Gå til innhold

Hvor lang tid tok det for deg å bli gravid etter spontanabort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Ble gravid for første gang nettopp, men begynnte å spontanabortere igår dessverre (var i uke 6) 😔  ble bare plutselig gravid på naturlig måte, etter å ha prøvd i over 1 år, så var litt i sjokk når graviditetstesten viste 2 streker. 
Har hørt at når man allerede har blitt gravid 1 gang, så blir kroppen lettere gravid etterpå? Håper det stemmer så vi blir gravide fort igjen💕

Så hvor lang tok det for deg etter SA?😊

Anonymkode: 63c6e...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ble gravid igjen umiddelbart etter spontanabort. 😊

Anonymkode: 3429b...7ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi ventet en syklus med å prøve igjen - opplevde SA i uke 12 og både kropp og sinn trengte en liten pause før vi prøvde på nytt. Etter at mensen kom tilbake ca seks uker etter aborten, ble jeg gravid igjen på første forsøk. Og den graviditeten gikk bra 🥰

Leit å høre at du mistet, og håper du også blir raskt gravid igjen ❤

Anonymkode: 6f2b8...bc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2 år og et prøverørsforsøk måtte til

Anonymkode: 9b562...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trist å høre at du mistet.

3 år første gang.

4 mnd andre gang.

Vet om mange som ble raskt gravid rett etter sa, håper det gjelder for deg å.

Anonymkode: ccb43...bde

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi ventet en syklus med å prøve igjen - opplevde SA i uke 12 og både kropp og sinn trengte en liten pause før vi prøvde på nytt. Etter at mensen kom tilbake ca seks uker etter aborten, ble jeg gravid igjen på første forsøk. Og den graviditeten gikk bra 🥰

Leit å høre at du mistet, og håper du også blir raskt gravid igjen ❤

Anonymkode: 6f2b8...bc9

Uff det forstår jeg godt 😕 ble knust når jeg skjønte at det ble spontanabort, men nå etterpå så er jeg vertfall glad for at det ikke skjedde senere i svangerskapet😕 så heldige dere var med å blir så fort gravide igjen ❤️ Håper det jeg også ❤️ 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gikk på første forsøk 4 måneder etter MA i uke 10

Anonymkode: f826a...a09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trist å høre at du mistet.

3 år første gang.

4 mnd andre gang.

Vet om mange som ble raskt gravid rett etter sa, håper det gjelder for deg å.

Anonymkode: ccb43...bde

Takk ❤️😪 håper vi også 🙏🏼🙏🏼

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to tidlige SA'er. Etter begge var jeg nøye på å kartlegge eggløsning igjen etterpå, og klarte å blir gravid på første forsøk! Helt utrolig og ekstremt takknemlig. Det stemmer virkelig at kroppen er 'klar' og at man er noe ekstra fruktbar etter en SA.

Har også hatt MA + senabort, og da var det en helt annen sak å bli gravid igjen. Tok flere måneder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amatariel skrev (På 1.6.2021 den 21.26):

Jeg har hatt to tidlige SA'er. Etter begge var jeg nøye på å kartlegge eggløsning igjen etterpå, og klarte å blir gravid på første forsøk! Helt utrolig og ekstremt takknemlig. Det stemmer virkelig at kroppen er 'klar' og at man er noe ekstra fruktbar etter en SA.

Har også hatt MA + senabort, og da var det en helt annen sak å bli gravid igjen. Tok flere måneder.

Utrolig ja! Fantastisk at det er sånn at man er noe ekstra fruktbar etter en SA da🤩 For jeg kan ikke være mye fruktbar fra før når jeg og samboer  har brukt såå lang tid på å bli gravide (vi har sjekket oss og alt er normalt med begge to). Da gir det meg litt håp at vi snart kan få en baby🙏🏼🌸💕 har bestilt nye tester så jeg kan kartlegge så nøye jeg klarer 👍🏼 Håper kroppen snart er i en normal rytme igjen etter SA’en så vi kan prøve på nytt fort 🙈

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På første PP etter SA uke 5 (som jeg også hadde blitt gravid med på første PP). Fikk da termin 4 mnd senere enn jeg ville fått med den første graviditeten. Ble også gravid på første PP med barn nr. to. Har nå to friske barn❤️Lykke til.

Anonymkode: 845f7...5ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Innen neste mens som aldri kom. 6 uker. 

Anonymkode: b39db...833

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde to SA. Ble gravid på PP6 etter første aborten, men det tok nesten ett år for å bli gravid etter SA nummer 2.

Anonymkode: bbc4a...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde SA i uke 5, leste her at @Amatariel ble gravid rett etter sine, så vi prøvde ved neste EL, og er nå i 13. uke og fikk høre hjertet slå i går ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker
selma89 skrev (På 4.6.2021 den 5.14):

Hadde SA i uke 5, leste her at @Amatariel ble gravid rett etter sine, så vi prøvde ved neste EL, og er nå i 13. uke og fikk høre hjertet slå i går ❤️

Åå så kjekt for dere❤️❤️ Jeg sitter enda og venter på å få menstruasjon tilbake etter SA, føler det tar år og dag🥺 vil være gravid igjen så fort som mulig💕 kan ikke ta det for gitt heller, trodde ikke jeg kunne bli gravid naturlig, så håper vi får det til igjen og det går bra neste gang💕 (snart)

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 20.25):

På første PP etter SA uke 5 (som jeg også hadde blitt gravid med på første PP). Fikk da termin 4 mnd senere enn jeg ville fått med den første graviditeten. Ble også gravid på første PP med barn nr. to. Har nå to friske barn❤️Lykke til.

Anonymkode: 845f7...5ca

Heldig🎈❤️❤️ Håper vi også får det til snart❤️
Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en SA i uke 7 rett før jul i 2020. Ble gravid igjen i mars 2021 og er nå i uke 14.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok 2 sykluser. Dessverre var drt svangerskap utenfor livmor.

Anonymkode: 42060...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...