AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Spørsmål til dere som har fått 2 barn eller flere gjennom ivf. Fra dere fikk første barnet, hvor lang tid tok det før dere prøvde på nytt? Vi har netopp blitt foreldre til en gutt gjennom ivf, og vi vet vi vil ha flere barn. Har noen egg på frys , men vi er usikre når vi skal prøve på baby nr 2 Anonymkode: 0b69a...bd9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Vi fikk beskjed om at vi måtte ha avsluttet ammingen helt først, pga medisinene. Det skyldtes både medisin som ikke kan brukes ved amming, og at hormoner i forbindelse med ammingen kan klusse til behandlingen. Men vi hadde ikke noe på frys, så dette gjalt ny runde med hormoner og egguttak. Vi tenkte å begynne ett år og noen måneder etter første fødsel, og hadde fått time på klinikken. Men så ble jeg plutselig gravid før vi kom så langt. Anonymkode: e1f85...02e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Ammingen må avsluttes først. Vi ventet til dattera vår var 1,5 år før startet prosessen. Den gikk veldig fint og er nå gravid med nummer to. Dattera vår blir rett over 2 år når neste baby kommer Anonymkode: bcb86...afe
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Tuen takk for svar. En ting til Jeg lurer på er, om man kan få innvilget 3 nye ivf forsøk gjennom det offentlige når man skal prøve på nytt barn? (Di eggene jeg har på frys er hos det private) Anonymkode: 0b69a...bd9
Juni15 Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Tok kontakt med sykehuset 1,5 år etter å ha fått vår IVF-jente. Så tok det noen måneder med venting før vi startet fryseforsøk i november (da var hun 1 år og 10 mnd). Fryseforsøket endte negativt, og hadde ferskforsøk i april/mai som endte i positiv test. Det blir nøyaktig 3 år mellom de (har termin 5 dager senere denne gangen enn sist 😊 Tror ikke det er noe problem å få 3 nye forsøk i det offentlige. Vi fikk det, men gikk offentlig første runde også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå