte denne sprayen og den funket veldig bra på noen uteputer jeg hadde.. selges på rusta og normal hos oss. 

660CDA4E-7551-4586-AEE1-6A81AE0D6E58.png

Blir nok litt ineffektivt med tanker på omfanget her, tror det har satt seg skikkelig godt i alle kriker og kroker av plaggene! Men takk for tips.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes en maskin man kan putte klær inni. De snurrer rundt med vann. Må putte et spesielt pulver i en skuff før man trykker på startknappen.

Den tar bort mugg.

Anonymkode: 7b5cb...05d

Haha, jeg prøvde å sette på en vask med noen av klærne, men de luktet like vondt etterpå dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge det i vann med noe flekkfjerner, også vaske med Vanish?

Bare tenker høyt!Ikke noen ekspert.🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at lukter det skikkelig mugg får du ikke bort lukten. Beklager. 

Jeg fikk mugg på stoffet til to utestoler. Uten trekket er det bare stolrørene igjen, så jeg ønsket veldig å redde trekket. Nå har jeg prøvd alle triksene i boka, og det lukter fremdeles mugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ulven skrev (1 time siden):

Min erfaring er at lukter det skikkelig mugg får du ikke bort lukten. Beklager. 

Jeg fikk mugg på stoffet til to utestoler. Uten trekket er det bare stolrørene igjen, så jeg ønsket veldig å redde trekket. Nå har jeg prøvd alle triksene i boka, og det lukter fremdeles mugg. 

😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...