AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Hei. Vet ikke om dette er rett forum men har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe med. Min eks er dømt for vold mot meg og barna. Vi har alle fått innvilget erstatning, dvs han ble dømt til å betale 200.000 kr i erstatning til oss. Fikk brev fra statens innkrevingssentral igår som skriver at de kan kreve inn pengene for oss, og det vil jeg selvsagt. Men på et av punktene i skjema så står det "har dere eller skal dere søke voldsoffererstatning?" Er ikke dette voldsoffererstatning da?? Finnes det noe mer vi kan søke om mtp den skaden han har påført oss? Håper noen vet.... Anonymkode: 45124...2b9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei. Vet ikke om dette er rett forum men har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe med. Min eks er dømt for vold mot meg og barna. Vi har alle fått innvilget erstatning, dvs han ble dømt til å betale 200.000 kr i erstatning til oss. Fikk brev fra statens innkrevingssentral igår som skriver at de kan kreve inn pengene for oss, og det vil jeg selvsagt. Men på et av punktene i skjema så står det "har dere eller skal dere søke voldsoffererstatning?" Er ikke dette voldsoffererstatning da?? Finnes det noe mer vi kan søke om mtp den skaden han har påført oss? Håper noen vet.... Anonymkode: 45124...2b9 Vildsoffererstating er en erstatning du får fra staten. Ikke fra gjerningsmann. om noen har opplevd et overgrep, vold etc, der mannen ikke blir dømt, eller saken ikke kommer opp i retten kan offeret søke om voldsoffer erstatning fra staten Anonymkode: 8bc08...df6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er ikke dette voldsoffererstatning da?? Finnes det noe mer vi kan søke om mtp den skaden han har påført oss? Nei, det er ikke det samme. Ja, du kan søke om voldsoffererstatning. Snakk med advokaten din. Anonymkode: 18494...ee5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vildsoffererstating er en erstatning du får fra staten. Ikke fra gjerningsmann. om noen har opplevd et overgrep, vold etc, der mannen ikke blir dømt, eller saken ikke kommer opp i retten kan offeret søke om voldsoffer erstatning fra staten Anonymkode: 8bc08...df6 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er ikke det samme. Ja, du kan søke om voldsoffererstatning. Snakk med advokaten din. Anonymkode: 18494...ee5 Takk for svar! Så dette kan jeg altså søke om i tillegg til at vi får utbetalt erstatning fra voldsmannen?? Da vil jeg jo det. Vi sitter alle med diagnoser og er både fysisk og psykisk skadet pga han. Noen som vet hva man kan få i voldsoffererstatning da? Og vil det styrke saken at han er dømt? Anonymkode: 45124...2b9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 https://www.voldsoffererstatning.no Anonymkode: 18494...ee5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): https://www.voldsoffererstatning.no Anonymkode: 18494...ee5 Har lest der men fant ikke helt ut av ting. Derfor spurte jeg her. Anonymkode: 45124...2b9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har lest der men fant ikke helt ut av ting. Derfor spurte jeg her. Anonymkode: 45124...2b9 Men alt står jo der. Se under spørsmål og svar. Og anbefaler å snakke med advokaten din. Anonymkode: 18494...ee5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vildsoffererstating er en erstatning du får fra staten. Ikke fra gjerningsmann. om noen har opplevd et overgrep, vold etc, der mannen ikke blir dømt, eller saken ikke kommer opp i retten kan offeret søke om voldsoffer erstatning fra staten Anonymkode: 8bc08...df6 En kan også få voldsoffererstatning hvis den dømte ikke kan betale erstatningen. Var ihvertfall sånn for 14 år siden. Anonymkode: 79d72...ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå