carinaholly Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Hei! Har to uker gammelt barn, var veldig rolig i starten, kunne legge han fra meg, og han var stille. Men nå plutselig motsetter han, og vil at jeg skal gå rundt med han hele tiden! Vugge på fanget, arm, kose, snakke, ingenting hjelper. Bare hvis jeg går og går, helt til han sovner. Går greit på dagen (selv om det er slitsomt) men er så vanskelig om natten. Hva skal jeg gjøre ?? Må jeg la han gråte og avvende ?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Kjøp en sånn el.drevet stol som bysser barnet i søvn med bevegelser: Anonymkode: f22ac...3c6 2
BuffyTheVampire Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Jeg forstår det er slitsomt for deg, men det et nyfødt barn det er snakk om. Å avvende et 2 uker gammelt barn fra å bli holdt er helt horribelt. Babyen har sikkert behov for nærhet, husk den var 9 måneder inni magen, er vant til å være nær mor. Husk - dette går over etter hvert. Det er tøft nå, men det går over. Gi babyen det den trenger. Jeg var i lik situasjon som deg, og det er overveldende og slitsomt. Men (jeg kan ikke si det mange nok ganger) det går faktisk over.. 42
carinaholly Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2021 BuffyTheVampire skrev (5 minutter siden): Jeg forstår det er slitsomt for deg, men det et nyfødt barn det er snakk om. Å avvende et 2 uker gammelt barn fra å bli holdt er helt horribelt. Babyen har sikkert behov for nærhet, husk den var 9 måneder inni magen, er vant til å være nær mor. Husk - dette går over etter hvert. Det er tøft nå, men det går over. Gi babyen det den trenger. Jeg var i lik situasjon som deg, og det er overveldende og slitsomt. Men (jeg kan ikke si det mange nok ganger) det går faktisk over.. Jeg vet, det er bare at han var så rolig, og plutselig ble han annerledes. Nå får jeg ikke tid til å spise mat engang, før kl nærmere seg 12,13. Det er som om han ikke skjønner hvordan han skal roe seg
jaromei Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Det er helt normalt at en baby som er så liten trenger nærhet, som de over her skriver. Hvis du syns det er slitsomt å bære, så vil jeg anbefale å prøve bæresjal. Min var også veldig rolig og veldig trøtt de første ukene, også ble det mer krevende. En liten baby skjønner faktisk ikke hvordan den skal roe seg, det trenger den hjelp til 🙂 Her gjelder det å være tålmodig, og be om hjelp til avlastning når du trenger det. Det blir bedre når babyen din blir eldre. Det er ingen fasit på når det er, men det går over, heldigvis. Jeg tror det beste er å bare falle til ro med at babyen trenger å være mye nær kroppen din i starten. Be om hjelp til å få laget frokosten klar på forhånd, så du får i deg noe mat. Om natten falt valget mitt på å samsove, da jeg ikke orket å skulle fly oppe hele natten med baby på armen. Det tok bittelitt tid, men så vendte babyen seg til å ligge ved siden av meg i senga. Så lenge du og partner ikke røyker eller snuser, eller går på medisiner som gjør deg trøtt, så er det ikke farlig å samsove. To uker er i allefall alt for tidlig å avvenne babyen fra nærhet og gråting. Det beste du gjør nå er å få babyen din til å føle seg trygg. Lykke til med den lille ♥️ 12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Du er sliten etter 2! uker? Jeg blir helt matt. Det er slitsomt å ha en baby. Og et barn som er så ny i verden skal ikke «avvennes» noe. Anonymkode: a48b1...342 13
