Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (På 1.6.2021 den 21.28):

Sigrid er 41 og Lisa 43. De er ikke nesten 50. 

Haha ja sååå stor forskjell 🤣🤣🤣

Anonymkode: 9b363...088

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 21.39):

Jeg er 43. Tenker russeguttene i nabolaget virkelig begynner å skamme seg hvis jeg tar på meg russedressen fra 96 og kauker at de har små peniser.

For da er det ikke JEG som virker som en sosialt tilbakestående nepe. Niks!

Anonymkode: 6dd55...849

Russ 96 her også💁🏼‍♀️😂

Anonymkode: c2dcf...144

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og jeg synes den var litt morsom. På samme måte som jeg synes enkelte av de vanlige russelåtene var litt morsomme den gang jeg var russ.

At ikke alle synes den er morsom er en smal sak. Men fornærmet? Det er ikke en sang om meg personlig. Det er en sang som spiller på generalisering og stereotyper. Vanskelig å bli fornærmet på det.

Det må være fryktelig slitsomt å være så hårsår at man tar seg nær av så uvesentlige ting som dette. Jeg hadde slitt med å komme meg gjennom livet dersom jeg skulle tatt meg nær av alle som ikke heier på meg og mine holdninger til enhver tid.

Anonymkode: dda85...d87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 22.06):

Følger du ikke med? Det har blitt gjort før av langt yngre kvinner

https://www.nettavisen.no/livsstil/maria-snur-kjonnsrollene-i-ny-russelat-sa-javlig-at-jeg-synes-det-var-ubehagelig-a-synge/s/12-95-3423338279

Anonymkode: c7401...712

Og så? Så er det ETT eksempel til. Hva er så fælt med det? Det er fremdeles ikke noen ny norm for russelåter.

Anonymkode: 3e410...83d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha ja sååå stor forskjell 🤣🤣🤣

Anonymkode: 9b363...088

Hahahaha, jo det er det. Er som å si at en 21-åring er 30 år. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hannah80 said:

Hahahaha, jo det er det. Er som å si at en 21-åring er 30 år. 

Nettopp, like latterlig som å si at en 93-åring er nesten 100. 

Anonymkode: f8191...9d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 22.03):

På tide at det kom et motsvar til de russesangene som er mest vanlig 🙌 

Anonymkode: 8ecd1...c6a

Det er i og for seg ikke dumt, jeg støtter Staysmanns perspektiv på det, men det må da gjøres på det planet.

Denne, og Maria Stavang sine sang ( som var bedre gjennomført) er ikke ment til å være motsvar, men ment alvorlig, som kritikk. Og dermed faller de sammen på alle tenkelige nivåer. 

Men ja, jenter trenger uttrykkskultur for rølp.

Skrevet (endret)

Jeg husker at jeg ikke synes sangen til Maria Stavang var særlig hyggelig når jeg først hørte den. Når jeg var russ, hørte vi ikke på norske russesanger, de var ut. Likevel kan jeg forstå at jenter ikke synes det er særlig hyggelig når de drar på russefester og må høre på norske dritt sanger med tekster som er nedverdigende for kvinner. Synes også det er helt legitimt å poengtere at disse tekstene også påvirker dagligtalen til russen. Så ja, jeg synes sangen "verdiløs" var et godt bidrag.

Jeg er ikke noe fan av Tusse, og Tønne. De går ut i avisen, og skriver svart på hvit at de lager russelåt for å tråkke på gutter. Ergo, de lager en russesang som har til hensikt å hetse, og være nedverdigende. Per definisjon, driver de å trakasserer det motsatte kjønn. Gode frontfigurer for feminismen i Norge.. 

Endret av Lunsjkvikk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...