Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neglelakk sitter aldri pent på neglene mine. Det legger seg i riller og blir ujevn. Og hvis jeg tar på 2 lag blir det klumpete og avskrapninger hvis jeg kommer er borti noe..
Er det virkelig sånn at man skal være nødt å file oppå neglene for å lakkere dem  ??
Eller er det bare jeg som kjøper dårligste kvalitet ? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Cisne
Skrevet

Legg to tynne lag, men ha nok på kosten til at den flyter utover. Du legger tre penselstrøk per negl per lag. La det tørke godt mellom lagene. Avslutt med Topcoat. 

Skrevet (endret)

Legg baselakk før du legger vanlig lakk. I de aller fleste tilfeller må man ha to lag med neglelakk. Lakker du over første laget før det er ordentlig tørt, vil lakken klumpe seg og se dårlig ut. Avslutt med topplakk (topcoat på engelsk). Det er tidkrevende å legge lakken fint og øvelse gjør mester. Husk at neglene må være rene. 

Når det kommer til god kvalitet på neglelakk så har sjeldent pris noe å si. Jeg syns Chanel har forferdelig dårlige lakker, og de sitter alltid dårlig på mine negler, selv med god topp- og baselakk. Merker jeg er fornøyd med er blant annet Essie, China Glaze og OPI. CND har også mye bra. 

Endret av Almando
  • Liker 5
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg liker godt London grace. Ett lag ser ganske bra ut og den tørker fort. De har litt få farger synes jeg, men ellers veldig fornøyd. 

Jeg synes det er forskjell på merker og har prøvd litt forskjellig. Enkelte er ekstremt vanskelige å legge. Merker det spesielt med de som er tynne i konsistensen. Da må man være så ekstremt nøye når man legger lakken. 

AnonymBruker
Skrevet

Hm har bra lakk. Noen dårlige innimellom, men det har alle merker.

Base og topplakk er et must for holdbarhet. 

Anonymkode: f9717...994

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier først å ha en klar styrkende neglelakk, så en ridgefiller, så 2-3 lag med neglelakk, og så en topplakk. Har vanligvis brukt Essie uten topplakk, og det varer i ca 2 uker. Er nå på Dior med geltopplakk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Essie.

Bruk først neglelakkfjerner, også om du ikke har noe på neglene. 

Har først et syltynt lag med underlakk, lar det tørke. 

Legger så to lag med farge. Så et lag med overlakk. Nærmest vått-i-vått. 

Holder en uke. Og da må jeg bytte fordi det er stygt ved negleroten fordi neglene vokser raskt. 

Har riller på tærne. Går til pedikyr jevnlig, som da sliper ned rillene før lakk. Det varer lenge. 

Anonymkode: 5d1c1...a66

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Først bør du ha base coat, så to lag farge, så et lag top coat :) Da setter lakken seg penere, og varer lenge. Min pleier å vare i 5-7 dager på den måten.

Jeg er fornøyd med Essie, Butter og Idun.

Anonymkode: e26dd...dae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier base coat, to lag, topplakk og pass på at det får skikkelig tid til å tørke mellom lagene. Liker best Essie og Dior. 

Anonymkode: 11a93...122

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for fine svar og gode tips  :)

• 1 år senere...
Skrevet (endret)
Fjelltopp skrev (På 3.6.2021 den 23.32):

Tusen takk for fine svar og gode tips  :)

6 uker uten og klippe neglene

Endret av Nailpolish4life
Skrevet

Har fått ny favoritt neglelakk, w7 !

Mange fine farger, sitter dønn..elsker elsker..kjøper ofte på nett til 19,90 men også på normal til 29 kr.

Skrevet
flusa skrev (17 timer siden):

Har fått ny favoritt neglelakk, w7 !

Mange fine farger, sitter dønn..elsker elsker..kjøper ofte på nett til 19,90 men også på normal til 29 kr.

Er det en spesiell nettside du kjøper W7-neglelakk fra? 

Anonymkode: 24305...604

Skrevet

Tone Lise-neglelakkene er gode. Og Catrice. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det en spesiell nettside du kjøper W7-neglelakk fra? 

Luxplus,blivakker,lyko🤗

• Liker 1
Skrevet
flusa skrev (3 timer siden):

Luxplus,blivakker,lyko🤗

Takk for svar! 

• Liker 1
Skrevet (endret)
CrazyCatLady2500 skrev (På 19.8.2022 den 14.45):

Jeg og ei vennine kjøpte en blå neglelakk mens vi var ute på tur vi suger til og lakke negler :P

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 20.41):

Takk for svar! 

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (På 19.8.2022 den 14.45):

Har du tips til en neglelakk som sitter lenge før den begynner og flasse av? helst rosa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...