AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Jeg vil jo gjerne betale den til fristen, men samtidig ikke før fristen hvis jeg har fått noen rabatter etc. når man betaler den i nettbanken, blir den bare godkjent for så å bli trukket til forfallsdato om jeg gjør det et par uker før forfall? Eller må jeg vente til forfallsdato for å betale? Anonymkode: 95a01...32d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Du må ikke vente til forfallsdato. Når jeg bruker kredittkort, pleier jeg alltid å legge inn regningen i nettbanken flere dager før - så blir den trukket på forfallsdato. Anonymkode: a5086...354
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Jeg har alle mine kredittkort på e-faktura og avtalegiro slik at de trekkes på forfallsdato. Anonymkode: 983b2...b66
Million Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Du legger inn f.eks på mandag at fakturaen skal betales i nettbanken på fredag om to uker. For eksempel. Du kan sette inn den datoen du vil frem i tid, uansett. Legg derfor inn regningen med en gang om du vil, og sett den datoen du vil den skal belastes konto og betales. Jeg legger f.eks. alltid inn "husleien" (fellesutgiftene i borettslaget) ca halvannen uke før betalingsfristen, slik at den blir trukket den 1. i måneden når forfall er.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Jeg har e-faktura på de aller fleste regninger og da godkjenner jeg de bare i nettbanken med den forfallsdatoen som ligger inn. Anonymkode: f99c6...612
Taluno Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 I nettbanken skal du kunne endre dato for overføringen. Men hvilke rabatter er det du mener du får ved å vente til forfallsdato med betaling? Tror aldri jeg har hørt noen gode grunner for å vente betale ned kredittkort til forfallsdato...
smilo Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Jeg betaler alltid kredittkortene den 30 hver mnd, selv om forfall ikke er før 15 neste mnd. Ingen problemer med rabatter av den grunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå