Gå til innhold

Kan man kreve mellomlegg tilbake på Jysk, når man har kjøpt noe forrige uke - som kom på tilbud denne uken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke helt det samme jeg var borti, men deler likevel. Vi kjøpte hagemøbler på tilbud til 5000kr på jysk, opprinnelig pris var 7999. Bestilt på nett med henting i butikk. Ei uke senere var hagemøblene kommet til butikken så vi dro for å hente. Da var det ny kampanje på de samme hagemøblene, men nå var prisen 3200kr. Når vi kom i kassa sa jeg bare "vi får vel igjen mellomlegget på hagemøblene ettersom det nå er billigere enn da vi bestilte?", "ja, så lenge du betalte med kort så er ikke det noe problem". Fikk igjen mellomlegget.

Anonymkode: 2ab4b...a4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timeplan

Dette skjer i butikken der jeg jobber hele tiden, men da stort sett på svært dyre ting.

Til dere som mener at vi burde informere om kommende tilbud: det har vi rett og slett ikke oversikt over til enhver tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner en som kjøpte en vedovn, og uka etter kom den på tilbud. Hun spurte om hun kunne få tilbake mellomlegget der, noe butikken nektet. Da sa hun bare at hun skulle levere den tilbake og heller kjøpe den på nytt på tilbud. Hun fikk tilbake mellomlegget 😂 Her var det snakk om noen tusenlapper å spare.

Anonymkode: 3442d...af3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er pinlig oppførsel det ts! 🙈🙈🙈 Ikke innafor! 

Anonymkode: 36b2d...4b5

Så lenge det er hos en butikk/kjede som har prisgaranti så er det så absolutt ikke pinlig. Da blir det jo mer en kontroll av at Jysk ikke driver med sleip markedsføring der de lover noe de ikke har tenkt å overholde.

Så ts får finne frem kvitteringen og lese seg opp på Jysk sine regler for prisgaranti før hun drar til butikken og krever mellomlegget tilbake.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sånne kunder vi ler av på bakrommet 🤣

Anonymkode: 205ef...915

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så om jeg går på Meny og kjøper salmiakk til full pris fredag, og den kommer på tilbudslisten mandag skal jeg kreve prisreduksjon? Eller hva med kjolen jeg kjøpte på Cubus?  Håper du troller?

Anonymkode: 6ee26...e89

Er faktisk mange butikker som opererer med prisgaranti, og da er kunden i sin fulle rett til å bruke denne garantien.

Anonymkode: 7da60...1da

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg kjenner en som kjøpte en vedovn, og uka etter kom den på tilbud. Hun spurte om hun kunne få tilbake mellomlegget der, noe butikken nektet. Da sa hun bare at hun skulle levere den tilbake og heller kjøpe den på nytt på tilbud. Hun fikk tilbake mellomlegget 😂 Her var det snakk om noen tusenlapper å spare.

I utgangspunktet har kunden ingen rett til å levere tilbake en vare kjøpt i fysisk butikk så lenge varen ikke har mangler. Så her kunne butikken nektet å ta tilbake varen hvis de ikke har åpent kjøp e.l.

Anonymkode: 24b6b...82e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår ikke problemet. Har Jysk prisgaranti, så bruk den. 

Jeg irriterer meg for øvrig selv over å kjøpe ting til full pris, og så se de nedsatt noen få dager etter. De fleste liker å gjøre "gode" kjøp. De som kaller det for gjerrighet, tviler jeg på er helt ærlige med seg selv.

I dette tilfellet, med et gavekort, beholder jo uansett Jysk pengene dine. Du må bare bruke de på noe annet. Og i de fleste tilfeller medfører et gavekort at man legger til litt utenom. Så denne ordningen vil jeg si er til Jysk sin fordel.

Anonymkode: 020b5...701

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
mbiema skrev (11 timer siden):

herregud så karen du er

Å, har du lært deg et nytt uttrykk, som  var populært i mars og ikke brukes lenger? Gratulerer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forbrukerombudet har iallfall flere ganger uttalt at man skal kunne forvente å få informasjon om at den baren man står der og er i ferd med å kjøpe til full pris nå, faktisk kommer på salg i morgen/neste virkedag over helgen osv. 

Jeg har flere ganger klaget på akkurat slike ting, og fått medhold i butikken uten mer om og men. 

Anonymkode: c15a1...ddc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette har vi hjulpet en bekjent med å få til, også dette gjalt kjøp av en dyr vedovn. Han hadde betalt til sammen 40 000 kr for peisen og monteringen - og åtte dager etter var peisen plutselig nedsatt med 25% og det var halv pris på montering innenfor distriktet. 

Det var lett match da vi kontaktet forbrukerombudet og en kar i lokalavisen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stikk tilbake og bytt du ts, du har full rett til det. Har sett mange gjøre det på kid feks. Så kan de andre her le av deg, så kan du le mens du bruker pengene dine på noe annet. Den som ler sist ler vel best 😁

Anonymkode: 5b4f2...453

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timeplan

En annen ting er jo at i de tilfellene jeg vet at det kommer på tilbud om noen dager, og jeg velger å informere kunden om dette, skjer vanligvis én av tre ting: Kunden orker ikke å vente, og kjøper varen likevel. Kunden blir sint fordi jeg ikke kan gi tilbudspris med en gang. Kunden ønsker å legge av varen i flere dager slik at de kan sikre seg varen til nedsatt pris senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette har vi hjulpet en bekjent med å få til, også dette gjalt kjøp av en dyr vedovn. Han hadde betalt til sammen 40 000 kr for peisen og monteringen - og åtte dager etter var peisen plutselig nedsatt med 25% og det var halv pris på montering innenfor distriktet. 

Det var lett match da vi kontaktet forbrukerombudet og en kar i lokalavisen. 😅

Og hvilken hjemmel begrunnet dere kravet med siden man i utgangspunktet ikke har krav på prisavslag/tilbakelevering av varer kjøpt i fysisk butikk som ikke har mangler?

Anonymkode: 24b6b...82e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke greit. Salg er salg, og det er en grunn til at salget kun varer en begrenset tid.

Anonymkode: ac548...c85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg kjøpte en jakke til 17 000 og noen dager etterpå var den nedsatt til 10 000. Butikken kunne ikke gjøre noe, jeg måtte eventuelt bytte inn jakken og kjøpe den på nytt. Men det kunne jeg ikke da jeg hadde tatt av lappene.

Dødskjipt. Men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte en jakke til 17 000 og noen dager etterpå var den nedsatt til 10 000. Butikken kunne ikke gjøre noe, jeg måtte eventuelt bytte inn jakken og kjøpe den på nytt. Men det kunne jeg ikke da jeg hadde tatt av lappene.

Dødskjipt. Men sånn er det.

Butikken kunne gjøre noe, men de valgte å ikke gjøre det. 

Anonymkode: b2ece...e9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jysk har prisgaranti, så det er bare å kjøre på. Tror ikke jeg hadde orket hvis det liksom var en hundrings, men. Har gjort det selv et pr ganger, men da var det mellom 6-1500kr :) 

Anonymkode: dffc1...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mbiema skrev (20 timer siden):

herregud så karen du er

Hvem er karen? Søsteren din?

Anonymkode: ee222...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...