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 carinaholly skrev (9 minutter siden): Jeg vet, det er bare at han var så rolig, og plutselig ble han annerledes. Nå får jeg ikke tid til å spise mat engang, før kl nærmere seg 12,13. Det er som om han ikke skjønner hvordan han skal roe seg Nei, han skjønner ikke hvordan han skal roe seg - babyer er ikke selvregulerte før de er over tre måneder. De fleste trenger mye kroppskontakt og støtte i starten. Føler med deg! Jeg ble selv overrasket over hvor tøft det var i starten. Her er baby tre måneder og det begynner å bli bedre, men vil fortsatt bare sove på/tett inntil meg. Vogna blir neste ikke brukt, da er det stort sett hylskriking. Hold ut - det blir bedre! Anonymkode: 17af5...2f1 8
carinaholly Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er sliten etter 2! uker? Jeg blir helt matt. Det er slitsomt å ha en baby. Og et barn som er så ny i verden skal ikke «avvennes» noe. Anonymkode: a48b1...342 Ja jeg er sliten, for jeg har en tre åring i tillegg, som trenger en mamma! Og mann som har krevende yrke og mye borte. Hva vet du? 7
carinaholly Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #9 Skrevet 1. juni 2021 jaromei skrev (7 minutter siden): Det er helt normalt at en baby som er så liten trenger nærhet, som de over her skriver. Hvis du syns det er slitsomt å bære, så vil jeg anbefale å prøve bæresjal. Min var også veldig rolig og veldig trøtt de første ukene, også ble det mer krevende. En liten baby skjønner faktisk ikke hvordan den skal roe seg, det trenger den hjelp til 🙂 Her gjelder det å være tålmodig, og be om hjelp til avlastning når du trenger det. Det blir bedre når babyen din blir eldre. Det er ingen fasit på når det er, men det går over, heldigvis. Jeg tror det beste er å bare falle til ro med at babyen trenger å være mye nær kroppen din i starten. Be om hjelp til å få laget frokosten klar på forhånd, så du får i deg noe mat. Om natten falt valget mitt på å samsove, da jeg ikke orket å skulle fly oppe hele natten med baby på armen. Det tok bittelitt tid, men så vendte babyen seg til å ligge ved siden av meg i senga. Så lenge du og partner ikke røyker eller snuser, eller går på medisiner som gjør deg trøtt, så er det ikke farlig å samsove. To uker er i allefall alt for tidlig å avvenne babyen fra nærhet og gråting. Det beste du gjør nå er å få babyen din til å føle seg trygg. Lykke til med den lille ♥️ Takk for støtte😊 Skjønner jo at dette er noe som går over, ble super overrasket etter fra så rolig baby, til så krevende baby😕
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 carinaholly skrev (16 minutter siden): Jeg vet, det er bare at han var så rolig, og plutselig ble han annerledes. Nå får jeg ikke tid til å spise mat engang, før kl nærmere seg 12,13. Det er som om han ikke skjønner hvordan han skal roe seg Dette er helt normalt. Nyfødte kan være veldig rolige, men så blir de mer krevende. Kjøp et bæresjal, for eksempel elastisk sjal eller Caboo close. Nærhet og trygghet er ikke noe du skal «avvenne» babyen med. Anonymkode: d9616...2be 11
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 Sånn var min baby de første 6 mnd. Du finner teknikker som hjelper på trøst. Men en baby skal få nærhet, masse masse nærhet. Kroppskontakt, varme og kjærlighet. Anonymkode: 637bb...3a7 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #12 Skrevet 1. juni 2021 Helt normalt, og du skal gi babyen det den vil ha. Ikke under noen omstendighet la den ligge og "gråte fra seg", det er omsorgssvikt! Anonymkode: dd0d8...3e0 12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 carinaholly skrev (1 time siden): Hei! Har to uker gammelt barn, var veldig rolig i starten, kunne legge han fra meg, og han var stille. Men nå plutselig motsetter han, og vil at jeg skal gå rundt med han hele tiden! Vugge på fanget, arm, kose, snakke, ingenting hjelper. Bare hvis jeg går og går, helt til han sovner. Går greit på dagen (selv om det er slitsomt) men er så vanskelig om natten. Hva skal jeg gjøre ?? Må jeg la han gråte og avvende ? Bare en liten et sekunders rist kan skape hjerneskade så obs på så små. Pluss jeg hadde en slik baby og det viste seg at han hadde melkeallergi og refluks og hadde sinnsvake magesmerter og ekstrem kvalme og derfor ville han bæres hele tida. Dessuten må du forvente å bære en baby på 2uker HELE tiden og til mer du dekker barnets behov til bedre resultat og større lettelse blir det på sikt. Det er alltid tøft med babytida så det er bare å stå i det og husk at nå er det ikke snakk om å få fred nå er det snakk om babyen og kun det og spedbarn gråter og ber om ting KUN ut fra behov. Spedbarn kan heller aldri bli bortskjemt MEN de kan bli psykisk skadet om de opplever det motsatte. Anonymkode: 8bc10...094 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 Det er mange som har to barn, og en mann som jobber vekke. Det finnes til og med folk som er helt alene med to små barn. Skjønner at det kan være krevende og slitsomt, men man må bare finne ut av det selv. Prøv deg fram, men gi barnet all den nærheten den trenger. Det blir bedre etterhvert som du kommer inn i gode rutiner. Lykke til Anonymkode: cb98f...f04 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #15 Skrevet 1. juni 2021 Jeg har en 6 ukers gammel baby selv, og vet hvor tøft det er. Begynte med at hun kunne ligge alene i flere timer til at hun trenger meg mye mer nå. Men du må gi barnet det den trenger - nærhet, kjærlighet og kos. Anonymkode: 4567c...1c9 5
tussi84 Skrevet 1. juni 2021 #16 Skrevet 1. juni 2021 Har du prøvd å svøpe han inn? For oss gjorde det at baby Ble stille og sovnet. 5
carinaholly Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #17 Skrevet 1. juni 2021 tussi84 skrev (1 minutt siden): Har du prøvd å svøpe han inn? For oss gjorde det at baby Ble stille og sovnet. Ja, hjelper lite 🥺 Har nå bestilt den elektrisk vippestol som en anbefalte her. Kanskje jeg får tid til å spise frokost
carinaholly Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #18 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har en 6 ukers gammel baby selv, og vet hvor tøft det er. Begynte med at hun kunne ligge alene i flere timer til at hun trenger meg mye mer nå. Men du må gi barnet det den trenger - nærhet, kjærlighet og kos. Anonymkode: 4567c...1c9 Skjønner den, er ikke sånn at jeg ikke vil bære og gi han kos, det vil jeg jo. Men jeg vil også stelle meg, spise frokost, stelle storebror. Og babyen er avhengig av å bæres akkuratt i denne hektiske tiden 🥺 Har mye barseltårer også, alt dette påvirkes.. Heldigvis er det noe sol går over. Men trøster lite når man er sliten 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #19 Skrevet 1. juni 2021 carinaholly skrev (1 minutt siden): Skjønner den, er ikke sånn at jeg ikke vil bære og gi han kos, det vil jeg jo. Men jeg vil også stelle meg, spise frokost, stelle storebror. Og babyen er avhengig av å bæres akkuratt i denne hektiske tiden 🥺 Har mye barseltårer også, alt dette påvirkes.. Heldigvis er det noe sol går over. Men trøster lite når man er sliten Hvorfor må du stelle deg? Baby er to uker, ingen vits i å være stelt fra topp til tå, ha et striglet hjem eller forvente å spise når man vil! Anonymkode: 3156e...ade 6
carinaholly Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #20 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må du stelle deg? Baby er to uker, ingen vits i å være stelt fra topp til tå, ha et striglet hjem eller forvente å spise når man vil! Anonymkode: 3156e...ade Hva slags spørsmål er dette🤦🏻♀️ Vasker du deg ikke, pusser du ikke tenner? Må ikke mann stelle og pusse tenner på eldste ? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå