Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #1 Skrevet 7. september 2005 Jeg er på utkikk etter ny og større (140(ikea)-150) seng til samboern og meg, sånn som det er nå har vi bare en myk 120-seng hvor den tyngste (han) gjør at den letteste (meg) blir liggende i nedoverbakke i senga- Dessuten er det nesten ikke plass til katten... Har vært på Bohus sine sider og ser at de har ting i ganske ulike prisklasser. Feks var Skagen-madrasser mye billigere enn Jensen, og sistnevnte kommer jo også i flere klasser. Vi har ikke voldsomt god økonomi, og er heller ikke ute etter ekteseng for resten av livet, men det er heller ikke vits i å kjøpe noe som er ødelagt etter et halvt år... Er det noen som har erfaring med Skagen? Andre merker, både rimelige og dyre? Forresten glad om noen vil fortelle noe om fordeler og ulemper med kontinentalmadrasser og andre sorter.
Elbereth Skrevet 7. september 2005 #2 Skrevet 7. september 2005 Vi har Wonderland kontinentalseng fra Bohus, og den er vi veldig fornøyd med! Tidligere hadde vi vanlig seng med skumgummimadrasser, og det var først etter at vi fikk den nye at vi oppdaga hvor dårlig den gamle var Vi har middels hardhet på senga vår, og den er nokså myk å ligge i. (Tror kontinentalsenger fjærer mer og virker mykere enne en seng med fast sengebunn, siden det er madrasser/fjærer hele veien). Men samtidig gir den støtte for kroppen på en helt annen måte enn andre senger jeg har prøvd. Jeg har dårlig rygg og har alltid fått høre at jeg måtte ha hardt underlag, men jeg har aldri kunnet ligge på ryggen i noe slags seng før vi fikk denne. En helt suveren seng som jeg angrer på at vi ikke kjøpte tidligere! Vi har 180 cm bredde, og det er deilig å kunne breie seg i senga uten å måtte ligge oppå hverandre.
Gjest blåmobil Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Vi har Wonderland kontinentalseng fra Bohus, og den er vi veldig fornøyd med! Tidligere hadde vi vanlig seng med skumgummimadrasser, og det var først etter at vi fikk den nye at vi oppdaga hvor dårlig den gamle var Vi har middels hardhet på senga vår, og den er nokså myk å ligge i. (Tror kontinentalsenger fjærer mer og virker mykere enne en seng med fast sengebunn, siden det er madrasser/fjærer hele veien). Men samtidig gir den støtte for kroppen på en helt annen måte enn andre senger jeg har prøvd. Jeg har dårlig rygg og har alltid fått høre at jeg måtte ha hardt underlag, men jeg har aldri kunnet ligge på ryggen i noe slags seng før vi fikk denne. En helt suveren seng som jeg angrer på at vi ikke kjøpte tidligere! Vi har 180 cm bredde, og det er deilig å kunne breie seg i senga uten å måtte ligge oppå hverandre. er du fortsatt like fornøyd med senga deres? vi vurderer å kjøpe kontinenalseng, men det er så innmari dyrt....
ToveM Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 er du fortsatt like fornøyd med senga deres? vi vurderer å kjøpe kontinenalseng, men det er så innmari dyrt.... Kontinental senger får du i prisklasse fra 4.000,- og opptil maange tusen. Så det burde være noe for enhver lommebok. Vi har vel Jensen og har hatt den nå i ca 6 år, tror vi betalte rundt 8.000,-. men nå må vi snart bytte overmadrasser og det kommer vel på et par tusen
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Er det mulig å få en madrass til dobbeltseng som er myk på den ene siden og en som er litt hardere på den andre siden?
Arkana Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Er det mulig å få en madrass til dobbeltseng som er myk på den ene siden og en som er litt hardere på den andre siden? Jeg vet ikke om det er mulig med madrasser, men da vi kjøpte kontinentalseng kunne vi velge ulik hardhet på hver side.
Gjest _Leela_ Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Vi har to 90cm rammemadrasser som er festa sammen og så en 180cm overmadrass, dette funker best for oss. Synes kontinentalmadrassene ble for myke, vi fikk anbefalt å ha to rammemadrasser i møbelbutikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå