Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var vektoppgangen hos dere i 3. trimester? Har til nå klart å ikke rase opp i vekt, men merker nå at jeg er mye mer sulten og det er vanskelig å begrense inntaket. Spiser sunn mat, men spiser gjerne litt mye. 

Var overvektig før svangerskapet, og bør ikke gå opp for mye. Forrige svangerskap gikk jeg opp mye etter uke 30, og håper å unngå det denne gangen... Har til nå (uke 30) gått opp litt over 5 kg., noe som er ganske passelig for meg i følge jordmor. 

Andre her som var overvektige og klarte å ikke gå opp alt for mye mot slutten? Tips og triks? 

Anonymkode: 62b15...28f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var overvektig fra før. La på meg mest i 1. og 2. trimester. 3. trimester la jeg på meg 2-3kg tror jeg. 

Har ikke så mange tips utover det du skriver om å prøve å spise sunt. Ikke alltid jeg klarte det da. Ellers så har jeg hund og gikk en del tur frem til bekkenløsningssmertene ble for ille så jeg valgte å trappe ned aktiviteten.

Anonymkode: 616c7...ba9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo en enorm hormonendring rundt uke 28, og barnet skal jo bare ligge og gasse og godgjøre seg. Det eneste tipset er å spørre seg selv «er jeg sulten? Har jeg behov for mat nå?» for å sjekke om det bare er et enormt Matsug fordi barnet er i vekstfasen eller ikke. 

Anonymkode: a2d74...8a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk mest opp i vekt i første og andre trimester. Hittil i 3 trimester, tror jeg at jeg har gått opp rundt 3 kg. Er i uke 37

Anonymkode: ca171...838

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hatt jevn vektoppgang hver uke. Ca 600 gram i uken siden graviditetsstart. Er i uke 42 nå😰 og har gått opp 22 kg siden før graviditet. Har nok gått opp mye vann de siste ukene, er veldig hoven og hovner opp veldig fort ila dagen. Snart er det heldigvis over. Forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kg og gikk ned 11 kg etter fem dager! Stort barn, masse fostervann og masse vann i kroppen. 

Anonymkode: 2f0a7...1dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk nok opp mest i 3.trimester. Gikk opp 15 kg totalt, og i hvert fall halvparten av dem i 3.trimester. 

Anonymkode: c5042...3c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Redd for det samme. Mitt problem er at jeg enda er kvalm og mat hjelper mot kvalmen. Forskjellen fra 1-2 trimester er imidlertid at jeg kaster mye mindre opp, så merker vektøkning. Prøver å spise sunt, men vanskelig. også vet jeg at jeg spiser for ofte.

Anonymkode: 26aab...6cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvor mye jeg har lagt på meg i tredje trimester. Er i uke 30 nå. Men jeg syns det går fort i disse dager. Tror jeg legger på meg en halv kg i uken 😱 Å jeg føler jeg ikke får bremset det. Syns det er vanskelig. Føler meg som en hval 🐳😄

Anonymkode: e9ca0...c74

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...