Gå til innhold

Brasiliansk voksing;... hva slags produkter?

Anbefalte innlegg

Gjest One_and_only
Skrevet

Har tatt brasiliansk voksing 2 ganger nå, og begynner å vegre meg litt. Avbestilte timen jeg hadde som var for litt siden... grunnen er ganske enkel; der jeg har gått to ganger nå benytter dem varm voks (en honning type) med strips.

Behandleren min legger altså først på varm voks for deretter å trekke hårene av med strips. Jeg har lest mye om dette og det anbefales absolutt IKKE av utallige rundt omkring å bruke en slik voks type på så sensitive områder.

Voksen som bør benyttes til områdene nedentil skal visstnok være hard voks. Type voks som en varmer opp som "stivner" på kroppen og dras av uten strips.

Til de behandlingsstedene dere har gått; har dem der benyttet hard voks/og eller voks med strips? Har dere fått valget om å velge?

Og eventuelt hvor har dere gått og hvor mye har dere betalt?

Takker stor for alle bidragene jeg får... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun jeg gikk til smurte på en voks fra en krukke som ble varmet opp først, også la hun papirstrips over og rev av...

Har gjort det flere ganger og har ikke hatt noe problemer med det...

Skrevet

Det kommer jo an på hvem voks behandleren liker å bruke. Den voksen du nevner som skal stivne på huden er ofte varmere enn den som dras av med strips og også vanskeligere å legge. Så det er nok smak og behag av salongen og behandlerene som avgjør hva de bruker.

Skrevet

Har gjort brazilian i 2 forskjellige salonger i Oslo. De bruker litt forskjellig metode. På den ene bruker de voks fra smale tuber, på den andre smører de på med spatel. Begge er varme, men jeg synes det er greiest der de bruker spatel. Får liksom tatt mer per røsk. Og jeg synes det er greiere at de drar av med strips enn å pille det av.

Catzy

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har tatt brazilian på to forskjellige salonger i Oslo, og begge bruker varm flytende voks som smøres på med spatel og fjernes med tøystrimler ellerpå.

Skrevet

Vet jeg sporer litt av trådens opprinnelige spørsmål nå, men hvilken salnoger var det. Navn/ hjemmeside? :)

Skrevet
Vet jeg sporer litt av trådens opprinnelige spørsmål nå, men hvilken salnoger var det. Navn/ hjemmeside? :)

Kan vi gå sammen første gangen, Tonjee? :sjenert:

Så kan vi krype ut av salongen sammen! :ler:

Har lyst til å prøve brazilian jeg og, men vet ikke om jeg tør altså!

Skrevet
Kan vi gå sammen første gangen, Tonjee?  :sjenert:

Så kan vi krype ut av salongen sammen! :ler:

Har lyst til å prøve brazilian jeg og, men vet ikke om jeg tør altså!

Åja, kan vi ikke det `a?

Tror du de reagerer om vi kommer med store solbriller og sjal rundt hodet? :ler:

Jeg ser det praktiske med dette, men vet ikke helt om jeg klarer å være flau så lenge av gangen..

Tenk om du møter hudpleieren på byn eller noe da, eller kanskje man har felles kjente..

(og ja, jeg vet det er jobben dems, men det betyr ikke at jeg ikke vil være SUPER flau for det!) :ler:

Tror jeg skal tenke på det litt til, før jeg bestemmer meg...

Skrevet

Ja, kan vi ikke i det minste sove på det da? :ler:

Jeg vet mannen i huset hadde dåna om jeg hadde prøvd!

Vi tar det i Oslo da, og ikke på et pyttelite sted i Vestfold, så da trenger vi ikke sjal, bare solbriller! :ler:

Skrevet

Vet ikke hvor mange ganger jeg har tatt braziliansk, men var på samme salongen hver gang.

Der har de en krukke med voks som blir varmet opp, vet ikke hva slags voks desverre.

De bruker tøystrimler som de legger på området med voks før de river av. Fungerer veldig greit.

Første gangen brukte hun en annen (veldig varm) voks på de plassene hvor håret ikke ville gi slipp.

Fikk små sår om du kan kalle det det.. Gjorde ikke vondt.

Har ikke brukt det de gangene etterpå.

Når det gjelder det å være flau så er det ingenting å være flau over.

Trodde jeg skulle være skikkelig flau første gangen, men alt føltes ganske naturlig.

