AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Hvilken seng har dere, Og hvor er den kjøpt? Har selv 3 prolapser i korsrygg og er litt usikker når det gjelder seng. Vet bare at den må være litt fast. Jeg har sett litt på kontinental seng fra Jysk, som feks GOLD S20 Hører flere klager på hvor hard disse er, men vet jo ikke hva de faktisk trenger. Å prøve en "brukt " seng i selve butikken kan gi litt feil bilde. Blir litt som om et par sko kun er gode etter å ha blitt brukt i 1 år. Håper noen kan hjelpe. Er i en situasjon hvor jeg ikke kan flytte inn i egen leilighet før seng er på plass. Anonymkode: 3407c...f9b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Kjøp deg en ordentlig seng. Ekornes eller Svane. Ikke Jysk! Anonymkode: 8c8df...478
Ulven Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Jeg har hatt gjentatte prolapser, og den madrassen som har funket best for meg er denne: Madrass GOLD F85 80x200 hvit/lys grå | JYSK Da har jeg en rammemadrass i bunnen og en memoryfoamovermadrass på topp. Blir akkurat passe mykt for ryggen. Forøvrig er ikke madrassene fra Jysk noe vesentlig dårligere enn feks Svane. Har hatt begge deler, og Svane var ikke noe bedre enn madrassene vi har fra Jysk. 2
Hedda-78 Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Nye senger kjennes omtrent like gode ut uansett om de er høy eller lav kvalitet. Forskjellen oppdager man først etter å ha brukt den en stund: kvalitetssenger beholder formen lenge, mens billigsenger blir nedligget og myke etter en stund.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Hold deg langt unna jysk. Kjøp ordentlig seng. Som Jensen eller Svane. Anonymkode: 4e48e...f6a
Gjest Chroma Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Har madrass fra Jensen selv, men sengen til datteren min fra IKEA er faktisk bedre for ryggen min, så du behøver ikke nødvendigvis en svindyr seng. Men alle med prolaps er forskjellige, du bør prøve deg frem.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Hadde seng fra Jensen før til over førti lapper og det var da jeg utviklet ryggproblemer, en rimeligere, halvfast seng fra IKEA var redningen. Anonymkode: e623a...67a 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Før jeg ble operert måtte jeg ha hard madrass, etter operasjonen så myk som mulig. Alle rygger er forskjellige. Jeg har jo fått prolapser og andre problemer igjen etter operasjonen, ligger fortsatt på myk madrass... Anonymkode: 35718...1d1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #9 Skrevet 2. juni 2021 Tusen takk for råd! Jeg valgte å bestille samme seng som en jeg kjenner har. Begge sliter med ryggen, så får satse på at den er god nok. Har kun hatt seng fra IKEA med en av de rimeligste overmadrasser de har, og dette har kun gitt dårlige netter og smerte. Folk er forskjellig, og har dessverre ikke fått ordentlig hjelp av de som selger seng. Skulle ønske de på feks jysk kunne vært mer behjelpelig. Man tilbringer mye tid i ei seng, så er klart man blir usikker. Anonymkode: 3407c...f9b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #10 Skrevet 2. juni 2021 Har hatt billig og dyr, hard og medium men ingen har pekt seg ut som bedre eller verre for min prolaps iallefall. Jeg har også andre fysiske problemer så vondter blir det uansett. Per i dag bytter jeg mellom en billig seng, litt fast men ikke hard, som står på gjesterommet og min egen svindyre seng som er litt mykere. Anonymkode: 75a55...da6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå