Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Babyen min på straks 3mnd har eit utslett på kroppen, som kan minne om hormonutslett/melkeutslett. Når eg prøvar google, står det at dei utsletta skal gje seg etter 1-2mnd 🤷‍♀️ Men lure på om det kan vere varmeutslett, utslett som reaksjon på vaskemiddel(neutral) eller på noko eg et som han reagera på?! Det er over magen, litt på halsen og ryggen. Han verka ikkje brydd av dette. 

Nokon med erfaring? 😊

Screenshot_20210601-110922_Gallery.jpg

Anonymkode: 953f6...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han ikke plages så er vel egentlig alt helt fint. Jeg har tre barn, alle har hatt litt rødhet diverse steder omtrent konstant da de var små. Ser på det som helt normalt. Kun en av dem fikk eksem, og det gikk også over etter hvert. 

Slik dette ser ut, regner jeg som bare normal hud, som blir bittelitt irritert. Fortsett med milde vaskemidler og ikke bruk såpe (eller bare helt minimalt når nødvendig), og hold deg til parfymefrie kremer og oljer.

AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden):

Så lenge han ikke plages så er vel egentlig alt helt fint. Jeg har tre barn, alle har hatt litt rødhet diverse steder omtrent konstant da de var små. Ser på det som helt normalt. Kun en av dem fikk eksem, og det gikk også over etter hvert. 

Slik dette ser ut, regner jeg som bare normal hud, som blir bittelitt irritert. Fortsett med milde vaskemidler og ikke bruk såpe (eller bare helt minimalt når nødvendig), og hold deg til parfymefrie kremer og oljer.

Takk for svar! 😊 førstegongsmor her, så er sikkert ekstra bekymra for det meste 🙈 Då ser vi det an!

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar! 😊 førstegongsmor her, så er sikkert ekstra bekymra for det meste 🙈 Då ser vi det an!

😊

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har atopisk hud (astma og melkeallergi) og blir sånn av ull, for lite olje i badekaret og når han ikke smøres med Miniderm.

Men i denne varmen kan det jo være varmeutslett

Anonymkode: a6603...999

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...