Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Nå har jeg og mannen vært prøvere i over 1 år.. Har hatt uregelmessig mens i hele denne perioden, og har vært hos privat gynekolog. Hun mente alt så normalt ut hos meg, men lurte kanskje på om jeg kunne ha pcos pga mange og tette eggblærer (eller hva det heter🤪). Hun tvilte også på at jeg har eggløsning når jeg har så uregelmessig mens. Jeg trodde man alltid hadde eggløsning hvis man fikk mens, men det er kanskje feil?

nå har jeg vært hos fastlegen, og han har henvist meg til ny time hos gynekolog. Noen som vet hva som er vanlig gang i denne prosessen? Og hva gynekologen evt kan hjelpe meg med denne gangen? Hun har venteliste helt til etter sommeren- og det synes jeg var veldig lenge å vente 😔

Anonymkode: eb06e...f35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det via det offentlige du er henvist? Da jeg hadde vært prøver i ett år så fikk jeg valget av min fastlege om jeg skulle henvises offentlig eller privat. Valgte da privat, og fikk time hos Medicus bare to uker etter at henvisningen ble sendt. Gikk slag i slag der.

Når du først møter den nye gynekologen så er det vanlige å starte utredningen med en del blodprøver og UL. Tar en grundig sjekk av eggstokker o.l. Skriv ned det du har av tidligere syklusinfo for å ta med, kan være hjelpsomt å vite historien din, i alle fall for året som har vært. Ut fra hva som blir 'resultatet' av denne utredningen så finnes det hjelpemidler.

Å mangle eggløsning er et vanlig problem, og det kan kanskje høres ut som det er noe slikt hos deg. Uregelmessig mens kan være et tegn på det (da får man bortfallsblødninger i stedet for mens etter EL). Hvis du har cyster på eggstokkene kan det også være et pcos-tegn. Heldigvis finnes det god hjelp for dette. For mange er det bare litt medisin som skal til, så kommer man inn i syklus. Og får man syklus får man mulighet til å prøve på eggløsningen hver måned 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...