Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer med magen etter en graviditet?
Hvor lang tid tar det før magen er normal igjen?
Får man mer hengepupper av å amme?

Er det sånn at de som ikke ammer gjør det for å bevare puppene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Magen går som regel tilbake til normalen, eventuelt litt mer «å ta i»

2. Det tar som regel noen måneder/år før magen er restituert etter svangerskap. 

3. Man kan få slappere bryster ja. Jeg fikk ikke det. Ammet 11 mnd og ser ikke forskjell på brystene før og etter..

4. De som ikke ammer gjør det nok av andre årsaker (utslitte av å prøve, men ikke få til, lite/ingen melk, vonde følelser knyttet til brystene etc).

Anonymkode: 08a33...a93

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

1. Magen går som regel tilbake til normalen, eventuelt litt mer «å ta i»

2. Det tar som regel noen måneder/år før magen er restituert etter svangerskap. 

3. Man kan få slappere bryster ja. Jeg fikk ikke det. Ammet 11 mnd og ser ikke forskjell på brystene før og etter..

4. De som ikke ammer gjør det nok av andre årsaker (utslitte av å prøve, men ikke få til, lite/ingen melk, vonde følelser knyttet til brystene etc).

Tusen takk for svar.

Er dette grunnen til at surrogati ( surrogatmoren er da genetisk ubeslektet med barnet) er blitt mer vanlig i Norge tror du?

AnonymBruker
Skrevet
Problemløseren skrev (29 minutter siden):

Tusen takk for svar.

Er dette grunnen til at surrogati ( surrogatmoren er da genetisk ubeslektet med barnet) er blitt mer vanlig i Norge tror du?

Nei, selvfølgelig ikke. Det er veldig lite interessant med trolling forresten...😏

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ø

28 minutter siden, Problemløseren said:

Tusen takk for svar.

Nei, surrogati er relevant for ufrivillig barnløse. Har nok ikke mye med utseende å gjøre. 

Pupper og mage henger med alderen også for de som ikke har vært gravide. De som ikke ammer får også store, ømme pupper under og etter graviditeten. 

Min mage og vekt var tilbake til helt normal 5-6 mnd etter fødselen. 

Anonymkode: 6d504...0c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Problemløseren skrev (58 minutter siden):

Magen ble aldri normal igjen. Jeg fikk enormt mye ekstra henghud som hang over navlen. Mye strekkmerker rundt navlen, på magen og på siden av magen.  Har hatt enormt dårlig selvtillit rundt magen min. Har trenet enormt mye, men denne løshuden blir manaldri kvitt.

Puppene mine ble mye mindre etter amming, ble på en måte helt tomme. Og niplene forble den størrelsen dem var under amming. (Ikke pent)

Anonymkode: 3dc09...1b3

AnonymBruker
Skrevet
Problemløseren skrev (1 time siden):

Det er en myte at amming gjør at brystene henger mer enn før. Det er hovedsakelig svangerskapet som gjør at brystene kan endre fasong, ikke ammingen.18. mai 2021

Anonymkode: 5cddd...4db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Magen ble aldri normal igjen. Jeg fikk enormt mye ekstra henghud som hang over navlen. Mye strekkmerker rundt navlen, på magen og på siden av magen.  Har hatt enormt dårlig selvtillit rundt magen min. Har trenet enormt mye, men denne løshuden blir manaldri kvitt.

Puppene mine ble mye mindre etter amming, ble på en måte helt tomme. Og niplene forble den størrelsen dem var under amming. (Ikke pent)

Forstår ikke hvordan du kan ha dårlig selvtillit når du har fått et barn? Du må jo være godt trent siden du trener mye. Jeg ville heller hat løshud enn å vært barnløs. Er du gift med barnefar? I så fall tror jeg ikke han bryr seg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):
Det er en myte at amming gjør at brystene henger mer enn før. Det er hovedsakelig svangerskapet som gjør at brystene kan endre fasong, ikke ammingen.18. mai 2021

Anonymkode: 5cddd...4db

Er det noen man kan gjøre for å redusere at brystene endrer fasong?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Problemløseren said:

Hva tenker du? Du kan unngå å bli gravid :) Men bryster kommer til å endre fasong med tiden uansett. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Problemløseren skrev (5 minutter siden):

Ikke bli gravid og ikke bli gammel.

Anonymkode: 82d25...bee

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva tenker du? Du kan unngå å bli gravid :) Men bryster kommer til å endre fasong med tiden uansett. :)

Det er det som er så forferdelig med livet. Når damer fyller 40 er de ferdig

Skrevet
Problemløseren skrev (1 minutt siden):

Ja ok

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min bestemor fødte fire barn, og beholdt både fasongen og faste bryster langt inn i alderdommen. Det er veldig individuelt. 

Anonymkode: ee0b7...82f

AnonymBruker
Skrevet
Problemløseren skrev (29 minutter siden):

Unnskyld meg? Hva er det for en ting å si?

Anonymkode: bec61...b0a

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Problemløseren said:

Ja sånn er det :) Men det er verre med menn som er ferdig rundt 25 🤷

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Problemløseren skrev (1 time siden):

Forstår ikke hvordan du kan ha dårlig selvtillit når du har fått et barn? Du må jo være godt trent siden du trener mye. Jeg ville heller hat løshud enn å vært barnløs. Er du gift med barnefar? I så fall tror jeg ikke han bryr seg

Nei, jeg er ikke gift med barnefar. Det ble desverre slutt da han var utro. Så jo, da kan det gå hardt utover selvtilliten selvom man har fått barn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Problemløseren skrev (6 timer siden):

Alle disse tingene er veldig individuelt. Og om man får hengepupper eller ei, er også veldig individuelt. Mener alt har med gener å gjøre, hvor trent man er osv. 

Anonymkode: 037f9...9c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, jeg er ikke gift med barnefar. Det ble desverre slutt da han var utro. Så jo, da kan det gå hardt utover selvtilliten selvom man har fått barn

Da er det fint at du deler det. Det hjelper andre som sliter med det samme. Ville det vært mulig å tilgi utroskapen? Du har jo født barnet hans så han må jo ha en sterk tilknytning til deg? Dette har jeg ikke noe med, men jeg spør allikevel

AnonymBruker
Skrevet
Problemløseren skrev (7 timer siden):

Med mitt første barn så kom jeg inn i gamle bukser samme dag jeg kom hjem fra sykehuset, så magen var på god vei til å bli «normal» ganske raskt. Nå med min tredje som er 2 mnd så får jeg ikke buksa opp over lårene engang og magen er, vel, ikke i nærheten av normal helt enda 🤓 

Med de to andre barna ble puppene faktisk mindre etter amming, så ingen hengepupper da - nå med tredje så har jeg noen kule partytriks; Hva kan jeg bære med puppene mine i dag? -Alt fra tøymykner, selvbruning, brusbokser, you name it kan jeg putte under puppene mine å bære fra et sted til et annet. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine :) 

Anonymkode: 6c257...238

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...