AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Som bytter "personlighet". Du møter de flere ganger og de er hyggelig og imøtekommende, for å så pluteslig bli avisende og kald, også igjen hyggelig og imøtekommende neste gang man møtes? Anonymkode: 8ceaa...544
milla80 Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Sitat Hvordan takler du slike personligheter? Holder avstand 😄 Ihvertfall hvis det lar seg gjøre 😉 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som bytter "personlighet". Du møter de flere ganger og de er hyggelig og imøtekommende, for å så pluteslig bli avisende og kald, også igjen hyggelig og imøtekommende neste gang man møtes? Anonymkode: 8ceaa...544 En kollega av meg vil nok si at jeg er en slik person. Det er fordi han har veldig lyst til å skravle hele tiden, og gjerne om helt uinteressante ting, og gjerne når jeg har det veldig travelt. Noen ganger har jeg det litt mindre travelt, og da kan jeg være mer imøtekommende, men kan være ganske avvisende når jeg er opptatt. Så hvis jeg møter en slik person, så tenker jeg at personen noen ganger er opptatt/konsentrerer seg/har problemer privat/har gode og dårlige dager/er introvert. Jeg er ærlig talt mer skeptisk til folk som er gladlakser hele tiden. Anonymkode: eaecc...21a 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 milla80 skrev (48 minutter siden): Holder avstand 😄 Ihvertfall hvis det lar seg gjøre 😉 Det er jeg enig Burde å kanskje ha skrevet i hi, at jeg mente når det ikke lar seg gjøre. Som eks på jobb eller i vennegjengen. Anonymkode: 8ceaa...544
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): En kollega av meg vil nok si at jeg er en slik person. Det er fordi han har veldig lyst til å skravle hele tiden, og gjerne om helt uinteressante ting, og gjerne når jeg har det veldig travelt. Noen ganger har jeg det litt mindre travelt, og da kan jeg være mer imøtekommende, men kan være ganske avvisende når jeg er opptatt. Så hvis jeg møter en slik person, så tenker jeg at personen noen ganger er opptatt/konsentrerer seg/har problemer privat/har gode og dårlige dager/er introvert. Jeg er ærlig talt mer skeptisk til folk som er gladlakser hele tiden. Anonymkode: eaecc...21a Ser den, men nå tenker jeg mer når det er ingen grunn til det. Anonymkode: 8ceaa...544
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Forholder meg så lite jeg kan til de, også 'speiler' jeg de. Er de normalt hyggelige, så er jeg normalt hyggelig og. Er de kalde og konsise, så er jeg det samme tilbake. Gidder ikke dille og dikke for noen. Er aldri ufin heller, men jeg gidder ikke å være overhyggelig mot noen som er kalde og avvisende ovenfor meg. Anonymkode: 9b972...804 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ser den, men nå tenker jeg mer når det er ingen grunn til det. Anonymkode: 8ceaa...544 Man vet jo aldri om noen har grunn eller ikke. Ofte vet vi svært lite om hverandre. Det kan være personlige problemer, eller at de bare er litt distre og ikke tenker seg om 🤷🏼♀️ Anonymkode: 8f925...60d 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man vet jo aldri om noen har grunn eller ikke. Ofte vet vi svært lite om hverandre. Det kan være personlige problemer, eller at de bare er litt distre og ikke tenker seg om 🤷🏼♀️ Anonymkode: 8f925...60d Jeg mente at den personen de oppfører seg slikt mot har de ingen grunn til det. Anonymkode: 8ceaa...544
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forholder meg så lite jeg kan til de, også 'speiler' jeg de. Er de normalt hyggelige, så er jeg normalt hyggelig og. Er de kalde og konsise, så er jeg det samme tilbake. Gidder ikke dille og dikke for noen. Er aldri ufin heller, men jeg gidder ikke å være overhyggelig mot noen som er kalde og avvisende ovenfor meg. Anonymkode: 9b972...804 Det er det samme jeg tenker å, men synes det er ubehagelig når det er i en gruppe sammenheng. Anonymkode: 8ceaa...544
Gjest Kayo Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som bytter "personlighet". Du møter de flere ganger og de er hyggelig og imøtekommende, for å så pluteslig bli avisende og kald, også igjen hyggelig og imøtekommende neste gang man møtes? Anonymkode: 8ceaa...544 Vel.. Setter ikke spesielle forventninger til folk som er hot/cold og bruker ikke tid på å dvelle rundt oppførselen deres. Kan fortsatt være hyggelig å ha dem i livet sitt. Kan fort bli veldig frustrerende og slitsomt å invistere for mye i mennesker du ikke kan ha full tillit til. Hvem har tid til sånt? 😇 Endret 1. juni 2021 av Kayo
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 Kayo skrev (16 minutter siden): Vel.. Setter ikke spesielle forventninger til folk som er hot/cold og bruker ikke tid på å dvelle rundt oppførselen deres. Kan fortsatt være hyggelig å ha dem i livet sitt. Kan fort bli veldig frustrerende og slitsomt å invistere for mye i mennesker du ikke kan ha full tillit til. Hvem har tid til sånt? 😇 Tenker det samme. Noen har man lyst å kutte ut, men man kan ikke da de er i vennegjengen, familie og jobb ol. Anonymkode: 8ceaa...544
Duff Skrevet 1. juni 2021 #12 Skrevet 1. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg mente at den personen de oppfører seg slikt mot har de ingen grunn til det. Anonymkode: 8ceaa...544 Hvordan vet du at de ikke har grunn til det da? Alt handler jo ikke om deg. Hva så om noen har dager de ikke orker å prate like mye? Jeg har dager jeg er stille, ingen andre har noe med hvorfor jeg er det og det har ikke noe med hot-cold å gjøre. Endret 1. juni 2021 av Duff 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 Duff skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du at de ikke har grunn til det da? Alt handler jo ikke om deg. Hva så om noen har dager de ikke orker å prate like mye? Jeg har dager jeg er stille, ingen andre har noe med hvorfor jeg er det og det har ikke noe med hot-cold å gjøre. Det ble svart fohold til det den personen skrev. Anonymkode: 8ceaa...544
Duff Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det ble svart fohold til det den personen skrev. Anonymkode: 8ceaa...544 Og mitt svar ville vert det samme uansett hva det skulle være i forhold til. Skole, jobb, venner, familie.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #15 Skrevet 1. juni 2021 Duff skrev (Akkurat nå): Og mitt svar ville vert det samme uansett hva det skulle være i forhold til. Skole, jobb, venner, familie. Javel. Anonymkode: 8ceaa...544
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #17 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ser den, men nå tenker jeg mer når det er ingen grunn til det. Anonymkode: 8ceaa...544 Når vet du at det ikke er noen grunn til det? Anonymkode: eaecc...21a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #18 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Som bytter "personlighet". Du møter de flere ganger og de er hyggelig og imøtekommende, for å så pluteslig bli avisende og kald, også igjen hyggelig og imøtekommende neste gang man møtes? Anonymkode: 8ceaa...544 Det er min måte å formidle at jeg er "av" og "på" med. Vi nordmenn har få måter å uttrykke "opptatthet" på, og det forventes at vi skal være tilgjengelige hele tiden og vi dikter opp mye drit for å få være i fred. Jeg brukte lang tid før jeg skjønte at "alle andre" bruker tomme unnskyldninger når de ganske enkelt ikke er i humør, som at de er opptatt, at de skal rekke noe, at de skal hente barna i barnehagen, at de har dårlig tid, oj, dårlig tid er den mest brukte, tror jeg. For min del handler det mer om forståelsen for at man ikke er tilgjengelig hele tiden og det føles som at mennesker som hele tiden forventer at man er på har manglende realistisk sans og forbruker mye energi på at jeg må "beskytte" følelsene deres, når de selv enkelt kan forholde seg til at når de skal sove, at de gjerne ikke vil bli avbrutt selv, eller hvis de skal fordype seg, så vil de gjerne ikke bli avbrutt selv. Plager meg litt at man må ha så mange OVERTYDELIGE kontekster før noen forstår at det kanskje ikke er riktig tidspunkt. Jeg har jo lyst til å være et hyggelig og omgjengelig menneske, men når det blir slik at jeg føler at jeg må være "tilgjengelig" overfor det som like gjerne kunne vært en tilfeldig mann som bare står der uten egentlig å ha noe å gjøre på, som kommer med slitsomme "needs", og som i tillegg PROBLEMATISERER MEG når sannheten går ut på at den personen forventer tiden og energien din, og på hva da? Er det noe viktig? Eller vil du bare sosialisere deg litt og skal følgende BRUKE meg? Hvis du først skal bruke meg, sørg i det minste for å gjøre det til noe koselig og ikke gi meg noe, "hva er galt?"-øyeblikk, "hvorfor er du slik? har jeg gjort noe galt?" fordi jeg ikke gir absolutt alle tegn på at du er helt fantastisk og at det er 100 % normalt at du bare står der og skal ha noen oppmerksomhet, eller føler for at noen skal bygge opp flyten din slik at du føler at ting er lett , greit og godt i hverdagen. Jeg også liker den følelsen og kanskje du kommer i veien for min flyt. Det handler vel om å respektere hverandre. Er litt lei av å måtte tilpasse meg flyten til veldig følsomme mennesker. Jeg personlig elsker mennesker son er tydelige og som ikke kommer med masse rare krav som egentlig går ut på ego-behov. Elsker mennesker som synes det er helt greit at man ikke er tilgjengelig for dem hele tiden. For meg signaliserer dette selvstendighet. Anonymkode: 80251...7bc 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #19 Skrevet 2. juni 2021 KG i nøtteskall. Jeg kommer til å drite i denne tråden. Jeg gadd ikke å lese siste innlegget. Anonymkode: 8ceaa...544
Duff Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): KG i nøtteskall. Jeg kommer til å drite i denne tråden. Jeg gadd ikke å lese siste innlegget. Anonymkode: 8ceaa...544 Ble du tråkket på tærne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå