Gå til innhold

Lønn

Gjest Gjest_forvirret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_forvirret_*

Det ble nylig oppdaget at jeg har fått utbetalt lønn for høyere stillingsprosent enn jeg har over lengre tid. Dette har skjedd fordi den som betaler ut lønn angivelig har fått feil beskjed. Pengene blir derfor ikke krevd tilbakebetalt, men det ble samtidig sagt at jeg burde oppdaget det selv.

Jeg gikk opp fra en stillingsprosent til en annen, og fikk derfor høyere lønn. Den gangen falt det meg ikke inn å kontrollregne, jeg bare sjekket at jeg hadde fått høyrere lønn og var fornøyd med det.

Burde jeg sjekket? Er det min oppgave å holde øye med hvor mye jeg får utbetalt i lønn? Jeg mener nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det din oppgave, for det er jo du som får lønnen. Er jo derfor du får lønnslipp hver måned/uke ol.

Er jo også ditt ansvar å si i fra om du har fått for lite, selv om bedriften kanskje oppdager det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_forvirret_*

Jeg får altså utbetalt fast lønn hver måned og så at jeg fikk lønnsøkning. Det er ikke så mange prosent det egentlig er snakk om, så derfor regnet jeg med at det var rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt av det samme som jeg har opplevd nå det..

Arb.giver har glemt å trekke meg pensjonspenger det året jeg har jobbet, jobber i fylkeskommunen og det skulle jo egentlig ikke være mulig at slikt skjer. De har rutiner som skal fange opp slikt, men allikevel skjedde det altså... Jeg har ikke hatt fast jobb før, og har rett og slett ikke tenkt over det slev om jeg har sjekket lønnsslippen hver måned. Fagforening og div. andre ting har vært listet opp der, men pensjonspenger er liksom ikke noe jeg tenker så mye over i en alder av 25 år...

Jeg har fått oppgitt lønnen min i årslønn i kontrakten, og hadde heller ikke regnet ut og funnet ut hva min faktiske månedslønn er. Derfor kunne fint det som skjedde deg ha skjedd meg og uten at jeg hadde oppdaget det... Det er såklart vår oppgave å sjekke at lønnen er rett, men det å finregne på månedslønna har ikke jeg gjort heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...