Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som barnehageassistent, og har to barn i barnehage og skole.

Der siste året har barnehagene vært stengt opptill flere ganger pga corona. I fjor våres holdt barnehagene stengt i 6 uker, og skolene en uke lenger. Det har skapt masse utfordringer for foreldre, men man har akseptert det pga smittevern.

Men nå skal altså ledelsen og det pedagogiske personalet ved barnehager og skoler streike. Mens vi som er ufaglærte eller barne og ungdomsarbeidere, og ikke er tatt ut i streik, må gå på jobb og gjøre meningsløse oppgaver, da barnehagene og skolene er stengt. Mens de som streiker kan registrere seg et sted, sitte streikevakt et par timer i uka, og ellers kose seg på sofaen hjemme... Kjenner jeg blir veldig provosert...

Hvorfor blir aldri assistenter og fagarbeidere tatt ut i streik? Føler at det stort sett bare er de som har høyere utdanning, som har streikerett. Vi som jobber på gulvet, må bare leve med ræva lønn og arbeidsbetingelser. En ped.leder tjener ca en halv million i året, mens jeg tjener skarve 300.000 BRUTTO i en full stilling. Jeg skjønner at det skal være en viss forskjell, men 200.000 kr i forskjell er helt hinsides spør du meg. Skulle ønske ufaglærte fikk mulighet til å streike og.

I tillegg går jo streiken ut over alle som har barn i barnehage og skole som er for små til å være hjemme alene, eller som man ikke har pass til. Om foreldrene må være borte fra jobb pga streiken, så får de ikke lønn av arbeidsgiver. Om den blir langvarig, risikerer disse å gå i månedsvis uten lønn, for at barnløse ped.ledere skal kunne kose seg på sofaen mens de klager over for dårlig betalt...

Anonymkode: 008f8...410

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, jeg er organisert, men ufaglærte blir jo omtrent aldri tatt ut i streik

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):