Gå til innhold

Stimulering IVF - lav AMH og høy FSH

aishaaa

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg skal i gang med min 4 stimuleringsrunde snart, og lurer på hvilken erfaring dere med lav AMH/ Høy FSH har ifht. Medisinering. Jeg har AMH på 15 (10-12 antrale follikler), FSH på 12. 

På de 3 siste rundene har jeg hatt følgende: 

Runde 1: 150iu Menopur. Forsøket gikk i dass (0 egg) grunnet feil eggløsningssprøyte.

Runde 2: 250 iu bemfola. 8 egg, 7 modne. 2 blasto på frys.

Runde 3: 300 bemfola. 8 egg, 7 modne, 1 blasto på frys. 

Nå har plutselig legen endret behandlingsplan, og jeg skal nå begynne på Menopur 300iu. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg får menopur når ren FSH (Bemfola) fungerte så greit? Hvilken erfaring har dere med lav eggreserve med Menopur? Har lest tonnevis av forskningsartikler som sier at de med lav eggreserve bør unngå menopur (alt som ikke er rene fsh stimulanter)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde AMH på 11, og husker ikke FSH, men den lå øverst i normalområdet, da vi holdt på med IVF.

Her startet jeg med 150 iu Bemfola (1 egg som ble befruktet og satt inn på dag to). Runde to husker jeg ikke nøyaktig dose nå, men det var i hvert fall litt høyere, og Menopur (4 egg, to befruktet, ett satt inn på dag to, ingen på frys). Og tredje runde var 300 iu Menopur (6 egg, 4 befruktet, 2 satt inn på dag to, ingen på frys). De to første rundene endte negativt. På runde tre ble jeg gravid og fikk et barn. 

Så isolert sett med tanke på antall egg og antall gode embryo så det ikke så bra ut med menopur. Men med tanke på hvordan det gikk er jo likevel erfaringen veldig god for meg. 

Anonymkode: 463b9...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...