Gå til innhold

Kan man kreve mellomlegg tilbake på Jysk, når man har kjøpt noe forrige uke - som kom på tilbud denne uken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det er "frekt" og ikke innafor å "krangle" på noen blomsterpotter jeg betalte full pris på fredag - som kom på 50% tilbud denne uken??

Anonymkode: cc9ef...deb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er faktisk helt uhørt. 

Anonymkode: 785f2...0bb

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lurer på om det er "frekt" og ikke innafor å "krangle" på noen blomsterpotter jeg betalte full pris på fredag - som kom på 50% tilbud denne uken??

Anonymkode: cc9ef...deb

Så om jeg går på Meny og kjøper salmiakk til full pris fredag, og den kommer på tilbudslisten mandag skal jeg kreve prisreduksjon? Eller hva med kjolen jeg kjøpte på Cubus?  Håper du troller?

Anonymkode: 6ee26...e89

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Tja, butikken har jo ikke gjort noe galt her, men det er jo lov å prøve seg. Je ville ikke gjort det

Anonymkode: e48e9...a5b

Skrevet

Jysk har prisgaranti. Ta søk det opp, så får du link til jysk sine sider og hvordan du må gå frem. Så får du gavekort til Jysk på mellombeløpet.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hvis pottene er ubrukte, med alle lapper på og du har kvittering kan du i praksis ta de med tilbake, få pengene i retur og kjøpe de på nytt på tilbud.

Ser nå at de faktisk har prisgaranti. Men det avhenger fremdeles av at du har kvittering.

Har du ikke har kvittering er det ingenting å gjøre.

Endret av Me for life
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har ei på jobben som holder på sånn, og ja, hun får som regel pengene tilbake. Dette gjelder som regel litt dyrere ting. Vet ikke hvorfor hun får det som hun vil, synes det er passe frekt og hadde vært ganske flau om jeg var med henne når hun tropper opp i butikken. 

Synes du seriøst butikken skulle sagt til deg at varen kommer på salg neste uke? Tatt ut varen for salg uken før? 

Er du klar over hvor mye jobb det vil være for butikken om alle som kjøper noe uken før salg kommer tilbake i salgsuken og krever penger tilbake. 

Og hvor gjerrig går det an å bli da, jeg mener... Ta deg sammen. 

Anonymkode: b7863...d04

• Liker 20
Skrevet

Slike folk som deg …… 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Om dette skulle vært innafor, hvor skal man sette grensen? 1 uke? 2 uker? 2 måneder? 
«Jeg kjøpte denne puta her Mars i fjor, men den er på tilbud nå! Gi meg mellomlegget»

Altså, du synes jo tydeligvis at det var en god pris når du valgte å kjøpe dem, så dette lar du bare ligge! 

Anonymkode: f5850...375

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet å kasta bort tid på

Anonymkode: d9ff4...635

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når det er så kort tid synes jeg det er greit. Butikken jeg jobber i har 30 dagers åpent kjøp, og da gir vi tilbake mellomlegget om det skulle vise seg at varen er kommet på tilbud innenfor den måneden. Men det er likevel en del som blir snurte for at varen de kjøpte for et halvt år siden plutselig er på tilbud, eller at varen de hadde tenkt til å kjøpe som var på tilbud forrige uke, ikke er på tilbud lenger, og nei, da kan ikke jeg gi deg 50 %. 

Anonymkode: 1b6c5...569

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår frustrasjonen din. Men det spørs jo litt på pris tenker jeg. Var det 500kr så kanskje, om det var forholdsvis kort tid siden. 

For noen så er noen hundrelapper mye penger, penger de kunne brukt på noe annet. Så moralistene her kan bare shut it up...

