AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Hei. Den 05.05 tok jeg ut 4.000 kr på kredittkortet mitt pga en uforutsett regning. Jeg betalte inn 2.000 kr på kredittkortet den 31.05. Nå sjekket jeg fakturaen fra 15.05, og det står at jeg er skyldig bare 845 kr. Hva med den resterende summen? Vil det komme en ny faktura på den? Tenkte jeg skulle betale tilbake 2 000 kr som jeg er skyldig. Jeg har brukt kredittkort en gang tidligere, og da har jeg betalt tilbake med en gang jeg har fått lønn. Sjekket ikke faktura da, betalte bare summen som var i minus på kortet. Anonymkode: f12a8...e7d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 I nettbanken står det -2000 kr på selve kredittkort kontoen. Men på fakturaen står det skyldig beløp: 845 kr. Forstår ikke bæra av dette. Anonymkode: f12a8...e7d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Den fakturaen du fikk nå i mai er vel for det du var skyldig etter april måned? Altså kommer resten på neste regning. Eller misforstår jeg hva du mener, for fakturaen fra 15.5 skulle du vel ha betalt allerede. Anonymkode: 45806...3d1 1
Pillarguri Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Fakturaen med forfall 15 mai er kjøp gjort i april eller tidligere. Ditt kortbruk den 5 mai kommer på neste faktura med forfall den 15 juni.
Million Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Sier som de andre, at jeg tror faktureringstidspunktet for ditt kort er kanskje noe du bør sjekke? Mitt ene Mastercard jeg har hos Dnb har for eksempel faktureringstidspunkt den 10. hver måned, så det er ikke alltid det følger kalendermåneden. Hvis man kan velge forfallsdato på kortet sitt til en dato som passer en best, blir som regel fakturaen kjørt ut rundt 10 dager før. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Har du ikke mulighet å logge inn å se hele transaksjonshistorikken? Det kan jeg på mine kredittkort. Anonymkode: 92416...094
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Den fakturaen du fikk nå i mai er vel for det du var skyldig etter april måned? Altså kommer resten på neste regning. Eller misforstår jeg hva du mener, for fakturaen fra 15.5 skulle du vel ha betalt allerede. Anonymkode: 45806...3d1 Tror kanskje du misforstår. Jeg tok ut fra kredittkortet 05. Mai. Har aldri vært skyldig før den datoen. Jeg betalte 2 000 kr den 31. Mai. Det er vel slik at man har 45 dager på seg å betale før det går renter? Million skrev (50 minutter siden): Sier som de andre, at jeg tror faktureringstidspunktet for ditt kort er kanskje noe du bør sjekke? Mitt ene Mastercard jeg har hos Dnb har for eksempel faktureringstidspunkt den 10. hver måned, så det er ikke alltid det følger kalendermåneden. Hvis man kan velge forfallsdato på kortet sitt til en dato som passer en best, blir som regel fakturaen kjørt ut rundt 10 dager før. Jeg sjekket opp i det. Det sto at fakturadatoen var 15 hver måned, så mulig dette er grunnen. Jeg endret det til 20 i stad. Tusen takk for svar til dere andre! Tror jeg skal ta kontakt med banken for å være helt sikker. Jeg mente at man hadde 45 dager på seg å betale før det gikk renter. Anonymkode: f12a8...e7d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Dumme meg. Jeg hadde sett 15.05 istedenfor 15.06 på fakturaen. Går litt fort i svingene her. Anonymkode: f12a8...e7d
Million Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror kanskje du misforstår. Jeg tok ut fra kredittkortet 05. Mai. Har aldri vært skyldig før den datoen. Jeg betalte 2 000 kr den 31. Mai. Det er vel slik at man har 45 dager på seg å betale før det går renter? Jeg sjekket opp i det. Det sto at fakturadatoen var 15 hver måned, så mulig dette er grunnen. Jeg endret det til 20 i stad. Tusen takk for svar til dere andre! Tror jeg skal ta kontakt med banken for å være helt sikker. Jeg mente at man hadde 45 dager på seg å betale før det gikk renter. Anonymkode: f12a8...e7d Det pleier ikke være noen rentefrie dager på kontantuttak/overføring til konto (betaling av regninger regnes som kontantuttak) på kredittkort. Da løper rentene fra dagen man tar kontantuttaket.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Dumme meg. Jeg hadde sett 15.05 istedenfor 15.06 på fakturaen. Går litt fort i svingene her. Anonymkode: f12a8...e7d Da burde de pengene du skylder fra begynnelsen av mai vært med på fakturaen, om de ikke har regler utenom det vanlige. Anonymkode: 45806...3d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå