Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har studert eller holder på å studere folkehelsevitenskap, evt helse og samfunn på masternivå? Fortell om studiet!  Og har du studert det og er nå i jobb- fortell litt om din hverdag! 😄 

Anonymkode: 0ad6e...637

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som tok master i folkehelse - fikk seg aldri relevant jobb. Jeg ville spurt meg selv om fem år med lav inntekt og høyt studielån til slutt er verdt det, for den usikkerheten som venter på jobbmarkedet. Det er lett å tenke «jaja, det går sikkert bra og ordner seg til slutt» for mange av utdanningsløpene på HF og SV som virker spennende - men realiteten er at arbeidslivet ikke etterspør så mange innen en del retninger. 

Anonymkode: 24c75...525

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er få/ingen jobb i andre enden, så det kommer litt an på hvor driftige den enkelte er. Vet om en som fikk en noenlunde relevant jobb med å være ansvarlig for aktivitetstilbud til innvandrere. Forsåvidt en givende jobb, men man trenger ikke mastergrad for det.

Anonymkode: 3b4f2...751

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får man ikke jobb på folkehelseinstituttet engang? 

Anonymkode: 2da45...34b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har søkt mange jobber der, ikke kommet på intervju engang. Jeg har også en bachelor i økonomi og ledelse ved siden av.

Anonymkode: f845b...7d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som har studert eller holder på å studere folkehelsevitenskap, evt helse og samfunn på masternivå? Fortell om studiet!  Og har du studert det og er nå i jobb- fortell litt om din hverdag! 😄 

Anonymkode: 0ad6e...637

utdanningen er det ingenting å si på, problemet er at man blir jo ingenting når man er ferdig. man får ingen tittel.

Anonymkode: 736be...f66

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere med master i folkehelse, og alle har fått relevant jobb. Forskning, NAV, kommuner +++. 

Anonymkode: efe75...8c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet ikke om FHI er det første stedet man får jobb med den masteren, akkurat... der er det mange med profesjonsutdanning (leger, veterinærer ++), statistikere etc. Men det er vel alltids noen med mastere i folkehelse der. 

Anonymkode: efe75...8c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...