En onsdagskveld kjøpte jeg en ulldress til mini for 700kr på den lokale butikken.  Jeg lever sparsommelig til vanlig, men ønsket gjerne å kjøpe en dress av god kvalitet for første gang. Når kokka bikka 12 litt over 4 timer senere fikk jeg Mail om 30% avslag. Jeg synes faktisk det er litt frekt å ikke informere om når det er så tett på. Kom dit dagen etterpå og forklarte, og fikk «levert den inn» og «kjøpt den på nytt», i tillegg til at jeg kjøpte mye mer der fordi jeg syntes det var god service :) Jeg skal ikke «skjemmes» eller være flau for dette. Men jeg er enig i at grensa går en plass. For min del er det 1-2 dager. 

Anonymkode: 4fae4...ad8

• Liker 8
Skrevet

Det er Jysk som har valgt å ha prisgaranti, ikke kundene. Vil tro at Jysk anser dette som et strategisk grep, som stort sett nudger kunder som er litt usikre på om de skal gjennomføre kjøpet, til å kjøpe. Prisgaranti er faktisk et salgstriks, på lik linje som tilbud, «begrenset antall» osv. Jysk har definert retningslinjer på sine sider - følger du disse, er å be Jysk følge egen prisgaranti helt greit. 

Butikkansatte som ikke skjønner dette, og presterer å si at kunder som faktisk følger opp på dette er dumme/rare, skjønner ikke hvordan salg funker.

Og kunder som ikke plukker opp dette, går jo i praksis forbi gratis penger på bakken, altså lar være å plukke de opp. Man får selv vurdere egen økonomi ut fra hva som er riktig for seg selv. For min del; hadde det vært snakk om 20 kr hadde jeg ikke giddet. Men, hvis det er f eks 500 kr, og å stikke innom Jysk tar 20 min - vel det er sjukt bra timebetaling for meg. Da drar jeg, og blåser i om det kanskje føles litt flaut eller den ansatte ser rart på meg.

Det er butikken selv som har valgt å ha prisgaranti - og det er et salgstriks, goddamnit! 😉

• Liker 11
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har ei på jobben som holder på sånn, og ja, hun får som regel pengene tilbake. Dette gjelder som regel litt dyrere ting. Vet ikke hvorfor hun får det som hun vil, synes det er passe frekt og hadde vært ganske flau om jeg var med henne når hun tropper opp i butikken. 

Synes du seriøst butikken skulle sagt til deg at varen kommer på salg neste uke? Tatt ut varen for salg uken før? 

Er du klar over hvor mye jobb det vil være for butikken om alle som kjøper noe uken før salg kommer tilbake i salgsuken og krever penger tilbake. 

Og hvor gjerrig går det an å bli da, jeg mener... Ta deg sammen. 

Anonymkode: b7863...d04

Det er faktisk dere i butikken som bestemmer vilkårene for bytte og retur, så fremt vi snakker om et fysisk utsalgssted og det ikke er snakk om reklamasjon. Kunden må forholde seg til de reglene dere setter, eller hva dere velger å anse som god service. 
Hvis du mener dette er feil, ta det opp med sjefen, kjedekontoret eller hvem som nå bestemmer. Og er du sjef selv og bestemmer, så endre regler eller praksis. 
Dere velger jo å etterkomme denne kundens ønsker, så da mener dere vel at det er verdt det, enten fordi hun kjøper mye totalt, av hensyn til renommé, service etc?

Endret av Høna79
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt innafor, om varen kommer på tilbud samme måned. Er det derimot en vare som du kjøpte for halvt år siden, ikke innafor.

Anonymkode: 60d48...cbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er pinlig oppførsel det ts! 🙈🙈🙈 Ikke innafor! 

Anonymkode: 36b2d...4b5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spørre pent, men ikke krangle eller kreve.

Anonymkode: 24b6b...82e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke kranglet på det, men hadde prøvd meg. Er en sånn type som gjør det selv. Stort så går det fint. Spørs helt på butikken osv

Anonymkode: 18681...21b

• Liker 1
Gjest Alexz
Skrevet
Hill83 skrev (33 minutter siden):

Slike folk som deg …… 

Utrolig at de finnes på ordentlig 🙈Hadde en av mine kunder gjort det så hadde jeg trodd det var skjult kamera .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...