Nå snakker jeg med "vokse-dama" mi om alt. Hun merker til og med om det er noe galt..

Og før du vet ordet av det er du ferdig vokset :sjarmor:

Men nå har jeg flyttet og må finne meg ny vokse dame.. :sur:

Skrevet

Jeg hadde min første brazilianske i går. Jeg trodde også det ville bli litt flaut, men det gikk helt fint. Må si at jeg gispet noen par ganger, ellers gikk det greit. Hudpleie damen spurte om jeg hadde gjort det før og forklarte hva hun skulle gjøre. Hun fortalte også at jeg kunne få blåmerker og huden kunne revne!!! :overrasket: Da var det rett før jeg løp ut døren og sa takk for meg! Men jeg fikk ingenblåmerker og ingenting revnet. Takk gud! Ellers så var jeg ganske sår i går, så jeg er glad typen er vekkreist. Han sender mld og spør hele tiden hvordan det går med den og teller omtrent dager til han kan komme hjem å leke. :)

Ellers så gjorde jeg det på Wah Wah i Bergen. De brukte varm voks på en rull på lette områder og lilla varm voks på mer sensitive områder. :)

Gjest Gjest_moon_*
Skrevet

Jeg har kjempelyst å prøve å vokse meg i bergen når jeg skal dit neste uke, men skal besøke min partner når jeg er der, så...hvor lang tid er man sår? Eller, mer konkret: når kan man ha sex igjen?:roll:

Noen som har opplevd blåmerker og sår her? Hvor lang tid tok det å heles?

Hvilke sår er det snakk om? Små rifter?

Du som var gjorde det på wah wah i Bergen; var det xhibition eller kløverhuset du var på?

takknemlig for svar!

Skrevet

har tatt brasiliansk voksing noen ganger nå, og da har de brukt varm voks og tøystrips. Det høres nok værre ut en det er egentlig. Hun hadde kjempebra teknikk og gjorde det så fort at jeg ikke rakk å tenke før det var over egentlig=)

og til siste gjest: jeg var litt om i ca to dager etterpå...

Skrevet
Jeg har kjempelyst å prøve å vokse meg i bergen når jeg skal dit neste uke, men skal besøke min partner når jeg er der, så...hvor lang tid er man sår? Eller, mer konkret: når kan man ha sex igjen?:roll:

Noen som har opplevd blåmerker og sår her? Hvor lang tid tok det å heles?

Hvilke sår er det snakk om? Små rifter?

Du som var gjorde det på wah wah i Bergen; var det xhibition eller kløverhuset du var på?

takknemlig for svar!

Hei!

Jeg gjorde det på Kløverhuset. Jeg ble kjempe fornøyd der, så det stedet anbefaler jeg på det varmeste :)

Nå er det to dager siden jeg gjorde det og sårheten har heldigvis gått helt over. Så jeg vil si at jeg har vært øm i nesten to dager, men regner med at det er veldig individuelt. Må si at jeg hadde ihvertfall ikke hatt lyst på sex samme dag pga da var det utrolig ømt, men dag 2 er helt greit. Lykke til! :)

Skrevet
Jeg går oftest til Din Hud og hårpleie. Har også gått til Karl Johan Hudpleie. Liker den første best. De er rimeligere og har flere hudpleiere som gjør behandlingen, så det er lettere å få time der.

Catzy

Flott! Takk. Den første hadde jo fin og oversiktlig side også. Var ikke så dyrt som jeg trodde heller. Også trodde jeg man måtte fjerne alt ved bw, men det må man jo ikke, hvis man ikke vil. :)

Hvor ofte må man gå, for å "vedlikeholde"? :klø:

Jeg hadde min første brazilianske i går.

Takk for at du fortalte! Jeg ble litt mer beroliget nå iallefall. :)

Tonjee: når skal vi bestille oss time? ;)

Skrevet
Flott! Takk. Den første hadde jo fin og oversiktlig side også. Var ikke så dyrt som jeg trodde heller. Også trodde jeg man måtte fjerne alt ved bw, men det må man jo ikke, hvis man ikke vil. :)

Hvor ofte må man gå, for å "vedlikeholde"? :klø:

Takk for at du fortalte! Jeg ble litt mer beroliget nå iallefall. :)

Tonjee: når skal vi bestille oss time? ;)

Tenke, tenke, tenke....

Skal, skal ikke, skal, skal ikke.... :klø: :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...