Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på en stilling jeg har ekstremt lyst på, og mener også jeg er godt kvalifisert. Søknadsfristen var midnatt 25. mai. I korrespondanse med oppgitt kontaktperson på fredag (29. mai), fikk jeg til svar at "vi innkaller ut neste uke". Hvordan tolker dere det? Tolker dere det dit hen at jeg kan leve i håpet til og med fredag, og at det ikke nødvendigvis er negativt at jeg ikke har hørt noe ennå? 

Anonymkode: 493d9...72b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tolker dere det dit hen at jeg kan leve i håpet til og med fredag, og at det ikke nødvendigvis er negativt at jeg ikke har hørt noe ennå? 

Ja.

• Liker 1
Skrevet

Ja, absolutt. Men er det kommunal sektor? Hvorfor får ikke alle innkallelse samtidig, men til ulike tidspunkt? Syns de gjør så mye rart innimellom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
hobbykokken skrev (14 minutter siden):

Ja, absolutt. Men er det kommunal sektor? Hvorfor får ikke alle innkallelse samtidig, men til ulike tidspunkt? Syns de gjør så mye rart innimellom. 

Ikke kommunal, men statlig sektor... Jeg synes også det høres merkelig ut om de ikke skal innkalle alle på samme tidspunkt, så tenker at det kanskje kan være en klønete formulering? 

Skrevet

Absolutt! Jeg tolker uttalelsen som at de fremdeles gjennomgår søknadene og at aktuelle kandidater blir innkalt senest fredag denne uken. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke kommunal, men statlig sektor... Jeg synes også det høres merkelig ut om de ikke skal innkalle alle på samme tidspunkt, så tenker at det kanskje kan være en klønete formulering? 

Det vil jeg tro. Ikke gi opp håpet! ☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed i dag - ikke noe intervju på meg.  Jeg ba om tilbakemelding for hva som var årsaken/hva jeg kan  gjøre for å stille sterkere neste gang, og fikk til svar at det var mange søkere og at mange av de hadde mer relevant erfaring enn meg... Opplevde svaret som ganske krast, men det må da være lov å be om en begrunnelse?! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk beskjed i dag - ikke noe intervju på meg.  Jeg ba om tilbakemelding for hva som var årsaken/hva jeg kan  gjøre for å stille sterkere neste gang, og fikk til svar at det var mange søkere og at mange av de hadde mer relevant erfaring enn meg... Opplevde svaret som ganske krast, men det må da være lov å be om en begrunnelse?! 

Det er vel mer vanlig å be om begrunnelse dersom man ikke går videre etter intervju. Ellers er det jo en helt ok tilbakemelding, når det er mange søkere så er det dessverre ofte slik at en del kan stille sterkere enn deg feks med tanke på relevant erfaring. 

Anonymkode: 694f9...5b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 13.05):

Jeg har søkt på en stilling jeg har ekstremt lyst på, og mener også jeg er godt kvalifisert. Søknadsfristen var midnatt 25. mai. I korrespondanse med oppgitt kontaktperson på fredag (29. mai), fikk jeg til svar at "vi innkaller ut neste uke". Hvordan tolker dere det? Tolker dere det dit hen at jeg kan leve i håpet til og med fredag, og at det ikke nødvendigvis er negativt at jeg ikke har hørt noe ennå? 

Ja. For uken er jo ikke over enda? Ville blitt bekymret torsdag om en uke! 

Anonymkode: 026e2...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...