sicario Skrevet 1. juni 2021 #21 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så da er det egentlig raskt gjort for kommunen å kalle inn til intervju? Fristen var på torsdag, men jeg har enda ikke hørt noe. Kan jeg bare glemme det Da? Jeg har så lyst på jobben så det er dritt. Har mer utdanning enn de krever og... Anonymkode: cdc6a...4e7 Hvor raskt det går avhenger av mange ting. sist utlysning hadde jeg ca 50 kvalifiserte søkere. Først gjør man gjerne en førstesortering og går feks gjennom søkerlista med tillitsvalgt. Så gjør man noen ganger ny sortering. Å kalle inn 40 stykker til intervju er uhensiktsmessig. Husk at den som sitter på ansettelsessaken, gjerne har mange ulike oppgaver, og sitter ikke en hel arbeidsdag med kun ansettelsessaken. 2
sicario Skrevet 1. juni 2021 #22 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skal ikke se bort ifra at de har unnlatt å innkalle deg, nettopp fordi du er kvalifisert, og fordi de egentlig har en vikar eller en annen person som de vil gi stilingen til. (Hvis de kaller deg inn, så klarer de ikke å argumentere mot at du skal få stillingen..) Anonymkode: 17b82...5d9 Mange steder vil dette bli stoppet. Nå vet ikke jeg hvordan alle kommuner i Norge gjennomfører ansettelser, men her vil HR returnere saksfremlegget kjapt om man prøver seg på dette. man kan fortsatt i praksis klare å ansette en kandidat man vet Man vil ha på forhånd, men da ligger mye av jobben i å utforme en utlysning som gjør at kandidaten fyller kompetansekrav, ønsket erfaring/kompetanse etc. Om ikke vil saken stoppes.
Agatha Skrevet 1. juni 2021 #23 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kaller dere inn etter 2-3 dager da? Fristen gikk ut på torsdag natt til fredag. Er alt håp ute da, etter din erfaring? Anonymkode: cdc6a...4e7 Ja det kan gå så fort, men der har jo vært helg mellom her da. Tror ikke jeg ville sendt en mail å spurt om hvor de er i prosessen før på mandag. Det kan jo oppstå ting som gjør at det tar lengre tid. Det er ingen absolutt fasit på disse tingene. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #24 Skrevet 1. juni 2021 Agatha skrev (12 minutter siden): Ja det kan gå så fort, men der har jo vært helg mellom her da. Tror ikke jeg ville sendt en mail å spurt om hvor de er i prosessen før på mandag. Det kan jo oppstå ting som gjør at det tar lengre tid. Det er ingen absolutt fasit på disse tingene. Da hører jeg på deg. Sender dere invitasjon på epost eller ringer dere før intervju? Anonymkode: cdc6a...4e7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #25 Skrevet 1. juni 2021 Det er ikke noe lurt å ringe/sende epost, det tar den tiden det tar før de innkaller til intervju. Ventet godt over en uke her. Anonymkode: 3a127...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #26 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ikke noe lurt å ringe/sende epost, det tar den tiden det tar før de innkaller til intervju. Ventet godt over en uke her. Anonymkode: 3a127...1f6 Før du fikk innkallelse? Anonymkode: cdc6a...4e7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #27 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Før du fikk innkallelse? Anonymkode: cdc6a...4e7 Jepp Anonymkode: 3a127...1f6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #28 Skrevet 2. juni 2021 Håper så jeg får jeg og. Men når tenker dere at alt håp er ute etter søknadsfrist om man ikke har hørt noe? Anonymkode: cdc6a...4e7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #29 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Håper så jeg får jeg og. Men når tenker dere at alt håp er ute etter søknadsfrist om man ikke har hørt noe? Anonymkode: cdc6a...4e7 3 uker Anonymkode: ec4da...546
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #30 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 3 uker Anonymkode: ec4da...546 Dette er waiting game altså.. om de følger kvalifikasjonsprinsippet så bør jeg bli kalt inn. Blir gal av at de ikke har sendt en mail med hvor mange søknader som har kommet inn eller hvordan de ligger an... Anonymkode: cdc6a...4e7
Ullvott Skrevet 2. juni 2021 #31 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er waiting game altså.. om de følger kvalifikasjonsprinsippet så bør jeg bli kalt inn. Blir gal av at de ikke har sendt en mail med hvor mange søknader som har kommet inn eller hvordan de ligger an... Anonymkode: cdc6a...4e7 Har du sett utvidet søkerliste? Med mindre du har det kan du jo ikke si at du er godt nok kvalifisert til å bli innkalt. Hvis du ikke har bedt om eller ikke fått utvidet søkerliste kan du kontakte kommunen og be om det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #32 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Så da er det nesten ikke vits å søke jobb i det offentlige eller? Anonymkode: cdc6a...4e7 Som regel har de alt en kandidat til jobben men pga tåpelige regler om at stillingen må utlyses, bruker folk masse tid på å lage søknader og cv -er som de sikkert ikke ser på. For et råttent system. Foretrekker det private næringsliv hvor det faktisk er en jobb å søke på. Anonymkode: 6fb92...954
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #33 Skrevet 2. juni 2021 Ullvott skrev (8 minutter siden): Har du sett utvidet søkerliste? Med mindre du har det kan du jo ikke si at du er godt nok kvalifisert til å bli innkalt. Hvis du ikke har bedt om eller ikke fått utvidet søkerliste kan du kontakte kommunen og be om det. Har ikke sett det nei. Er litt redd for hvordan det tar seg ut å spørre om det? Stillingen krever en bestemt bachelor som jeg har. I tillegg har jeg en relevant master. Anonymkode: cdc6a...4e7
Ullvott Skrevet 2. juni 2021 #34 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke sett det nei. Er litt redd for hvordan det tar seg ut å spørre om det? Stillingen krever en bestemt bachelor som jeg har. I tillegg har jeg en relevant master. Anonymkode: cdc6a...4e7 Det er ikke noe galt i å spørre om utvidet søkerliste. Ingen tenker noe negativt om deg om du ber om det, og det kommer verken til å gjøre deg mer eller mindre interessant som jobbsøker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå